Suihkulähde

Itse allastahan ei tarvitse nostaa maasta, jätät vain jonkin verran vettä altaaseen, pumppu vaan pois ennenku vesi jäätyy

minipiia, en kyllä tiedä mistä hommasi, mutta villi veikkaus: Bauhaus, Plantagen, Honkkari, Tarjoustalo tai joku muu vastaava tavaratalo. Se kaamean näköinen aurinkopaneeli oli siinä ihan kaverin altaan vieressä kun ei johtoa ollut ku metri. Kuinka suuri sun altaasi on?

muoks: onhan niitä varmaan aikas kalliita ja toimivia ratkaisuja jo sentään markkinoilla, kun kerran kaikkeen muuhunkin on kekattu aurinkoenergiaa jo käyttää.

bee:Mun allas on 170L. Mä näin parollissa sellaisen aurinkokenno suihkun mut oli vika ja risa kun aloin myyjän kanssa kattoo.Nyt etin uutta.

TIPILINTU:näitkö prismassa aurinkokennolla toimivan suihkulähteen?

osaako kukaan kertoa mistä saisin suihkulähteen altaaseeni mikä toimisi auringon avulla?

Tässä naapurimme idea suihkulähteestä, uusio käytössä hiekkalaatikko. mustiin ruukkuihin hän istuttaa vielä erillaisia heiniä..,, mielestäni hyvä idea jos pihapiirissä on käyttämätön hiekkalaatikko..

Ei hullumpi idea lainkaan, minä varmaan kuitenkin laittaisin jotakin istuksia ympärillekin pehmentämään laatikkoa, ettei se jäisi niin orvon näköiseksi keskelle nurmikkoa. Jos ei pidä perennaistuksista, niin voisihan ulkopuolta pehmentää vaikka pensaillakin. Ne tulevat heinäistutukset varmastikin näyttävät hienoilta.

Sinipihan naapurilla on silmää ja luovuutta :] Hieno.

Millään en saa aidon näköistä kuvaa suihkualtaan suihkusta pimeässä, mutta jonkunlainen kuva tässä. Tähän valoon on monenlaisia väripintoja, tässä nyt punainen. Kuvatessa on aivan pimeää.

Juu kyllä hiekkalaatikon reunoille tulee istutuksia sekä kahviryhmä…

Hieno tuo Belgin valosuihku, meillä myös se mutta sinisenä… taidan yrittää ottaa iltakuvan myös.

Mää sain vanhan ison rautapadan, ekaks tuli tietty mieleen kukkapurkki, mutta kun se on ehjä, niin tuli mieleen vesiaihe!

Mää kun vaan oon tällänen mielikuvitukseton, niin en taida sitä kuitenkaan saada aikaiseksi, ellei joku vähän avita ideoinnissa.

En kuitenkaan haluaisi upottaa sitä maahan, vaan että siitä tulis sellanen suihkulähde tyyppinen, jossa vesi vaan vähä liikkus.

Ideoita pliis!

kerrokko vähän padan strategisia mittoja?

Vuorenkilpi Belgin altaan reunalla on komeaa. Se on kiva kavi, kun sopii niin moneen eri paikkaan, kuivasta kalliosta vesialtaan reunalle.

Padan viereen vaikka kiven päälle joku semmonen patsas, joka pissii tai muuten vaan lorottaa vettä pataan? tartteeks olla semmosta suihkulähdemallia (vesisuihku) voishan siihen laittaa vaikka akvaariopumpun pulputtamaan kohti vedenpintaan (näyttäis sille et pata kiehuu… hih…) aika köyhät on nämä munkin suunnitelmat.

Padan halkaisija on 70cm ja korkeus noin 45cm.

Nablan hauska idea toi mieleeni ajan, kun tyttäreni osasi ennen lukemaan oppimistaan ulkoa sadun, jossa sanottiin “kiehu pata, kiehu”. Siinäpä oiva idea hänenkin pihalleen :}

Toi poriseva pata kuullostaa oikeestaan aika kivalta, koska en lirinästä ja lorinasta niin kauheesti välitä.

Jospa laittaskin padan “täyteen” kiviä ja vettä, pumpun sinne porisuttamaan, niin kuin pottukattilaa.

Tai sitten sellainen höyryjutska vois olla kans vinkee, ne taitaa vaan olla aika kalliita, vai.

Tuli mieleeni sarjakuvat ihmissyöjistä ja kiuhuvasta padasta. Ei muuta kuin koivuklapeja kasa alle ja sellainen höyrystinlaite (niitä myydään) siihen padan veteen tunelmaa antamaan :smiley:

Tai vanha puuhella alle :}

samaa kans mietin, belgi, mutten tohtinu ääneen sanoo, että vähän rekvisiittaa vaan...

muoks. nää lauserakenteet ...