Eikun tässä on tähkätädyke, veronica spicata.
Toin eilen kotopaikalta nurmitädykettä, toivottavasti kasvu alkaa hyvin. Lapsuusmuistot kauniin siniset mukana tuossa kasvissa
Kääpiötädyke? takertui eilen matkaan puutarhaliikkeestä multaa hakiessani.
Nyt kukkii virginiantädyke Veronicastrum virginicum '' Alba'' , se on jämäkkä kasvi, vaikka on pitkä, pysyy hyvin pystyssä.
Otatko muutaman siemenen talteen, tuo on ihana.
Todella uljas .
Upea virginialainen! Siemenet kiinnostais täälläkin.
Minun valkoisen virginialaisen kukinnot ovat vielä aika hentoja hiirulaisia, mutta muutamat tähkät ovat alaosastaan aukenemassa. Pidän tuosta tädykkeestä kovasti
Siis mikä menee pieleen, kun tulee tuollainen kilometririvi?
Mie olen parina keväänä yrittänyt siemenestä kasvattaa mutten ole onnistunut. Taidan koittaa nyt syyskylvöä.
Yritän ottaa siemeniä, en ole koskaan ennen ottanut , ilmoittelen sitten
No niin, otin kyllä tuosta siemeniä, mutta en tiedä missä mahtavat olla, ei ole tullut vastaan ;) Tässä kirjounelmatädyke aloittaa kasvunsa, näin varhain keväällä se on kaunis, mutta syksymmällä menettää värejään.
Luulin rantatädykettä mahdottoman varmaksi perennaksi ja niin on ollutkin yli kymmenen vuotta, mutta nyt on iso puska kadonnut kukkapenkistä.
Mitäs tehdään unelmatädykkeen kukkineille kukkavarsille? Kyttäilenkö siemeniä, vai leikkaanko ronskisti tyvestä poikki?
Minä leikkaan tuosta kirjounelmatädykkeestä ne poikki,pysyy ‘ruusukkeet’ paremman näköisinä.
Näin taidan minäkin tehdä, kiitos satues.
Satues, tehdäänkö syksyllä vaihtokaupat virginian tädykkeen siemenistä, minulla on virginian täydykkeestä tämä violetti versio ja valkeatakin tekisi mieli.
Luulen muuten onnistuneeni kasvattamaan muutaman pikku alun siemenistä, mutta olivat ryökäleet unohtuneet tontin varjoisaan nurkkaukseen, niin ovat vielä niin julmetun pieniä etten ole ihan varma asiasta :)
Herraisä sentään mikä kuvahirviö, sorry
Satuk-a , tehdään vaan kunhan sitten vaan muistaisin Mulla ei kyllä ole näkynyt yhtään siementainta, vaikka tuo on ollut jo monta vuotta, vai olenko repinyt pois rikkaruohona.
Tähkätädykkeet ovat nyt pysyneet hyvin pystyssä ja kukkineet kauniisti vuodesta toiseen.