Gloksiniani alkoi uudelleen kukkimaan, Tykästyi aurinkoiseen paikkaan amppelissa ja lisäksi sai lannoitetta.
Väri on kyllä punaisempi, kuin mitä oli ostettaessa. Vanhalla puolen kuva, jossa oli silloin. Mistäköhän värin vaihtuminen johtuu?
Mistä te olette hommanneet gloksinia kasvin/mukuloita?
Paikallisen Prisman viherkasvi osasto möi gloksinian mukuloita. Pakkauksessa on 1 mukula.
Mukuloita on myytävänä vuoden vaihteen jälkeen yleisesti kauppojen viherosastoilla.
Minun ostettu kukkivana LI---:stä. Oli silloin melko huonossa kunnossa. päässyt kuivumaan...
Rautakaupoista (K-rauta) ja agrimarketeistakin voi myös löytyä mukuloita.
Heipa!
Ostin gloksinia mukulan, pussissa luki: punainen. Se on nyt kukassa, kuva oheisena. Kyllä tuo elämä on yllätyksiä täynnä :)
Jos mulle kävisi noin, en olisi kovin pahoillani. Mahdottoman kaunis väri.
En ole yhtään pahoillani, toisessa pussissa oli tämän näköinen punainen:
Onpas mahtavan näköisiä kumpainenkin!!!
Voi miten kauniit on nuo Etelkan Gloksit. En ole osunut noihin pussukoihin, joista noita saa. Mutta tyydyn oikein hyvin tähän, joka minulla on. Se jaksaa todella kovin kukkia. Kiittää varmaan kun pelastin sen pikku-rääpäleenä liltlist. Tällaisen kasan kukkia väänsi eilinen ja yön aikana.
Ihana väri Vuokkiksen gloksiniassa!
Tuli mieleen, nyt kun on päässyt alkuun tämän Gloksinian kanssa, tietääkö kukaan, miten näitä lisätään?
Pitkä oksa vesilasiin juurtumaan ja sitten multiin, silläkonstin olen onnistunut. Tällähetkellä 4 omakasvattamaa kasvamassa.
Ai ne lähtee ihan pistokkaista? Tekeekö se sitten ajan kanssa sen mukulan multaan?
Jos jollain on ylimääräisenä oksia/oksaa, olisin käsi ojossa...
Itse en ole kokeillut, mutta äitini kasvatti niitä lehtipistokkaista ja kyllä niihin mukula kasvoi. Muistan kun lapsena ihmettelin että lehteen kasvaa sellainen mukula.
Ai, lähtee lehdestä, kiva, kun ei ole vielä oksia, vain tuo 1- latva joka kukkia täynnä. Jutita, muistatko, oliko vdessä, vai multaan suoraan.. ( nyt lähden lehteä nipsasemaan)
Lehdestä gloksiniaa lisätään. Voi lehden varmaan laittaa samalla tavoin kuin santunkin lehden suoraan kosteaan multaan ja muovipussi, josta nurkat on aukaistu, päälle. Mulla gloksinian lehdet tuppaa vaan olemaan niin isoja ja pitkän varren päässä, että olen juurruttanut lehden ensin vesilasissa ja sitten istuttanut multaan. Kyllä siihen todellakin mukula kehittyy :).
Hyvä! Se lehti nimittäin on jo santtumaisesti vedessä. Minun juurrutus astiat on nimittäin mauste purkkeja. lehti pysyy mukavasti kuivana ja lehtiruoti killuu vedessä.
Olipa hyvä vinnki Vuokkis,eipä oo taas toikaan tullut mieleen,just yksi maustepurkki oli roskiin lähdössä.Täällähän voisi olla jokin otsikko jotenkin vaikka "käytännön vinkit" johon voisi kaikkee tän tapaista laittaa.