Eikös Tamarillo tarkoita jotain tomaattia? Kuvastaako se Tamskun kurpitsan kokoa? Tuli vain mieleen…
Emo,
Tamarillohan on tomaatin kaukainen sukulainen, valtava puu. Se kuvastaa kyllä hyvin. Siis sitä mun valtavan suurta kurpitsaa
Dear Presidentti, tainnut jo kana pissiä päähäsi, onneksi kupla puhkeaa sitten syksyllä. Tuon nessut punnitukseen.
No onhan se hyvä että jotain löytyy munkin päästäni Tuntuu olevan tarttuva tauti
Dodih! Nyt on siemenet kaikille pakattuna ja huomenna lähtevät kuoret kustin matkaan
Merkkasin punaisella X:llä mielestäni parhaimmat siemenet ja ympyröidyllä punaisella X:llä kaikista parhaat Osa siemenistä on jo aika vanhoja, eli itävyydestä ei voi mennä takuuseen, mutta laitoin about kymmenen siementä kaikille, joten joukossa kaikenlaisia risteytyksiä Kyselkää jos on epäselvää
Ei muuta kun onnea sotaan kaikille tasapuolisesti!!
Kiitos, maanantaina pitää muistaa kytätä postipoikaa
Kauheeta Kaarina! Millä ihmeellä mä näistä nyt valitsen NE? Joiden joukossa on yksi joka tekee SEN. Kauheeta. Pitääkö nyt vaan arpoa vai odottaa jotain paranormaalia ilmestystä? Mitä ihmettä? Onko tämä kurpankasvatus näin vaikeeta ettei osaa edes siemeniä valita?
Älä Fellow turhaan ota stressiä valinnasta, kun Kaarina lähetti mulle SEN joka tekee SEN jolle mä saan antaa nimen ja lähettää teille siemeniä ensi vuonna lohdutukseksi.
Sama täällä, valinnanvaikeus edessä, pittää vissiin arpoa voittosiemen. Koko pihahan täyttyy kurpitsan mollukoista tällä tavalla. Pittää vissiin sitä hehtaarin plantaasia alkaa etsimään oikein kunnolla. Sillä tila loppuu kesken pienellä pihalla.
Fellowilla on kuitenkin isompi piha, ettei ole mitään hätää, mutta mitäs minä teen?
Ei kai sitä voi tänä vuonna viimeiseksi enää jäädä, sehän kävis pian itsetunnolle, sais kovan kolauksen.
Voi hyvänen aika , mikä valikoima? Nyt on ainakin mistä ponnistaa. Suurkiitokset Kaarinalle!
Laittakaa kasvamaan ylöspäin. Siellä tilaa riittää. Sitten vain metallikehikko ja tukevat hyllyt, missä ne 500kg kurpat paistattelee auringossa.Ehkä jostakin saatte vanhoja radiomastoja tukikehikoiksi. Tontilla ei yleensä ole ylärajaa.
Oho, täällähän on uhottu jo viikotolkulla! Minä vaan hiljaisesti itsekseni olen punonut sotasuunnitelmia. Kurpitsan Herrat oli mainio dokumentti. Ei jäänyt väliin, kun sain siitä peräti 2 muistutusta kanssahulluilta. Ollaanhan me lähes yhtä hurahtaneita kuin tuossa ohjelmassa Kasvatussiemeniä en ole valinnut vielä. Mutta sen olen päättänyt, että idätän riittävän aikaisin ja riittävän monta, ettei käy kuten viime vuonna. Vieläkin näen unia siitä kromosomi-Liljasta, joka typerys halkoi mahtavan vartensa lopullisesti
PS
Mummin kurppataulu on mahtava!
Meillä kypsyi ensimmäiset kurpitsat viime viikolla kuten kuvasta näkyy. Pieniähän nuo vielä ovat, mutta keinovalossa kasvaneita eikä lannoitettu.
ompas sievä!
Arvakkaas kuka se täällä kurkkii? Richard Leijonamieli tietenkin, näin tuttujen kesken Riku
(sorry tuo kuvan epätarkkuus, se ei ollenkaan ole edukseen tälle mahtavalle pienokaiselle)
Onhan koirilla ja kissoilla kohta tapettavaa:D
Hitsi kun en voi kylvää kun vasta maaliskuun lopulla ja silloin ollaan jo melkein myöhässä:(
TADAAAA
Loistelias ja suurin Gran Gigante on itänyt, tästä SE lähtee
Taitaa kuivua raukka-parka jo ennenkuin pääsee mullan hellään syleilyyn…
Eheiii kuivu... juurelle pitää antaa ilmakylpy sekä sumutelannoitus tässä kasvu vaiheessa
mutta kertokaa nyt, miten nuo kasvatetaan, siirretään oikeille kasvupaikoilleen ja milloin. kysyjä on nim.merkki kurpitsat esikasvatukseen vapun aikaan
Viime vuonna jatesäkki/saavi systeemi toimi hyvin kurpan siirtämisessä maahan. Yhtään lehteäkään ei taittunut ja Ilmari oli sentään syntynyt jo Tammikuussa.