Ohoh! sait komeat kukat. Siitä se kukinnan ilo alkaa koko kesäksi.
Ompas ollut halpa, hienoja ovat kaikki
Kyllä noille Raili -45n lapsosille on käynyt jotain matkalla tms. Minullakin noita samoja, ja näyttävät oikein terhakoilta Ovat eteläikkunalla, mutta piilossa paahteelta isomman ruukun takana, sumutellut olen lähes päivittäin.
Minä olen koko ajan pelännyt, että tapan pienokaiset. Olivat niin pienen ja hauraan näköisiä. Mutta sitkeästi ne pienokaiset vain porskuttavat vaikka pieniä ovatkin. Ei näytä olevan huolen häivää. Vähän on kasvuakin ollut.
miten talvella pidätte Gloxinioita? Kasvako se ihan hyvin asunossa? vai pitäkö se laitaa jonnekin kellarin? vai miten?
voisin kokeilla niitäkin santujen kanssa
mistä mukuluista puhutte? onko ne pienet siemenet vai jo isot sellaiset, ja kasvako se siitä nopeasti siitä mukuloista?
mulla talvehti samallatavalla kuin mustanmeren ruusut purkki komeroon talveksi. lehtipistokkaasta kasva uusi kasvi samoin kuin santutkin.
kitti!
Kuka osaa selittää tämän mysteerin? Soili? Tänään ostetussa yksi kukka syvän tummanpunainen, muut vaaleanpunaisia
Yksi kukista siis aivan erinäköinen, apuvaa… eihän samasta mukulasta voi tulla??
On se ihan mahdollista. Kukassa voi olla kehityshäiriö tai mukulassa on voinut tapahtua silmumutaatio ja kasvi voi olla kimera jonkun mutaation takia. Kaikkea kummallista voi tapahtua.
Saa nähdä, mitä se tekee jatkossa
Oi, minun gloksissakin on nuput =D
Tämä kerrattukukkainen onnistui avaamaan kukkansa lähes salaa...
Valkoisessa parikymmentä nuppua
Kerrattu violetti ja Mont Blancin ensimmäisen kukan silmäys maailmaan
Ihana
Nopein... Tämä on se iso "mötikkä" jonka olin onnistunut kasvattamaan. pienemmät sisaruksensa tulee perässä.
samaisen jännä sisus..
Vau, ihan justiinsa mun väri; jos hänestä joskus oksa katkeaa, kodin saa täältä
Heh.. talvikki75, sinulla on jo se.. Se on se taimi joka oli suurin, erillään siinä paketissa. Siis tuon pikku-sisko.. Lähtikö kasvuun, vai onko kuukahtanut.. mutta on noita vielä muutama ylimääräinen jos tarvii..
Mont Blancissa nyt 7 kukkaa auki, nuppuja samanverran.