Sormivaleangervo, Rodgersia aesculifolia

Miun omassa missä on punainen kukka, on kuparinvärinen keväällä.

Niissä on suurimmassa osassa kuparin väri keväällä. Punakukkaisiakin on useita. Eli voivat hyvin olla eri lajiketta.

Tuossa aiemmassa kuvassa on myös superba, yksi niistä kolmesta. Se ei ole niin vahvasti kuparinen pienenäkään ja siinäkin on punainen kukka.

Haastavia tunnistaa, jos ei ole nimet tallessa.

Braunlaub on liuskavaleangervoista ehkä eniten suomessa myyty.

Se näyttää tuolta kuin juurikilla ja valtsulla oli kuvat.

Ihania ovat aivan kaikki.

Tykkään kovin ja aika huoleton, kunhan ei oo liian kuivaa ja karua maata. :wink::smiling_face_with_three_hearts:

1 tykkäys

3 tykkäystä

On nämä vaan niin ihania.

5 tykkäystä

On ihania.

Minulla on onneksi hyvin lähtenyt leviämään.

Haluan niitä reilusti tuonne metsän laitamille.

Täällä on viittä eri versiota nyt, vain yksi on tähän mennessä ehtinyt kukintaikään, tänä vuonna toivon jo muidenkin kukkivan. :wink:

On nuo hienoja,mulla nyt yks,mutta lisää tulee.

Tänä vuonna taidan päästä näkemään kolmen noista uudemmista ja pienemmistä kukkimassa. :blush:

Siellä näkyy jo isot kukkavarret kolmessa pikkutaimessa.

1 tykkäys

Tämmöset suunnitelee kukkimista.

Olin järkyttynyt, kun katselin muistivihkoani , olen ostanut noita 2019 ja 2020. En ees muistanut, että niin kauan olen odotellut kukintaa.

Ainoastaan tuo suurin, eli eilisessä kuvassa ollut “Helena” (ostettu 2019) on kahdesti kukkinut.

5 tykkäystä

En oikiastaan oota kukkia,lehet niin upeat.

Olin varautunut siirtämään muutamia mökille tänä keväänä. Ohjeen mukaan jaetaan ennen juhannusta, ok, mutta kasvit on nyt jo juhannus mitoissa saatuaan sadetta

Tämän juuri nousseen ostin syksyllä Tommolantilan myyntitiskiltä.

7 tykkäystä

Harmi ettei miulla ole metsäpuutarhaa.

4 tykkäystä

Täällä on vaan tässä yksi kukkavarsi, mutta olen siitäkin iloinen, koska tätä en ole edes istuttanut, se on tullut jonkun mukana. :wink:

3 tykkäystä

Minen kyllä oota kukkia ollenkaan,ihana lehvästö riittää :+1:t3:

8 tykkäystä

8 tykkäystä

Hassun värinen kukka, vähän kuin korallinpunainen

4 tykkäystä

Tämä on ilmeisesti rodgersia?

1 tykkäys