Syksyn merkkejä

Syksyn merkki tämäkin, katuvalot on ekaa kertaa päällä tälle syksylle =)

Nanikka, puit täsmälleen omat tuntoni sanoiksi! Kiva, kun vuodenajat vaihtuvat - mutta miksi juuri sen ihanimman täytyy olla niin lyhyt?

Tuomipihlaja, pitkä tarina, mutta koitan lyhentää. Kun ei ole valoisaa viileää tilaa, niin tulin miettineeksi, että josko jostakin saisi jääkaapin johon pistokkaat saisi. Ja sitten miettimään, että miten sen valaisisin. Tuli mieleeni, että josko jääkaappiin saisi jostakin lasioven, ja muistin nämä baareissa nähdyt virvokekaapit. Muistin, että entisellä anopillani on tämä "kaljakaappi" jäänteenä baarin pidosta. Pienten palvelusten jälkeen minä tylysti ohitin pelakuitteni kanssa monta kaljasieppoa miestä kaapin jonotuksessa ja entinen anoppi lahjoitti kaapin minulle.

Fiorella, ja miksi sen ikävimmän niiiiiin pitkä?

Tänä aamuna oli tosi syksyn tuntu kun menin ulos ja heti tuli mieleen täytyy alkaa seurata taas lämpö mittaria ja karkaan pitkin pihaan harsot kainalossa peitelemässä viimeisiä kukkijoita ikävää mutta totta.

Juuri kun on saanut kaikki kukkiin ja tulee joku helv… pakkaspoika ja panee mun kukat kuoliaaksi.

Likka oli käyny kokonaista kaks päivää koulua kun varpaankynsiä leikellessään tuumasi autuaasti: “Ihanaa, koht on joulu!” Ei taida kasiluokka oikeen kolahtaa… Tai sitten neiti koittaa psyykata itseään jaksamaan syksyn läpi! Joka tapauksessa luokittelisin moisen lausahduksen syksyn merkiksi.

Ja nyt ette sìtten taas ala!

Juu ei! Kesä on, pitkään vielä!

Kiitos selostuksesta nanikka. Näppärä keksintö!

Öhöm, mää taijan olla Pitkon tytön kans samoilla aivoaalloilla, mää mietin jo joululahjoja… : /

Ei joulun odotus voi olla merkki syksystä. Minä ostin ekat joululahjat tammikuussa.

Määhän oon Nanikkaan verrattuna jo auttamattomasti myöhässä joululahjojen suhteen :smiley:

..joku sieni,eikös se ole syksyn merkki?

Minusta sadonkorjuu aina varma syksyn merkki.

ei, kun viileät kosteat aamut. - sadonkorjuu kun alkaa jo huhtikuussa viimeistään (ilmasipulin naatit) ja jatkuu toukokuun parsakaudella.

se on semmosta napostelua :wink: Syksyllä on ihan oikeeta sadonkorjuuta kun säilötään ja saadaan pelto tyhjäksi!

saa noiden kanssa jo pakastimen täyttämisen alkuun:-) - eilinen 13 tunnin mehumaijan keittäminen oli kyllä tietenkin rankempi urakka…

Joo, mehustuksessa ja ryöppäämisessä on sitä syksyn aitoa tunnelmaa. Ja tänään laitoin tulet ekaa kertaa uuniin tänä syksynä! Sataa kaatamalla ni sen kunniaks viritin, syksyä se on sekin.

Minä en ole vielä ehtinyt mehuja keitellä ja olen laittanut vadelmat ja viinimarjat pakkaseen odottamaan oikeaa hetkeä. Laitan sitten mehutkin pakastimeen kun en laita niihin sokeria. Kaksi olemassaolevaa pakastinta on jo niin täynnä, että mies hankki eilen kolmannen, arkkumallisen. Sen on kyllä sitten riitettävä - joku tolkku se on oltava säilömisessäkin.

Kaksi pakastinta meillä on jo täynnä marjoja, pitäisiköhän kolmatta siivota, että omenatkin mahtuisi, ettei kaikkea tarvi hillota tai kuivata.

Ystäväni on kaikki säilöntähullua porukkaa, eli innostamme toinen toisiamme, vaikka kaikki myöntää, ettei tässä mitään järkeä enää ole, mutta kun ei tiedä tuleeko ensi vuonna marjoja yhtään.

Hyvä kun mainitsitte tuon tulen laittamisen. Täytyykin tästä laittaa heti tuli uuniin. Sataakin niin syksyisen oloisesti juuri nyt.