Ei näitä taida olla kasvitarhoilla, ovat jotain vahan ajan perennaa… Minulla on tuota vaaleaa, siis ihan vaalean punaista. Sain sen entiseltä työtoverilta, heillä oli harrasteena vanhat perennat. Zibuli, Jos löytyy alkukesästä pienokaisia juurelta, voit saada sitten niitä… Voidaan privoissa sopia tarkemmin ja kertoilla, miten on…
Kiitos Vuokkis, minulla löytyisi esim. noita profiilikuvan (myökin vastaavalla tavalla omapäisen itsekylväytyvän kasvin) vauvoja vaihtariksi. Yhden tähtiputken taimen sain viime vuonna, en muista keneltä, ja se on hengissä!! Mutta mieluusti noita haluaisin lisääkin kaikkia mahdollisia värejä, varsinkin kun kehutaan vielä pitkään kukkivaksikin.
Se kukkii tosiaan kauan ja on vaatimattomuudessaan yksi kauneimpia perennoja joita tiedän.
A. ''Hadspen blood'' ei ole tehnyt siemenestä poikasia, eikä myöskään Moulin Rouge :( toivottavasti tekisivät.
Ihastuin myös isotähtiputkiin parisen vuotta sitten ja onnistuin saamaan taimienvaihtopäiviltä muutaman alun. Valkoista halusin, mutta kauniilta tuo tummakin näytää.
Upea tuo tumma tähtiputki! Mulla on itänyt nyt valkoinen ulkona,voi kun toivon sen kestävän…
Kerrassaan ihastuttavia nämä tähtiputket kaikki. Pärjäävätkö nämä aurinkoisessa jopa ihan paahteisessa paikassa? Multaa on kyllä paksusti.
Sattuisko kenelläkään teillä olemaan pieniä siementaimia liikaa? Maksaisin kyllä niistä ja postikulut tietysti.
Moulin Rouge ensimmäisenä kukassa, muissa vasta pienet nuput.
Hän on upea!
Eilen pistin tähtiputken siemeniä maahan tietämättä millainen kaunotar niistä kasvaa, nyt vaan toivotaan parasta.
Minulla on ilmeisesti valkoista tuo tähtiputki, jota jo ehdittiin kurjenpolveksi epäillä. Eilen siinä kuitenkin näkyi kukkia tai kukan alkuja, aika vaatimattoman näköisiä tosin. Tuo Moulin Rouge on kyllä upean näköinen.
Minun tähtiputkeni leviää kuin rutto. Siementänyt ilmeisesti omatoimisesti ja muodostaa vankkoja kasvustoja, joiden maasta kaivaminen tuntuu mahdottomalta.
Aika kaunis.
Tämä on Merliniltä aikanaan saatua plaatua, ja olen aivan ihastunut kasviin. Punaistakin yrittelin siemenestä, mutta ey näy kettää... En ole vielä heittänyt kylvölaatikkoa pois, vaan aion etsiä sisällölle sopivan paikan pihalta ja antaa sille vielä piiiitkän kylmäkäsittelyn...
Mummulta tullut tähtiputki kasvattanut ajan mittaan ison pöpelikön. Ne ovat hauskannäköisiä malvan kanssa mut ei kyllä ollenkaan passaa talon väriin. Who cares? (I do :D)
Kas, kuva jäi äskeistä viestistä pois, uusi yritys
Ai miten hieno kasvusto, tuossapa tavoitetta minun yhdelle taimelleni.
Ainahan voisit muuttaa talon väriä?
Totta kai, suunnitteilla jo on… mut ei taida parantaa tilannetta…
Tästäkin tykkään, sattui niin aurinkoinen kuva pongahtamaan kansiosta tämän päivän märkään harmauteen ja laitoin tunnelmaa tännekin. ''Shiny eyes'' ja niittyfiilistä (toivottavasti aikanaan vakavastiotettavassa aurinkoperennapenkissä . Arvatkaas ketkä kuvassaolijat eivät joukkoon oikeasti kuulu :))
Kaikki kuuluu selvästi joukkoon. Just sopivasti tunnelmaa.
Onneksi on kamera ja tunnelmarajaus, todellisuuden voi jättää muualle… Tämän penkin pitäisi edustaa viileähköjä värejä… Tai no ei ainakaan kuumia…