Tädyke, Veronica

Kuutamo, onpa kiva että on hengissä, se siis on, kirjounelmatädyke.

Kiitoksia!

Kirjoitan nimen heti vihkoon:)

Kysyisin tuosta maanpeittotädykkeestä, elikkä kaukasiantädykkeestä. Minä luulin että se on kivikkokasvi, mutta minun taimeni ei kasva eikä leviä, juroo vain paikallaan ja uhkaa kuolla! Pitäisikö se siirtää puolivarjoisaan paikkaan ja muhevampaan alustaan siitä kivikon hiekalta? Minä en pahastuisi sen leviämisestä, koska se on varmasti ihan pintajuurinen eikä siksi vaikeaa poistaa jos leviää liikaa.

Ihanat pikku lehdet siinä muuten, muistuttaa kodinonnea!

Minulla on hyvässä mullassa kukkapenkissä ja viihtyy oikein hyvin. Leviää kiitettävästi :smiley:

Ok, Anita, taitaa olla parasta siirtää minunkin tädykkeeni rehevämpään paikkaan kasvamaan. :slight_smile:

"Baby Blue" tädyke halusi tänään matkata mukaan puutarhamyymälästä.

Mökillä kukki kanssa tuo loistotädyke ja vaikken sillee oo sinisen ystävä, niin olipahan silti huikean loistava sininen kaunokainen :slight_smile: Nimensä veroinen kerrassaan…

Niin ja tuosta heidekindista tykkään kanssa…ihana…

Kaukasiantädykettä yritin repiä pois kuunliljojen seasta. Vaikka kuinka yrititte nätisti minua neuvoa, ettei sitä voi penkkiin istuttaa niin en sitä ymmärtänyt:/

Onkohan se tähkätädyke, jota on punaista ja sinistä ja 30-40 senttiä korkeaa? Siemenpussin päällä ei lukenut kuin tädyke. Onkohan se kovin vaatelias tuon maanlaadun suhteen, kun ei tuota läpäisevää paikkaa ihan mahdottoman paljoa ole tarjolla. Eli meneekö ollenkaan savimaassa tai kevätmärässä? Tai puolivarjossa? Etten turhaan koko pussia kylvä.

Voisko olla loistotädyke…+ Sitä on tuon korkuisena ainakin kauniinsinistä. Njaah… punaisena ei taida olla joten tähkätädyke siis.

Mulla on ainakin tähkätädykettä sinistä ja punaista…Taimien piti olla punaisia, mutta joukossa sattui olemaan yksi sininen ja kolmessa vuodessa se yksi on lakaissut tieltään melkein kaikki punasävyiset 80

Kova leviämään, taimia on ympäristö täynnään.

Savisessa mutta paahteisessa rinteessä on aivan kotonaan, muusta ei kokemusta.

Kuulostaa hyvältä tuo savinen ja paahteinen menestyspaikka, jotenka muutaman ylimäääräisen taidan kylvää ja kokeilla kuinka ankeita oloja hän sietää. Kannattaa varmaan sitten yrittää pitää ne punaiset eri paikassa, vai ovatko ne vaan muuten taantuneet ja hävinneet, eivätkä vaan jääneet jalkoihin?

Punaiset olivat lajiketta ‘Red fox’ ja tuntuvat olevan heikkokasvuisempia, en tiedä jos varsinaisesti taantuneet. Eikä siniselle jyrälle mahda mitään… Joo, sanoisin, että kannattaa pitää erillään.

Olipas hyvä ettei olllut bensaa leikkuriin iltapäivällä, olisin saattanut ajaa tämän yli, nyt illalla huomasin, kirjava nurmitädyke.

voi juku onpa nätti kai turvaan siirsit

En vielä siirtänyt, mietin uskallanko siirtää vai kitkenkö aluksi ympäriltä muut ruohot ja tarkkailen jonkin aikaa.

Leikkasin keväällä loistotädykkeen edellisen vuoden versot pois, mutta yhteen ne jätin. Nyt ne edellisen vuoden versot kasvavat hyvin myös. Ajattelin leikata ne pois ja lisätä näin tädykettä.

Mutta laitanko pistokkaat suoraan multaan vai ensin veteen tekemään juuria?

No nii hieno homma min taas vähän istuttelen ja sitten katon et mihin kukat haluisivat… Kaivoin oikein hienon kukkapenkin ja siihen oikein paljon uutta multa aja ihannetädykkeet siihen… Pitänee varmaankin vaihtaa paikkaa…

Tällainen tädyke tarttui mukaan Turin matkalta.