Suuri KurpitsaSota alkaen 2013 ->

Pitäiskö nyt veikata tuleeko Tuuresta suurempi kuin Ekmanskasta ;D

Hohhohoo, verrattiinko mua just äskön jättiläiskurpitsaan?

Nyt pääsi Tuure omalle paikalleen kohopenkkiin, lähtekööt siitä sitten luikertelemaan mihin lystää… siellä on hevonpeetä pohjalla ja seassa paljon haravointijätettä ja olkea… plus multaa ja hiekkaa… Tuli ihan sellanen olo, et tässähän ollaan hirvittävän tosissaan kun on minikasvarit ja kaikki tehtynä pojalle!

Jättikasviyhdistyksen puolella en kehtaa enkä uskalla niin rehvastella kun ne on niin semi-pro porukkaa, että on kaiken maailman tihkuletkut ja lämmitysputket - jestas

mut toivotaan nyt et edes oma ennätys tulis, ettei tänäkin vuonna sit taimi heittäs henkeäs ennen kun saa edes mahdollisuutta :D Oman ennatyksen tekeminen kun ei oo kovinkaan vaikeeta, edellinen ennätys kun on se 0kg

Noo, ehkä ennemmin mun epäusko Tuuren tulevista mitoista kulminoitui tuohon kommenttiin :wink:

Toivossa on hyvä elää rapunzel, sä voit uskotella tota ittelles, jos siitä tulee parempi mieli

Kiitos Nuu vastauksesta :slight_smile: Niistä siemenistä joita sain sulta kaikki muut itivät tosi hyvin, vain Jarrahdale ei itänyt yhdelläkään siemenellä. Winter Festival, Spaghettikurpitsa ja Uchiki Kuri itivät jokaisella siemenellä jonka laitoin multaan eli jos noista edes puolet tuottaa satoa niin meillä syödään kurpitsaa aika paljon ens talvena :smiley: Tuo sun kurpitsaviljely kuulostaa samalta kuin mitä itse viikonloppuna touhusin mun kurpitsojen kanssa. Eilen illalla sain viimeiset kurpitsat istutettua ulos. Nyt kaikki kököttävät hienosti omissa yksiöissään muhkeassa hevonpeen ja kompostimullan sekoituksessa . Mulla on muoviset isohkot laatikot (läpinäkyvät) kurppien päällä ja sitten vielä harso lisäsuojana. Kesäkurpitsassa oli jo kukkanuput kun istutin sen eilen penkkiin :wink:

Täällä on vielä kasvupaikka mietinnässä. Jos ihan pihalla kasvatan niin ei saa kuskattua ihnkään millään(…kuvittelen sis jo että jätti on tulossa…) Jos muokkaisi maata parkkialueen vierestä niin saisi jollain kojeella nostettua reuhkan peräkärryllekkin ilman että pihaa tarvitsee koneella rikkoa…

floora, pidä sitten mielessä että se varsinainen kurpitsa ei ilmesty siihen kohtaan kasvustoa minkä muokkaat siihen istutukseen vaan vasta min. 2 metrin päähän (suositus pölytettävän kukan paikasta on pääversossa joka on kasvanut jo yli 2 metriä pitkäksi). Eli jos muokkaat kasvupaikan siihen parkkialueen viereen ja siihen muokattuun alueeseen istutat sen kurpitsan, niin kasvusuuntahan sillä tulee olemaan sinne pihan suuntaan eikö niin ? Silloin se nostettava iiiiiso kurpitsa on sitten just siellä piha-alueella.

Tietty jos istuttaisit sen niin että kasvusuunta on siitä muokatusta istutusalueesta tien suuntaisesti, se voisi toimia hyvin ?

