Tässä ensimmäiset nuput näkyvissä jo..
Melkein harmittaa näiden siemenien pienuus. Ostin sellaisia kerottuja, värisekoituksena. Siemeniä oli tosi pieni tippa, mutta määrä paljon. Olin ajatellut, että osan siemenistä laitan vain, mutta ne jotekin hävisi hyppysistä, ennen kuin ehdein ees kunnolla multaa niille näyttää… Mahdoton määrä pikkuruisia taimia! Nyt sain jo 30. tainta erilleen, mutta niitä on tuossa vaikka kuinka paljon… Täytyy kai joku taimenkasvatus-mini-kasvari tyhjentää ja laittaa siihen, vaikka ei niihinkään mahdu, kuin 30/ loota.
Tällaiset väliaikais-istutukset siis tuli, kun pikkuruiset purkit ja paikat loppui.. Ainakin ovat sen verran harvemmassa, että ei ihan toisissaan kiinni ole juuret noilla. Nyt oli siis melkoinen työ saaha net irti toisistaan..
Mulla on vähän sama ongela mihin kaikki pienet taimet sais mahtumaan,kupari taimia jo koulittu 120 ja ties kuinkapaljon vielä tulee melkei pöly siemenet teki kepposen tuntui ettei siinä paljon mitään ole siinä sen näkee vai ei tule kyllä tulee ja paljon rupe ole niin et roskiin on pakko pistää heittä loput .
WAU! Olen vihreä kateudesta. Minulla on vain kaksi pikkutainta... Lehdestä juurrutettuja.
No, sehän näiden kanssa on… Noista ensimmäisistä, omista siemenistä tulleista taimista koulin vain 24, loput kohtasi kompostin… Mutta kun nämä oli osto siemenii ja sekoitusta, mielikuva laukkasi, että jos jonkun roskiin nakkaan, se voiki olla juuri se kaikkein kaunein joka hävisi… =(
Totuus kuitenkin on, etten varmasti näe jokaisen kukkivan, jonnekkin niitä sitten jossain vaiheessa kiikuttelen…
Sydäntä särkee tuo sana komposti. Älkää vain ainakaan mitään kerrottuja ihanuuksia pois heittäkö. Tai älkää ainakaan kertoko sitä minulle, jos heitätte. Minähän saan sydänkohtauksen tuollaisesta....
Niin just, ei saa nakata poies
Ok. niitäpä, niitä ne on nuo, joita en halunnut pois nakata… Siis kerrottuja Ihanuuksia…
Hui, ei kompostiin! Ilmoittaudun adoptiojonoon, jos joku aikoo luopua omista ylimääräisistään \o/
Hyvä, täytyykin alkaa keräämään listaa mahdollisista adoptiovanhemmista. Totuus on siis, että mikäli hengissä säilyvät, niitä on tosi monta, jotka joutuu maailmalle.
Täällä ilmoittautuu yksi vapaaehtoinen adoptioäippä…
Minäkin voisin otta kerratua mulla ei ole koskaan ollu kerratuja vain noita tavallisia,mitä kaupoista saa
Minä olen myös innokas adoptoimaan/vaihtamaan/ostamaan mitä tahansa… kunhan ei kompostiin. Minä haluan noita kerrottuja ihanuuksia lisää. Itselläni on vain tuota punaista.
Nuo minun kerrannaiset on tässä kuvassa... Siis tässä, näitä siemenöisiä nuo on.. Sekoitus tekstin mukaan, kuvassa tuo yksi väri.
Sitten on aiemmin kylvetyt taimet kaikki samaa joka kukka on täällä sivuilla.. yksivärinen violetti..
Ihanan värinen
vuokkis, minäkin ilmoittaudun innokkaana adoptoimaan tuollaisia söpöläisiä! Näyttää siltä ettei vanha mukula enää tänä keväänä aio herätä… Yhden pienen vaaleanpunaisen jo hankin, mutta noita mahtuu aina lisää, on ne niin ihania!
Tännekin saa lähettää glokseja, jos vielä jää ylimääräisiä.
Hyvä, hyvä… on niitä niin paljon ,että vielä riitää…
Nyt nuo pienimmät saa vähän aikaa vahvistua ja odottaa myös lämpimäpiä säitä. Kesän tullen myös ajellaan jossain vaiheessa itään päin, sekä pohjanmaalle/ savoon… silloin myös kulkeutuu niille seuduille, jos matkan varrelle osuu…
Näin siinä sitten kuitenkin kävi kaiken nyppimisen jälkeenkin! KAsvua! Ehkä anteeksi pyytely ja lepyttely auttoi. Mont blanc kasvaa sittenkin!