Tahran, lian, pinttymien poistoniksit

Minulla ei tullut mitään skrapaa siinä liesitason mukana.
Kaapista löytyi "Perinteinen puhdistuskivi  on x on " . Siinä on sitä töhnää ja sieni jolla hangataan. Oon hommannut sen aikanaan takanreunuksen putsaamiseksi sulaneesta steariinista. 

Hankasin tunnin verran ja kyllä se palanut rasvakerros madaltui selvästi. Kuitenkin selvästi sitä on siinä vielä jäljellä.  Kovamuovisella keittiötyökalulla sitten yritin rapsutella mutta huonosti irtosi mitään.  Onko induktiolieden materiaali sama kuin keraamisen lieden ?  Ostin tänään yhtä puhdistusainetta, sellaista vaahtomaista, jonka pitäis olla tehokasta mutta sitä ei saa laittaa keraamiselle liedelle.  Jos sitä ei uskalla siihen lieteen laittaa niin sitten pitää lauantaina käydä marketista etsimässä tuollaista skrapaa. Minkähän osaston tuotteisiin se vois kuulua ?

Tuo näyttää ihan samanlaiselta kuin Händy ikkunakaavin, eli rautakauppapuolella ainakin.
Hyvä jos maaliroiskeita ikkunoista putsailee yms.

Minä ostin tohon induktioliettä varten sitä keräämisen (jos kuitenkin keraamisen :smile:) lieden puhdistusainetta. Ei ollut hyvä. Kun aloitin siivoamaan noilla mikrobeilla niin toimii siihenkin paremmin kuin myrkyt. 

Piti kokeilla putsata induktioliettä. Hinkkasin ensin oliivisaippuaa kostealle lialle ja annoin hetken olla, sitten otin hellan mukana tulleen raapijan ja raaputin mönjää pois:smiley:. Hyvin irtosi lika, pyyhin lopuksi rätillä puhtaaksi. 

Toi mun lieden lika on varmaan palanutta rasvaa. Tottakai oon pyyhkinyt liettä montakin kertaa päivässä mutta vaan rätillä, ja on kai käynyt niin että pimeen talven aikana en oo huomannut siihen pinttynyttä kerrostumaa. Nyt kun aurinko siitä pinnasta peilasi niin aika kamalalta näytti se yks levy.
Pitää yrittää vielä selvittää jostain netin lokeroista että onko se induktiolieden pinta keraaminen.  Tunnustan tyhmyyteni tässä asiassa.  (Muoks: sama keraaminen pinnoite vaikuttaisi olevan molemmissa).

Mitä materiaalia se kaavin on ? Jotain kovaa muovia tai vastaavaa varmaan ?

Tuon ikkunakaapimen terä on kun iso partakoneenterä.

Nuu,tämmönen meillä tuli hellan mukana.Toimii hyvin eikä jätä mitään jäläkiä.

no joo, minulla kun on kaksi skrapaa niin menin sekaisin. karvarin kuvassa on se joka hellan mukana tuli. hyvä sekin mutta tykkään enemmän käyttää kurpan ikkunakaapimeksi kutsumaa vimpainta: on leveämpi, saa isomman alan kerralla puhtaaksi.
sini-tuotteella on ihan käypäsen näköinen kaaputin. saa varmaan monestakin kaupasta.
liesitasot (induktio ja keraaminen) ovat karkaistua lasia.

Nyt on kaavin (ei ollut sinituotteen kaapimia tarjolla mutta vastaava löytyi onneksi) hommattu ja testattu samantien. Hyvänen aika kuinka helppoa oli sen pinttyneen lian pois saaminen :w00t: Hyvä jos kaksi minuuttia meni kaikkineen koko hommaan, ja nyt on liesi taas kuin uusi.
En voi kylliksi kiittää teitä kun mulle tuon kaapimen olemassaolosta kerroitte :kiss: !!!

Täällä on näköjään useita jotka harrastavat, varmaankin monien erilaisten maalien kanssa puuhailua, joten ajattelin kysyä neuvoa…
kun tuolla peruskouluissa maalaillaan mitä nyt milloinkin, puu käsitöissä jne. en tiedä mitä kaikkia maaleja siellä edes käytetään, mutta pojan vaatteet ovat aina maalissa ja tahrat ovat jo kuivia kotiin päästessä, saatika että hän nyt edes hoksaisi kertoa tahroja saaneensa vaatteisiinsa, ei vaan minä sitten huomaan ne kun tutkin jälkeen jätettyjä “vaatekasa vanoja.”
Eihän ne tahrat normaalissa konepesuissa lähde, joten mitä aineita voisin nuihin tahrojen sulatteluihin näin jälkikäteen koittaa, edes kokeilla?
Jelppejä? mitä aineita voisin kokeilla maalitahroihin?

Miten akryylista saa imukupin jäljet pois? Onkohan kumi polttanut jäljet siihen. 

Nyt löytyi niin vakuuttavan tuntuinen uunipellin puhdistuskeino että ihan pakko kokeilla. “Tarvitset vain uuninpuhdistusainetta, tuorekelmua ja terässienen + 12 tunnin vaikutusajan” . Tässä linkki IS videoon “Ihan kuin uusi”