Suuri Kurpitsasota 2007, Suljettu

Keskoskaappi täälläkin kehitteillä. Mie suunnittelin semmoista isompaa mallia tuonne pihalle, saavat sitten kelliä auringon lämmössä mötkäleet. Ja ennen kaikkea täytyy ottaa huomioon että mahtuvat kasvamaan, tässä nuo naapuritalot ovat sen verran lähellä että voi nurkat painaa ikäviä lommoja kylkiin.

Ajattelin pääsiäispyhinä tehdä Kurpalla kunnon pehkut ruokakompostista pihalle kiven viereen. Viimevuotinen lasihäkkyrä on vielä jotenkin koossa. Kurppa alkaa jo tuskastua sisällä olemiseen.

Jopas jotakin, valtsu puhuu lööperiä, siemen ehkä pärjää noin kylmässä, mutta taimesta ei ole tietoakaan. Varsinkin kun on noin paljon lunta. Meilläpäin taitaisi onnistua tuo istutus jo, mutta annetaan olla vielä, ettei vaan toiset harmittele meidän etelän etuja.

Kurppa on nähnyt valon (oikean)

ja nyt sitä ei pitele mikään. Katkaisin jo latvankin, muttei vauhti yhtään hidastunut.

Näyttää olevan olohuoneessa tuo kurppa. Minä en uskaltaisi siellä katsoa telkusta twin peaksia rentona kun tuollainen jollottaisi taka-alalla. Saati sitten x-fileksiä.

Ei onneksi ole. Poikien huone on kasvien valoittama, eli ovi on välissä meidän makuuhuoneeseen.

Voi että oli  Kurppa onnellinen päästessään ulos. Voi sitä riemun määrää. Varovaisesti kuitenkin aloitettiin, kasvarista ja harson alta tutkailtiin päivä tilannetta. Juuri äsken kävin minikasvarilla sen peitämässä ja laitoin vielä villaa ylle. Vähän olen kellastuneita lehtiä joutunut poistamaan.

Muistithan vaihtaa vaipankin, ettei märissä tarvitse yötä viettää. Vilustuu pian pieni...

Poikkesin torstaina kyläkaupassa Tuurissa ja ostin jälleen jättikurpansiemeniä. Lannoittamisen olen jo aloittanut, eli puhuin kotimatkalla p-skaa niille siemenöisille.

Vielä on lunta kurpitsapenkin kohdalla ja 10 sääennuste lupaa näille tienoille luntaräntää ensi viikonvaikheenakin. VOI VOI VOI ja Kurpitsa älä unohta kurppaasi räntäsateisiin, voi vielä joku animaliaan soittaa heitteillejätöstä.

Onkos Palastiina siirtynyt Montessori-menetelmään, vai mikä koulukunta se on, joka alkaa lapsiaan jo kohdussa sivistämään?

No hyvä on, ota se u jälkitoimituksena, olen sivistymätön moukka ja kirjoitän värin.

Täällä pahanilmanlintu, ressaa vaan pikku raukkaa tuohon malliin niin kuukahtaa hengiltä ennen juhannusta. Joku raja se kurpankin kestävyydellä on, kasvaa pitäisi vauhdilla ja siinä ohessa kuunnella vielä kaikenlaista ...... .

Kylläpä on Kurppa nyt pirteänä ulkona nukutun yön jälkeen.

Kävin kääntämässä kivenvieruspenkin maan ja lisäsin kuumaa kompostia sinne pohjalle jo valmiiksi. Ensi viikolla muutetaan jo omalle kasvupaikalle, jollei nyt ilmat ihan mahdottomiksi muutu.

Mahtuuko tähän vielä mukaan?

Big Max:n siemeniä on varattuna ja paljon hyvää kompostia. Mies harrastaa puntinnostoa, niin että eiköhän me "poika" kotiin hoideta.

Kokemusta on kahdelta kesältä, suurin tulos 11 kg, suoraan lämpöpenkkiin kylvettynä. Esikasvatusta kenties tänä vuonna kokeilen. Kun lupasivat lunta kenties.

Ilman muuta mahtuu.

Pikku vinkkinä kasvattajantaidoistani, pari vuotta sitten jätin pariksi viikoksi vaaksan mittaisen kesäkurpitsan, siis sellaisen pienen, pihalle yksinään. Kun palattiin kotiin, se oli venähtänyt ja painoi päälle viisi (5) kiloa. Paineita? kieli ulkoanaurua Olen sopinut jo katsastusaseman kanssa että saan punnita kurpitsani heillä rekkapuntarilla. Jos saan armeijan kuljetuskopterin viemään. E vaiskaan, siemenet tutiin kotiin kuorma-autolla jo aiemmin. Päätin etten tarvitse kuin yhden siemenen, joten toisesta tehdään kaupungin rantaan uimakoppi.

Kaikki minunkin puolesta mukaan kisoihin, kaupoissa on vielä siemeniä! (Koskahan tulee pisin voikukka - kilpailu?)

Mie meinaan kovertaa syksyllä kurpitsasta kesämökin, kuivaan sitten valmiina niin tulee kestävä.

Tass täällä näkyy näitä katteettomia uhoamisia, mikä teitä oikein vaivaa?Yksi tekee leikkimökkiä ja toinen kuskaa siemeniä rekalla. Mulle riittää se että kaverin zetorilla haetaan mun kurppa pellolta pois;) Ihmettelen tota aikaista idätystäkin, mie ajattelin kylvää tossa 5. toukokuuta(Kurpitsan kurpelostahan on siihen mennessä jo tehty kompostia)

, ne on kattos geenit niin nopeita että turhaan sitä aikasemmin.

Vesimeloonikisaan osallistujia? Kymmenkunta jättiä idätetty ja jokunen kaupan kutale kavereiksi.

Ylempi on tuo harjotusyksilö, 18 päivää ylösnousemuksen jälkeen, alla vesimelooni(135 Welty) emä painanut rapiat kuuskymppiä.

Kylvöpäivä ei ole niin hirmutarkka tärkeä mutta se istutuspäivä on ja se on täsmälleen miun synttäripäivä joka vuosi. Sillon ei jää juromaan vaan kasvu jatkuu vahvempana vaan. Joko siulla Tamarillo on nuput näkyvissä, täällä vielä uinutaan ainakin viikko.

Millonkas se syntymäpäivä sitten on? Vedetään oikeana päivänä lippu salkoon joka puolella ja julistetaan suuri kurpitsasota alkaneeksi!