Muumeissa oli tänä aamuna ihana jakso Muumimamman suuresta kurpitsasta.
Hyvä että siemenet ovat löytäneet perille Joku jo kyseli että mitä ne kaikki luvut ja nimet siemenpusseissa on, kopsasin oman kirjuutukseni viime vuoden sodasta sivulta 11:
Tässä esimerkkinä "lukuohjeet" Atlantic Gianttien siementen "nimille":
1175 Lilja ´07 (998.6 Pukos x 1019 Mechelsen)
1175 = kurpitsan paino paunoissa (jaa n.2,2 niin saat painon kiloissa)
Lilja = kurpitsan kasvattajan sukunimi
´07 = kasvatusvuosi
Suluissa ilmoitetaan mistä kurpitsasta kyseinen kurpitsa on
kasvatettu(ÄITI) ja minkä kurpitsan poikakukalla se on pölytetty(ISÄ).
Suluissa ilmoitetaan ensin "äitikurpitsa" ja seuraavaksi "isäkurpitsa".
Eli tässä tapauksessa äitkurpitsa oli Pukos ja isäkurpitsa Mechelsen.
Esim. jos minä tänä kesänä laittaisin tuon kyseisen 1175 Lilja ´07 kasvamaan ja saisin siitä satakiloisen kurpitsan, tulisi sen siemenistä seuraavan nimisiä (olisin pölyttänyt sen saman kurpitsan poikakukalla):
220 Rinne ´08 (1175 Lilja ´07 x 1175 Lilja ´07)
Se, kuinka painavasta kurpitsasta siemen on, ei välttämättä tee sen siemenistä hyviä/huonoja, jonkun hyvinkin kevyen kurpitsan siemenet voivat olla geeneiltään "superhyviä" ja kasvattaa kamalia jättiläisiä;)
Mitä noi eri värit tarkoittaa?!?
WOW, 220 Rinne -08, tollahan olis tullut Kolmanneks viime vuonna, mikset tuonu punnitukseen
Kermesina, Gran Giganteilla ei mene ihan putkeen tällä hetkellä...joku suuttui niille aika pahasti Känädässä...
Mulla taitaakin olla arvokas kiellettyhedelmä ....lisää sumulannoitusta juuristolle...
Kiitos Kaarina. Minullekin tuli paketti perille.
Hihii, miepäs sain Belgiasta oikein mukavan yllätyslahjan... joo, liittyy kurpitsoihin... tralallalaa
Pikkukurpitsa, vai oikeen mukavan? Hihii... mut ei, onkohan tässä nyt sit enää mitään saumoja sua vastaan
Tamsku, jos luet uusiks niin sehän oli vuoden takanen juttu jonka kopioin.. Jos se ois ollut tän vuotinen, siinä ois tottakai lukenut 1000 Rinne ´09
Riku on tänään ottamassa aurinkoa porstuan ikkunalla. Potra poika!
Aurinkopaikkoihin tahtoo olla tunkua, muta tänään olemme selvinneet ilman vaurioita...
Kaarina, nooh, oikeesti se oli supersikahyväihguihana yllätys ja mitäs siinä lukikaan....
1502 Wallace 2006, olipa tuossa vielä että World Record.... OOOHH, nyt minä pökerryn onnesta... kumps...
Ihqdaa! Ei oo tänä kesänä sit ainakaan meillä Suomessa siemenistä kii.... glups.. pitänee sit koittaa jotain saada aikaseks, apuva!
Voi Kaarina!!! Siemenet tuli minullekin ja minulta meni pasmat aivan sekaisin. Odotin muutamaa siementä joten naamani oli varmaan näkemisen arvoinen tuijottaessani pikku pussukoita joita oli ja oli... Nyt iski kamala jännitys päällensä. Ei ainakaan siemeniä voi syyttää jos ei kurppa kasva. Vielä kerran iso KIITOS!
Viime yönä näin ihan kauheaa unta, kaikki minun kasvatusyritykseni menivät aivan mönkään, siemenet mätänivät ja itäneet pikkutaimet näivettyivät... siis ihan hirveä painajainen
Taitaa olla vähän liikaa paineita tälle kaudelle, mutta eihän unet toteudu... eihän?
Zetori, eikö olekkin ihan kauheaa valita just se oikea?
Kaarina on kyllä nyt järkännyt niin hienoja ja hyviä siemeniä, että tässä on jo ihan pökkerössä
Pikkukurpitsa, varo vaan, jos olikin enneuni - joka toteutuu päinvastaisena!
Pikkukurpitsan uni on mun todellisuutta
paitti tänä vuonna...
1502Wallace vai mikä se oli...2006 vai mikä se oli...
Kokeillaan:
Sinä rakas puutarhakeiju, anna minun saada 1689 Jutras, ME- kurppa vuodelta 2007 ja edelleen suurin ikinä koskaan tässä universumissa kasvanut Cucurbita suvun edustaja jottei minun tarvitse häpäistä enää itseäni näissä karkeloissa, lupaan ja vannon kautta varrennäkertäjien ja kannon kasvattaa sillä uuden SE-kurmelon,kiitos ja kumarrus.
nyt vaan odotetaan ja katsotaan vastaako puutarhakeiju mun rukoukseen...........
vieläkö pikkukurpitsa,sinulla on niitä siemeniä?säästä minulle pari,lupaan saada aikaiseksi hakea!
Paulastiinalla on komeat karvakurpitsat auringossa!
Ei keijutkaan ihan kaikkeen pysty, Tamskunen.. vaik toi kyl on ihan realistinen toive Et sää mitään Jutraseita tartte, sul on kaik geenit jo kohillaan Huhuuuu, tuleepas tiukka kisa, toivottavasti!!!
Kaikille tasapuolisesti onnea, näytetääs taas (taas,lol) ruattin pojille mistä on Team-Finland tehty
Mun rukous taidettiin kuulla,ootellaanpas vielä tovi
Tuli hätä, äkkiä kurppa multiin! Oon sitten ihan alottelija…
Iesteri, kyllä niitä riittää, tule vain hakemaan
Jaahas, vai puutarhakeijun kontolle Tamsku sysää siementen hankkimisen, no hyö on niin kilttiä porukkaa, että kyllähän keiju varmaan sellaisen sulle hommaa... ou nou...painajaiset varmaan vaan lisääntyy meikäläisen kohdalla.... ellei sitten Emo ole oikeassa ja ne kääntyykin minun voitoksi, hahaa
Kyllähän se vaan niin on, että Suomalaisella Sisulla väännämme nyt sellaisen kasvatusvimman päälle, että ruattin pojat joutuu nyt kyllä taipumaan... buahahahaaa