Suppilokukka (Gloksinia), Sinningia

Onpas tosi komea kasvisi rehotaisipa mun sinningia yhä komaeasti kuin sulla mitta ei rehota puolet pienenpiä ovat.

Sivulla 24 tämä Cindy-Ella on Railin luona vesilasissa. Tässä se lähettää Railille terveisiä

Todellinen minisinningia Danielle

Kiitos juti Cindy-Ellan terkuista hieno juttu et noinkin pienenä kukkii,minulla emokasvi on jo talvi levossa.

Saylor`s Snowcap

Olen pahoillani, jos tästä on puhuttu jo ketjussa aiemmin, en ehdi lukea koko ketjua. Ostin reilu viikko sitten nätin sinningian marketista, sellaisen missä oli paljon nuppuja. Nyt ne nuput kaikki ruskettuu ja kuihtuu pois, samoin kun se ainokainen kukkakin. Ne ikäänkuin pehmenevät ja muuttuvat ruskeiksi, sitten taittuvat.

Mikähän on vialla? En ole mielestäni kastellut paljoa. Voiko olla seurausta liian vähästä kastelusta? Tai vähästä valosta?

minkälainen sää oli? ehtikö saada kylmää matkalla marketista kotiin?

Texas Zebrassa on nuppuloisia

No nyt on Tigrina Bluekin innostunu nupun tekohon

Texas Zebra

Nimetön minisinningia

Blau Chief, josta tullut yksi suosikkikasvi. Nyt kolme kukkaa avoinna ja nuppuja ainakin 15.

Tigrina Blue

Mini Cindy-Ella

Hieno toi Cindy-Ella - noi kaksiväriset lienee omia suosikkejani.

Ite hurahdin noihin mini-sinningioihin oikein urakalla. Pari mukulaa ja siemeniä oon onnistunut hankkimaan ja jokunen lisää on tilattuna kunhan vaan saapuisivat kaukomailta perille kunnossa…

Todella kalliilla menee esim. ebayssa noiden mukulat omasta mielestäni… Jos onnistun näitä kasvattaan niin koetan lisätä ja laittaa itsekkin myyntiin, että saisin vähän rahoja takaisin (ja päälle vielä muhkeat voitot toivonmukaan… :p). Omia hybridejäkin olis kiva päästä luomaan.

Onkos teillä jotka olette näitä ostelleet aina lähtenyt noi mukulat kasvamaan saavuttuaan ja kauanko siihen on aikaa mennyt?

Ehdottoman upea gloksisia. Tuollaisia ei saa tavis kaupoista; varmaan olet tilannut jostain aarrekaupasta.

Osa mini sinningia hankinnoistani on nyt alkanut kukkia… Tai no kukkineetkin jo jonkin aikaakin. Moni ei kyllä kovin hääppöisen näköinen ole ainakaan vielä, sillä kukkia vain yksi tai kaksi ja lehdistökin monessa vähän kärsineen näköistä ja varsi venynyt, mutta ehkä ne siitä kaunistuvat viimeistään kun uuden verson kasvattavat mukulasta. Pääsenpähän kuitenkin kokeilemaan jo risteytysten tekoa.

Ainoastaan kaksi on tällä hetkellä mielestäni ilo silmälle… Nuo kaksi ovat Pirate’‘s Spanish Rose ja Oprineidiltä saamani oranssi… ilmeisesti "Super Orange", josta onkin jo kuva ketjussa. Tässä kuva vielä tuosta Pirate’'s Spanish Rosesta. Siinä on varsin isot kukat kasvin kokoon nähden ja kukkien määräkin on ihan hyvä. :slight_smile:

Mitäs tehdä, kun kuivana pussissa olleet Sinningian mukulat ovat puskeneet uutta alkua? Pitääkö istuttaa jo ruukkuun vai odottaa vielä?

Rhodo91 jos lisävaloa on antaa niin miksei vois laittaa multaa, varovainen kastelu, etteivät mätäne, itse toimisin näin. Minulla ovat kasvussa läpi talven, kylläkin viherhuoneessa, hyvässä valossa ja sopivassa ilmankosteudessa.

Itse tilasin näitä viime syksynä ebaun kautta ja sinningiat tulivat groatiasta, hirmuhintaisia, laitoin ne kaikki multaan heti, kylläkin pari mukulaa ei ole tehnyt vielä yhtään mitään, mutta ovat kovia ja ehkä pienen alunkin olin jo toisessa näkevinäni.Srgs Isy vodka on tehnyt pari kukkaa, mutta muuten kasvun kans ei hurraamista, toiv kevät antaa uutta pontta näille ihanille kasveille jotka ovat minut hurmanneet täysin,

12 kpl minulla näitä on ja odotan nyt runsasta kukintaa kun kevät/kesä koittaa.

Ovatko nämä kuinka kylmän arkoja, kun komeita mukuloita näyttää olevan myynnissä Ebayssä? Uskaltaako tilata?

Kiitoksia neuvoista, laitan mukulat multaan, koska valoa on saatavilla!

Kyllähän ne ei jäätyä ainakaan kestä, mutta jos ilmoitat sinne että täällä on kylmä ja kirjattuna pakettina pyydät lähettämään (haetaan itse postista) niin kyllähän ne perille tulee paleltumatta oikisuunnassa.