Suppilokukka (Gloksinia), Sinningia

Hyvä! siis siitä lähti vain yhden lehden kärki ja siitäpä sitten vetristyy kasvamaan. Muutenkin, kyllä vie jonkun tovin istutuksesta, ennen kuin saa kunnolla lehtiään näkyviin. Siinä jo ehtii miettimään, että noinkohan mitään on nousemassakaan…

Taisi tulla vuokkikselle pitkä adoptiovanhempien ehdokaslista =)

Sivulla 8 on tästä mini gloksinin lehti juurrutus .istutin juuri uuteen multaan mukulat ovat vasta noin peukalon pääm kokoisia, tuskin vielä tänäkesänä kukkii.

Minä tilasin noita kerrattuja kukan siemeniä ,vieläkö kerkis kylvää tänkevän aikana et kehittäisivät pikku mukuloita.

En tiedä, miten kauan mukulan kehitys kestää. Muuten kyllä mielestäni kasvaa melko kivasti. Koulimista ei mielestäni kannata kovin pitkittää. Kun on koulinut, ne lähtee mukavasti kasvuun. Itse pelkäsin, että ne pienet kuolee koulimisen jälkeen, kun niin pieniä olivat. Osan siis koulin ja osan myöhemmin. Laitan tähän vertailukuvat niistä taimista. Isommat on ne, jotka koulin ensin, pienet myöhemmin, samasta kylvös-astiasta molemmat. Koulimattomat jäi melkoisesti jälkeen.

Kokoa voi vertailla tuossa esim. pikku ruukusta. molemmilla saman lainen astia. Voi olla, että kannattaa kasvatusta jatkaa niin kauan kuin itse haluavat kasvaa. Toisin sanoen kun kasvavat ja ovat vihreitä, ei yritetä laittaa lepoon "väkisin" Joku taimi minulla viime vuonna kasvoi läpi vuoden ja kukki talvella.. Olen jättänyt lepäämään sitten kun ovat itsestään alkanut kuihduttaa lehdet pois. Niin kauan kuin on kasvua, myös mukulaa kerää kokoa ja voimaa..

kiitti hyvästä vinkistä täytyykin vain muista.

Tässä valkoisessa on taas nuput.

Ai niin, piti sanoa, jos laitatte privaa, yhteystietoja, ken noita pikkuisia haluaa… ei enää taida pakkas-herra niitä viedä matkalla…

Hip-hei!

Laitan tähän yhteisesti kaikille, jotka halusi Gloksinian taimia: Pienokaiset pakattu ja lähdössä postiin, saapuvat huomenna toivon mukaan. Laitoin kaikille saman moiset pakkaustet. Kerrottuja 3.kpl, ovat samassa, 1.kpl. erillään, on violetti. Laitoin noita useamman, että joku ainakin lähtee, jos on liikaa, kierrättäkää.

Vielä on kotia vailla olevia, jos kiinnostaa, laittakaa privaa…

thänk juu veri makkara…pitääpäs olla aamulla kytiksellä postilaatikolla

matkalaiset saapuivat jo Kajaaniin, kiitoksia kauheesti :slight_smile:

Myös Jyväskylässä kolahti postilaatikko. Kiitos! Toivottavasti saan kaikki isoiksi ja kukkimaan.

Loksilapset ovat päässeet multaan. Kiitos paljon.

Kiitos ihanista pikku söpöliineistä…

Kiitos gloksiniavauvoista! he tulivat hyvin perille ja saivat jo oman ruukun :slight_smile:

Kiitos, tännekin tulivat söpöläiset, ja mullassa ovat jo :slight_smile:

Tänä aamuna totesin sitten että Vuokkikselta saadut taimen kärivät vaurioita lähtyksessä ja ovat nyt tämän näköisiä koppuroita.kai liianpienenä taimet maailalle laitettu,no mutta ei se mitään,joskus käy näinkim.

Voi raukat, just tänä aamuna kattelin noita samaisia vauvoja je ne kyllä on hengissä…

Luulen pahoin, että Posti palellutti Railin lapsoset. No, ne jäikin sen melkoisen pakkas-yön jonnekkin postin uumeniin, oiskos ollut jossain autossa? Siis kaikki pitemmällä olleet sai lapsukaiset edellisenä päivänä…