Keväällä hankkimani, nuppuja näkyvissä.
Minullakin oli kolmessa 10 nuppua, mutta ei ole enään kuin yksi jäljellä.
Äskeisellä pihakierroksella huomasin että nuput olivat auenneet. Olivatpa kauniita, en saanut kuvaa, kun oli jo niin pimeää, mutta huomenna saatte nähdä ne.
Tässä luvattu kuva, väri on vielä tummempi lila kuin kuvassa.
Voi hitsi, Pirkkis, että tuo on hieno kasvi!
Hitsi täältäkin , mistä tuo Pirkkis aina löytää noita uusia upeita kasveja, sinulla taitaa olla hyvä ‘kukkavainu’
Kiitos! Niin on hieno, yllätyin itsekkin. Saas nähdä minkä väriset kukat ovat toisessa, ostin niitä kaksi tainta. (no, tää on sieltä Kodin Kukilta)
No voi että on hieno! Paulastiina, olikos yks niistä kirvoista joku syrikkä? Sain Vakka-Taimesta pari syrikkää talvetuskokeiluun, saapi nähdä miten onnaa :-O.
Juu-juu, bee.
Mun viime vuonna ostettu valkoiseni on hengissä, mut saapa nähdä, kuinka käy kukkimisen kanssa. Sitten tuossa keväänkorvalla tlasin Plants of D:ltä yhden, joka ymmärtääksen pitäisi olla köynnöstävä malli.
Tässä viikko, puolitoista sitten Riihimäellä käydessäni ihastelin sikäläisiä syyssyreeneitä - niitä oli ihan kaupungin julkisissa istutuksissa, useammassa paikassa ja upeassa kukassa. Vähän olin yllättynyt, että syyssyreeni menestyy mainiosti noinkin "pohjoisessa". Jotenkin olin saanut jostakin päähäni, että syyssyreeni menestyy mainiosti Suomessa vain jossain Ahvenanmaan korkeudella.
Jos minulla vain olisi parvekkeella enemmän tilaa ja paremmat talvetusmahdollisuudet, niin siellä olisi kyllä myös syyssyreeni! On niin kaunis... ja kukatkin tuoksuvat niin hyvälle... ja perhosetkin tykkäisivät.
Mulla on talvehtinut kaksi talvea peittonaan heillä turvetta, havuja ja lehtiä. Lähtee hitaasti keväällä, ensimmäinen alkaa juuri kukkia. Kukkatertut jäävät aika paljon pienemmiksi näin kotikonstein.
Pitipä ottaa uusi kuva, kun samaan aikaan ovat kukassa kaksi vartta.
Tuohan kävisi hyvin jonkun puutarhalehden kansikuvaksi.
Mulla on samanvärinen, eka kukka avautunut ja nuppuja piisaa. Tuskin maltan odottaa päiväperhosten parvia ilmestyväksi, tuoksu on aika erikoinen ja hajuvesimäinen.
Niin on hieno tuoksu. Toisessa on myös nuppuja, saas nähdä minkä värisiä kukkia tulee, muistaakseni piti olla jotain kelletävää, jos en väärin muista.
Haluaa!
Jos syrikkä näyttää keväällä kuivuneelta, kannattaa se jättää silti maahan. Eilen olin ylen yllättynyt, kun perennapenkkiä raivatessani huomasi sen tehneen juuristosta uusia versoja!
Kukihan ne ei tänäkään vuonna, mutta ovat ainakin hengissä!
Lomamatkalla Itä-Suomessa II-vyöhykkeen pohjoisrajalla tapasin juuri muutaman talven aurinkoisessa kohopenkissä talvehtineen, hienosti kukkivan valkoisen syrikän.
Kerro tarkemmin missäpäin Itä-Suomee,. Onko todella ollut talven ulkona
David, meillä kasvoi Budleija ( ymmärtääkseni sama kuin syrikkä ) useita vuosia ja kukki hienosti. Onnistuin tuhoamaan sen liian aikaisella talvisuojauksella (styrokslaatikko ). Tämä taitaa olla nelosvyöhykettä.