Soilikki, Streptocarpus, Osa 2

Kyllä kannattaa ja katso onko verkkoa juurien ympärillä. Kyllä kerran viikossa pitäis riittää, niin minä teen. Mutta jos on ihan pienessä ruukussa niin sitten ehkä useammin. Mulla on kolmen väristä, tykkään soilikeistä. Liika kastelu ei oo hyväksi.

1 tykkäys

Tämä on aika kaunis. Tässä on jotain orkideamaista herkkyyttä.
Sain tämän lahjaksi ja onnistuin jo melkein tappamaan tämän. Onneksi toipui ja nyt kukoistaa.

5 tykkäystä

Etsin netistä hoito-ohjetta amppelisoilikille, ja näin tekoäly vastasi:

1 tykkäys

:rofl: tekoäly on vissiin seikkaillut sekä suomen- että eestinkielisissä ohjeissa etsimässä apuja

:rofl: Tekoäly :squinting_face_with_tongue:. Pentissä onneks oikeet älyt vastaamassa :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 tykkäys

Amppelisoilikkini on jostain syystä alkanut kasvattaa tällaisia lehtisykeröitä. Missä lienee vika?

Pitäis olla vain yksi pää juuri, jakaa pitää välillä kun leviää ja tekee pikkuisia alkuja.

Kiitos neuvosta Kitikat

Amppelisoilikkeja

4 tykkäystä

Ostin eilen Pirilän kukkatalosta amppelisoilikin, miten saan sen pysymään hengissä?

2 tykkäystä

Jos on pelargoneja niin samanlainen hoito.

1 tykkäys

Ei suoraan aurinkoon. Itsellä aika niukka kastelu. Emokasvi sisällä, rappuruukkuihin istutin reunakasveiksi.

2 tykkäystä

Meillon pietty täysin sisäkukkana.

1 tykkäys

Mikä on paras tapa ottaa pistokkaita?

Vastaan Kurpan puolesta,napsit vaan latvat ja töräytät ne multaan,nyt varmaan lähtee hyvin kasvuun.

1 tykkäys

Olen lisännyt lehdistä. Lehti vain suoraan multaa ja pitää mullan kosteana, ei liian märkänä.

Soilikki on tehnyt isot lehdet. Yllättäen alkoi viihtymään, kun laitoin sen pohjoispuolen ikkunalle. Suoraa aurinkoa tämä ei kestä yhtään. (Taustalla helmikuussa saatu phalaenopsis, joka kukkii edelleen kuin viimeistä päivää)

5 tykkäystä