Voiko sen Ekmans…siis eikun kurpan laittaa kalliota pitkin kasvamaan :wink:

Mulla oli viime vuonna Arnold, joka pitkän tuskailun jälkeen tuotti yhden pikkujalkapallon kokoisen kurpitsan
 Tänä vuonna tulossa on Conan (huomaako kukaan nimeämisjatkumon…  ), jolle koitan löytää vielä aurinkoisemman paikan ja laitan sen juuret varmaan suoraan hevonpeehen tai jotain  
Tavoite siis on päästä suurempaan kokoon kuin pieni jalkapallo!

Ens vuonna Terminator?

Rapunzel: "Voiko sen Ekmans…siis eikun kurpan laittaa kalliota pitkin kasvamaan :wink:"

Köhöm

Hmmm, en ihan vielä uskaltaudu ilmoittautua kisaan mukaan… mutta aloitan oman skaban itseni kanssa. Kertokaas kuinka paljon yksi kurpitsa vaatii tilaa kasvaakseen? Meinasin vanhan kompostin päälle heittää muutaman taimen kasvamaan, mutta tuleeko ahdasta? Tietystikkään en muista kurpitsan merkkiä… oranssi…?

Hörhötti, tässä kisassa ei pärjää taviskurpitsalla, sorry. Jättiläiskurpitsa rules, ja vanhan kompostin päälle ei mahdu kuin yhden jättiläisen pieni taimi vauva-aikanaan

Toki kaikenkokoisille ja -värisille sotilaille löytyy taustakomppaniasta paikkansa

Kaupassakin myydään näitä “Jättejä” joista ilmeisesti voi niistäkin isoja kasvaa, mut nää ihan oikeiden jättien siemenet saa jättikasviyhdistykseltä :slight_smile: Ne on pitkän jalostuksen tulos, näin mä oon ainakin ymmärtänyt kun vuosi toisesta jättien jälkeläisten siemenet kiertää pitkin poikin suomea :slight_smile:

Tuure on lähtenyt valtavaan kasvuun! Lehdet tarjoiluvadin kokoisia ja pituuttakin alkaa pian olla metrin verran! Pienen suostuttelun jälkeen suostui lähtemään oikeaan suuntaankin kun ens alkuun meinas mennä päinvastaiseen suuntaan, mihin maata oli paranneltu herraa varten :confused:

Hyvältä näyttää siis täällä, miten muilla?

meillä aukeni ensimmäinen kukka =)

Timjami, tyttöko ? Jos, niin mahottoman hienoa, saitko pölytettyä ?

Vaik on täälläkin ensimmäinen tyttö alullaan, poikii ollut jo muutama auki mutta niistähän ei oo yksin mihinkään

poikahan tämäkin… jos vaikka tässä aukeisi tyttökin, niin pääsisi pölyttely puuhiin

Vesiviljelyversio roikkui poikkimenneenä ruukussaan joten siitä ei satoa ole odotettavissa tänävuonna. Koiranvanhus oli puseskellut ja katkonut taimen;( Multaversio edelleenkin 3l ruukussa ja ekan kukan pykäsi… Tänääään saan sen maahan istutettua joten kerkiää jonkinmoisen pallon toivin mukaan pykätä vaikkei kilpailukokoista kuitenkaan …

Pitihän se sitten tääkin päivä kokea, linnut repineet yhden jätin kehittymässä olevan tyttökukan ihan auki Puolet kukasta poissa - suojattua pölytystä ei sitten sen kanssa voi tehdä. Open tulee, jos nyt yleensä tulee yhtään mitään .
Se oli toinen mun varteenotettavista jäteistä, toisen onneksi sain pölytettyä eilen ihan sääntöjen mukaan.

Harakoita on tänä kesänä tässä pihapiirissä kasvimaa siihen alueeseen luettuna jonkin verran, tasan tarkkaan syytän niitä tuosta tihutyöstä.  Kunhan itse kurpitsat alkaa kasvaa ne täytyy suojata erityishyvin tänä vuonna - onkohan edes olemassa harakkavarmaa tapaa avomaalla