Taimivaihto: kaakon kanat su. 11.6.2023 / Iitti

Kurppa, se varjolilja ei ole välttämätön. On mulla sitä jo jonkin verran, ja kun täältä on vaikea löytää edes puolivarjon saati varjon paikkoja.

Mä tein kansa eilen muistilistan. Muistinko kaiken ? 

- Ritvalle Siperianampiaisyrttiä, mulle Green Fingers vuokkoa
- Emolle Siperianampiaisyrttiä, mulle pensaskärhöä
- LeVälle Siperianampiaisyrttiä ja istutusämpäri, mulle viherminttua
- Echinacealle Siperianampiaisyrttiä, mulle loistopäivähattua
- Kurpalta sini- ja/tai hohtopiikkiputkea ja harmaamalvikkia

Sit mulla on valmiiksi  ruukutettuna vähän inkivääriminttua ja mansikkakoison taimi vois myös vaihtaa kotia.

Tomaatit taitaa olla liian isoja kuljetettavaksi, niistäkin mulla olis kyllä pari jotka voisin luovuttaa rakastaviin koteihin.

Jos vielä on kasvitoiveita, niin esittäkää ihmeessä.

Kurppa, puhuitko jossain vaiheessa et sulla olis  jouluruusun taimia tuoda?
En niistä uskaltanut inahtaa kun en tiiä onko mulla soveltuvaa paikkaa tarjota.

Sähän näkisit heti täällä et mihin voisi ehkä taimen istuttaa, jos sellasta paikkaa nyt yleensä täältä löytyis.

Jos sulla niitä taimia on ja voit sit mun kanssa paikkaa katsoa niin kyllä mielellään ottaisin
 Mut kaivelemaan ei tartte tän takia alkaa jos ei jo oo! :blush:

Mullakin on jouluruusun pikkuisia siementaimia. Erittäin runsaasti punainen kukkiva emo, mutta ovat voineet risteytys valkoisen tai vaaleamman kanssa.

Eikö kukaan tahdo punakonnanmarjaa?

Muutakin on, kyselkää.

Kurppa, miulle saa tuoda hopeapiikkiputkea vaikka sen kolme, jos löytyy :slight_smile: Ja tuoksumataraakin kelpaa useampi kuin yksi, jos vaan löytyy ja mukaan mahtuu.
Minä tuon niitä loistopäivänhatun taimia mukanani kelle kelpaa :slight_smile:

Olihan se nyt kello 13:00?

Kun en tunnista teistä montaakaan, laittakaa nimilappu näkyviin. Kiitos!

Kello 13 huomenna nähdään :blush:

Ja tosiaan nimimerkki  rinnuksiin että tunnistetaan. Missähän mun penttiniminappi lie, on pitkä aika kun viimeks on tarvittu :thinking:. Vink:  Maalarinteippi toimii hyvin :+1:

Upea päivä , ihana penttitapaaminen :heart_eyes:. On tätä vuosia jo ootettukin!  Kiitos kaikille mukana olleille :hibiscus:. Tän voimalla taas uusim innoin maan ja kasvien kimppuun :heart:.

Laitan kuvia myöhemmin…

Puutarhassa kaikki tiptop.
Kasvit luvattoman hyvässä kunnossa ja aivan liikaa nurmikkoa;)

Olipa teillä mukava tapaaminen, olis kyllä ollut kiva olla mukana💕
Mitä, noin iso alue Nuulla, enpä oo tienny, tai ei oo vain tullu ilmi. Oikein mukavaa kesää teille kaikille, toivotaan että ilmoja piisaa​:hibiscus::shamrock::sunflower:

Kiitos Nuulle taimenvaihdon järjestämisestä ja kaikille mukana olleille!
Upea päivä ja upeat puitteet!

Kiitos kaikille ja erityiskiitos Nuulle sekä matkaseuralle.

Mukava tapaaminen ja ensimmäinen taimivaihto minullekin!
Ens kerralla pitää vain muistaa tuoda omatoimisesti vähän enemmän kaikkea vaihtaria, niin ei hävetä (niin kauheesti) kahmia kaikenlaista itselle :Whistling:

Oli kivaa, iso kiitos kaikille ja erityisesti Nuu:lle! Yritän olla tappamatta tuota hienoa tomaattia minkä sinulta sain :wink:

Jokunen kuva tuomisten ympäriltä

Suolaista ja makeaa, purtavaa ja kulauteltavaa

Raparperijuomaa ja teehelmiä, omatekemää hunajaakin vaikkei kuvaan mahtunutkaan

Ja kaikki laulaa Saku sammakon sävelin  :hehe:

Pentti sammakko puutarhamatkallaan      - ahhaa ahhaa - 
poikkes Iittiin tuttuja katsomaan     -  ahhaa ahhaa   -
Pentti sammakko puutarhamatkallaan se kanteli taimipottejaan   - ahhaa ahhaa ahhaa - 

Tapas Kurpan Emon ja Ritvankin  -  ahhaa ahhaa -
myös LeVän Raijan  Echinaceankin   - ahhaa ahhaa -
Oli Nuukin joukossa mukana, oltiin kaikki ihan pihalla   - ahhaa ahhaa ahhaa -

Handmade by LeVä

Kyllä teillä on ollut ihana tapaaminen! Joku kerta minä vielä tulen mukaan. Nyt vielä on niin nuori piha meillä, että ei olisi vaihtareiksi ollut oikein mitään. Parin vuoden päästä tilanne voi olla jo ihan toinen.

Kurppa, meinaan huomenna tehdä sitä raparperijuomaa ja sitä varten tarttisin sulta vähän ohjetta. Eli oliko se sun tekoastia ämpärin kokoinen ja se täynnä raparperipalasia ?  Ja siihen vettä niin paljon että raparperit peittyi ?  Ja 2 dl hienoa sokeria ?  Ja vuorokauden annoit tekeytyä ? 
Sitruunahapon määrän tarttisin. Luulen että se on nimenomaan se  sitruunahappo jonka ansiosta se juoma oli niin hirmu hyvää. Tavissitruunalla kun oon ite joskus juomaa tehnyt niin ei ole lähellekään noin maukasta. Ei lähellekään ! 

Kyllä kelpas skoolata tapaamisessa kun oli tilanteeseen täydellisesti sopiva juomakin :kiss: