Lapset pääsi hoitamaan pikkuiset Gloksi-vaavit. Kaikki sekaisen mullan seassa, olivat pitkin lattiaa.. No purkit loppui moiseen määrään, uusia sain, kun vähän maalailin jukurtti purkkeja. Nyt ne pikkaraiset on kultapurkissa..
Ompa ihania kukkia!=)Onko jollain antaa tainta tai pistokasta?Itse en löydä tätä kukkaa mistään.
Pistokkaana voisin laittaa, taimet alkaa jo olla siinä koossa, että hankala postin mukana laittaa, menevät rikki… pistokasta vois saada tuosta kukassa olevasta, “purppurasta” Laita viestillä yhteystietoja…
Saitko vuokkis privaatti viestini?,kun sinusta ei kuulu mitään,en oikein hallitse vielä tuota viestin lähetystä=)Vaikka oikein tein,ainakin luulen niin.
Tuli juu, viesti. Luin juuri, olin vaan pitkään ulkona…
Vuokkikselle vilkutukisa vauvoilta ovat vielä vähän venkuloita mut kylläkait ne siitä tanakoituu
Voi, kun niillä Jadeliilan pikkuisilla on kotoiset olot! Samanlaisia astioita kuin täälläkin. Ne on vähän rentoja jotenkin, ainakin minulla. Jossain vaiheessa, jos meinaavat kaatua, voi laittaa jonkun pienen tikun ruukkun ja langalla solmia kiinni, niin ei retkahtele, kun niitä kääntää välillä… Ihanaa, että he kaikki selvisi hengissä pitkästä matkasta.
Pitää minunkin laittaa niihin pienet tikut
Mullakin ovat purnukoissa topakoina istutin ne senverran syvään etteivät keiku joka suuntaan terkukuja lähettävät täällä ollaan vuokkis
Noihan onkin hyvin.. Kun koulii, niin saa laitettua vähän tukevammin. Minulla vaan ovat jo venähtäneet ja notkuu kummasti. En kuitenkaan sen vuoksi enää lisää multaa purkkiin. Nuo ihan isotkin on sen verran painavia, etteivät jaksa olla ihan pystyssä, joten olen tukenut niitä. On tietty vaan huomioitava, ettei töki sitä mukulaa. Isot saa tukensa amppelin kannakkeista.
Tällainen hassu "kielen näyttäjä" täällä.. Ihme läppä tuossa keskellä..
Minulla kukkii täällä kaksi tämän kevään ostosmukulaa, molemmat saman värisiä:
Noista olen pari pistokastakin laittanut juurtumaan, katsotaan saanko kasvateltua isoiksi asti :)
Ihana. Nyt se alkaa, koko kesän kestävä kukkaloisto!
Kyllä minä noitten omieni myötä taisin ihastua tuohon gloksiniaan, siitä taitaa tulla vakkari kesävieras meiän ikkunalle :)
Harmi vaan että talvetus ei ihan huoneenlämössä taida onnistua, vai miten te sen teette? Itse ainakin kaksi mukulaa viime talvena onnistuin kuivattamaan (ostin mukulat syksyllä poistoista).
hoyabella, oliko sinulla noissa nimeä ostettaessa? On samaa kuin minun eka gloksini…
toivottavasti pistokkaani jurtuvat nopeasti=)sitten saan istuttaa ne ja odotan kasvua innolla=)
Eilen tämä aukaisi kukkansa. Kivaa, kun on erilaisia. Tällaisia meillä äidillä oli kotona, kun olin pieni..
Kohta poksahtaa. Kuvassa gloksinia "Hollywood", mutta monta muutakin gloksia on sillä nimellä nähty.
Musta nää nuput on niin hauskan näköisiä.
Tosi hauskan näköisiä =)
Gloksinia avasi nyt nuppunsa. Vähän huono kännykällä otettu kuva.
Laitoin taimimultaan,jospa ne juurtuu siellä,toivotaan=)lannoituksesta en ole varma,mulla olis niitä lannoitus tikkuja,mutta kannattaako pistokkaita lannoittaa?