Tagetes: Kukkia ja pihamaata (II)

Juu on ollut jo muutaman kerran tarkoituskin. Aina jostain syystä kuitenkin olen sen unohtanut. Nyt kirjoitin sen lapulle jotta muistan!

Jotkut osaavat tehdä kierrätyksen kautta uusia ajanmukaisia koristeita:

Jouluporolle vaan pajunoksat mukaan ja taas maistuu pääsiäisen odotus.

Laittamalla noita - ah niin ihania - pajunkissoja vähän jokapaikkaan, tulee kevätkin kuin varkain.

Kuistin molemmissa nurkissa on katajat, jotka ovat olleet siinä koko talven. Nyt ne on tuunattu jouluvalojen jälkeen uuteen uskoon. Katajat ovat annettu lahjaksi eli niitä ei ole huvikseen alunperin kaadettu, vaan metsästä jonkun muun toimesta otettu talteen suurten metsätyökoneiden jälkeen maanomistajan luvalla.

Ja kuten arvata saattoi - nää kuvat on mun äiteen luota. Ihan luvalla saatu laittaa tänne. Tässä vielä tämän osuuden lopuksi mallikelpoinen kierrätys idea:

Männystä tehty pallo, joka roikkui joukukoristeena, on nyt entisen karsitun joulukuusen "latvana". Isoon kesäkukkaruukkuun on laitettu männynoksia, pajunkissoja ja silkkinarsisseja.

Nuo samat narsissit löytävät itsensä koristeina joka kevät, sillä joskus kauan sitten kun äitini osti ne jostain, hän luki lehdestä muutaman päivän päästä, että niitä teetetään lapsityövoimalla. Siihen loppui "halpiskukkien" osto, mut ei hän halunnut niitä jo ostettuja poiskaan heittää, koska jokuhan nekin on tehnyt. Niinpä ne kiertää hänellä koristeesta toiseen, vuodesta toiseen.

Nämä kaikki "keksinnöt" ovat juuri sitä mielikuvituksen rikkautta, jota ihailen. Ihania ideoita kierrättämisestä. Eikä rasita kukkaroa. Tuo puukin on vallan mainio!

Voi kuinka kivoja kevätkoristuksia sekä sinulla että äidilläsi:) Taidankin kierrättää omat silkkikrookukseni samaan tapaan - jostain hyväntekeväisyysmyynnistä ne on tullut ostettua vaikken käytä, ovat jossain kaapin kätköissä - kiitosta kiitos ideakierrätyksestä8)

Onpas ihanoita kevätkoristeita! Minä en ole muuta saanut aikaan kuin otin maljakkoon onnenpensaan oksia; jospa kukkisivat pääsiäiseksi.

Olen ihastellut noita koristuksia ja huomaan että olet hyvin luova ihminen. Oletko poron tehnyt itse? Et kai sentään.
Kauniita ovat ja keväisiä. Tulee jo pääsiäis tunnelmaa

Ei oo poro ite tehty, kylläkään. Kiitoksia taas mielenkiinnosta. Ja ideathan on sit vapaasti kopioitavissa osittain tai kokonaan. Noita palloja mein äiti väsäilee joka joulu aika monta, jos vaan sattuu saamaan sopivia oksia. Minulla ei riitä kärsivällisyys tehdä niistä noin tasaisia, joten olen suosiolla jättänyt sen homman hänelle.

moikka tagetes! pääsin vihdoin istumaan tähän koneen ääreen ja lukemaan tän sun gallerian! ihania juttuja -niskat ihan jumissa, kun en voinut lopettaa lukemista hetkeksikään! terkkuja äiteelles, te jaksatte aina väsäillä kaikkii juitsuja -ootte huippuja! p.s himppu! taisin palelluttaa noi narsissit… -mitäs nyt? (muutama nuppu sojottaa onnex vielä pystyssä)

Jos ei sipulit paleltunut ni voi olla et ne vielä herää. Nyt ku sun niskas on jo valmiiks jumissa, mee kattoo viel Vapaa sana - Käsityöt - Tarhurinliivi suunnittelukilpailu. Siis jos et viel oo. Siel on parit mun tekeleet, lue sit ketju alusta ni tiiät “miksi”. Kiitos, meinas unohtua. Juu juu tuun kaffel taas täs ku ehdin, sitä sä kuitenkin miettisit jo.;DD

nii ja tosi ihanii noi pääsiäishässäkät! mä en ees tiiä millon pääsiänen on! ajantaju on varmaan vuosilomalla just nyt, tarttee varmaan palauttaa se puhaltamalla pölyt kalenterista. Hyvää pääsiäistä ;D

1. huhtikuuta, hyvin ehdit viel tekeen sin sun kämppääs parit dekoratiivit (jotka Elli kaataa ja Nette syö).

Mielenkiintoinen elämäntarina sinulla tagetes. Monet asiat näkee varmaan ihan eri tavalla, kun lapsuus on ns. " poikkeava".

Tämähän koukuttaa mukavasti jatkoa vaan, tsemppiä sulle pihanlaitossa ja kaikessa muussakin.Sinä olet ilmiselvästi Selviytyjä sydän onnea siitä. Täältähän löytyy vertaistukea kun ei omat voimat tai ideat riitä, tänne vaan

Kasvihuoneesi mielytti minua kovasti sen disaing voisi minullekin sopia, taidanpa ideaa lainatalamppu

Kivaa ku on kiinnostuneita! No - poikkeavasta lapsuudesta tulee poikkeava aikuinen (buah hah hah haa), juu en oo kaikissa asioissa ihan täyspäinen mut kutakuinkin yhteiskuntakelpoinen. Jos vaan ideoita tulee näistä kuvista, ni sehän on hyvä. Minäkin kattelen toisten kuvia just sillä silmällä ja teen niistä sit omannäköisiä.

Onpa mielenkiintoista luettavaa ja katsottavaa:)

Kiitos kiitos!

Lisää, lisää, huutaa kansa :slight_smile:

Tykkäsin tosi paljon tästä elämäsi taipaleen muistelusta kuvineen!