Voisin tuoda ruisleipää tai jäätelöä.
Jos leipää, se olisi pakkasesta otettua.
Jos jäätelöä, henkilömäärä pitäisi tietää sunnuntaina tai viimeistään maanantaiaamuna.
Vai jotain muuta?
Leivon raparperipiirakan.
Mie voin tuoda jotain suolaista piirakkaa.
Onpa hienoa seurata tapaamisenne valmisteluita. Olen ihan vihreä kateudesta. Jossain kohtaa olin tuumaillut, että repäisisin ja lähtisin bussilla tms seikkailemaan Pikkuapulaisen kanssa tapaamiseen. Ikävä kyllä terveys notkahti sen verran, että nyt ei ole mahdollista, mutta ehken seuraavalla kerralla. Oikein hyvää tapaamista teille kaikille💚
Hep!
Mie yritän päästä paikalle :blink: Voinko tuoda jotain tullessani? Jos jotakuta kiinnostaa, minulta löytyisi taimina tarha-alpia, kerrattua vaaleanpunaista rohtosuopayrttiä, sekä (loistopäivän?)hattua. Voin napata penkistä ruukkuun tulevalla viikolla. Kuvat alla viime kesältä:
Upeeta Echinacea, tosi mukava kun pääset mukaan !
Loistopäivänhattu vissiin on syyskukkija, sellasta voisin ottaa pikkusen jos kerran tarjolla on.
Mitä toivoisit vaihtariksi ? Aiemmin jo listaamieni, helposti saatavien siperianampiaisyrtin ja inkiväärimintun lisäksi on keltapäivänliljaa ja raunioyrttiä. Ja kultapalloakin on, just muistin et se on myös jo kunnolla ehtinyt juurtumaan ja kasvusto ei kärsi jos siitä palasia napsiikin.
Vähän on tää mun perennahommeli vielä täällä vaiheessa.
Nää taimivaihdot järkätään aina vähän niinkun nyyttäriperiaatteella, eli tuo mikä sopivalta sulle tuntuu tai sit tuut vaan ite. Kaikki käy, pääasia on se tapaaminen Tässä ketjussa on jo kerrottukin mitä on tulossa, kattele niin ei tuu samaa :D Onks kukaan tuomassa keksipakettia ?
Haluaako kukaan vanhaa viininpunaista daaliaa, on purkitettuna ja jo kasvussa ulkona.
Tuon ruisleipää, Tuonko jotain päällisiäkin vai tuoko joku muu niitä?
Ehdottaisin omia astioita mukaan, ekoillaan?
Käykö?
Onko muita ruokarajoitteisia kun mie. Voin ottaa itselle evästä niin ei tarvi miun takia erikoista tehdä jos muita ei ole.
Mie olen kasvissyöjä (en vegaani, maitotuotteet ja kananmunat menee minulla), mutta ei minua varten tarvi mitään erityistä hommata. Pääasia, että kahvia riittää
Nuu, mie voisin ottaa vaihtarina sitä ampiaisyrttiä, ja oliko Kurpalla sitä hopeapiikkiputkea ja tuoksumataraa? Niistä olisin ehkä kiinnostunut jos vielä löytyy ja saa.
Ai kun minun niin tekee mieli tulla kuokkimaan ihan vaan, että näkisin teitä kaikkia! Tarvisin vaan jonkun matkaseuraksi kun on niin pitkä matka yksin ajella. Oisko reitillä Vesilahti - Lempäälä - Hämeenlinna - Tuulos - Lahti ketään vapaaehtoista?
Kurppa, voin kokeilla tehdä vehnätöntä piirakkaa.
Suokukan kuvista tuli mieleen, että onko kellään pientä palaa tavallista rönsytiarellaa. Miulta se on hävinnyt. Kaunis kasvi.
Kurppa, mulla on piirakkaohje joka on melkein pelkästään perunajauhoista. Voin korvata sen vajaan desin vehnäjauhoja jollain muulla. On muuten herkullinen .
Mulla on tiarellaa. Koiran muistaa ottaa sulle.
Haluaisiko joku japanunruusukvitteniä?
Kasvihuoneen istutusastiat alkavat olla aika hauraita. Olisiko jollain ylimääräisiä ämpäreitä tms.? Voi olla erikokoisia, muovia tai metallia. Kanisteritkin käyvät.
Onko kenelläkään jäänyt ylimääräistä kasvihuonekurkun tainta? Omat kylvin liian myöhään, itivät hitaasti ja ovat vasta sirkkalehtiasteella. Ostin kyllä kaksi ostotainta, oikein komeita, mutta onnistuin kuolettamaan ne. Tiiä missä vika.
Mulla oli tavoitteena et kaikki istutukseni oisin tehnyt ja kasvatusruukut ym. olis pestynä pois laitettuna ennenkuin tuutte tänne.
Tavoitteita on hyvä olla… Nyt vaan kävi niin etten yksinkertasesti ehdi. Harmittaa keskeneräisyys ja sitä myöten sellanen kevätsotkuisuus, mut kattokaa sujuvasti silleen niiden ohi:roll_eyes:.
Mulla olis yksi mansikkakoisokin vielä istuttamatta. Olisko rakastavaa kotia kellään sille tarjota?
LeVä, mulla olis yksi tollanen valkonen. Vieressä mittatikkuna 10 l vesikannu.
Huolitko ?
Olenkohan muistanut oikein?
Ritva:
Preeria-angervo, 3 hohtopiikkiputkea, pelargoni, daalia.
Emo:
Varjoliljaa, sinipallo-ohdakkeen taimia.
Echinacea:
Hohtopiikkiputki, tuoksumatara.
Nuu:
Sinipiikkiputki, hohtopiikkiputki, harmaamalvikki.
Sanokaa jos jotain unohdin.