Piirakat kuulostaa hyvältä, Kurppa! Mitäs me muut voidaan tuoda?
Nii, kyllä kelpaisi, kiitos.
Kyllä vaan sopii
.
Mulla on suunnitelmana tehä raparperijuomaa (rapskua, vettä, sitruunahappoa ja sokeria) ja kaikki muu juotava hoituu myös. Muuta en oo vielä suunnitellut mut eiköhän me pärjätä ![]()
Ritva, oli 2 pottia. Laitoin sulle.
Nuu, mitä vaihtariksi? Haluaisitko näsiän taimen? On ainakin 3 vuotias. Tai sit se Miun lista on jossain alkusivulla.
Kaikille tarjolla Amurin pionin pikku taimia.
Ritva mä en tartte niistä mitään vaihtaria. Oon Geneseeltä siemenkirjeestä saanut siemenet, kasvattanut taimet ja istuttanut viime vuonna itelleni. Nää oli jäänyt yli, kiva vaan kun saavat vihdoin oman paikkansa maailmassa. Penttipihalta kuten asiaan kuuluu
.
Pääasia et tuut ite
.
Ritva, jos näsiä on vapaana, minua kiinnostaa. Omani kuoli toissa talvena.
Hevoskastanjan pieni taimi, ruukussa talvehtinut ja nyt kasvuun lähdössä olis täällä uuteen kotiin pyrkimässä. Ei oo hätäsen ihmisen hommaa mut onhan se hiton komee isona ![]()
Nii ja piparjuurta löytyy kaikille jos vaan haluutte. Syksyllä ruukutin juurenpaloja ja hyvin on lähteneet kasvuun talven jäljiltä.
Miten saan muuten Hennille idänunikkoa hengissä, kun on paalujuurinen?
Kerro mullekin jos keksit ![]()
Pienet taimet taitaa olla varmin tapa.
Pieniä taimia! Kyllä niitä isompiakin voi siirtää.
On kyllä hankalia.
Voi ottaa syvältä kaivettu lehtitukko ja laittaa maahan mutta se pitää muistaa pitää kostena koko ajan. Niin minä aikoinani sain alun tutulta.
Siemenestä helpompi kasvattaa.
Minä niitä siirtelin purkutontilta ja kyllä osa selvisi. Lähtivät kuin porkkanat kuivasta maasta vetämällä.
Enemmän tarinaa tästä operaatiosta kirjoitinkin sinne idänunikko -ketjuun.
Tarjoiluista vielä. Teen raparperipiirakan. Mulla on gluteenittomia jauhoja varattuna siihen.
Eli kooste: Kurppa tuo riisipiirakat, mä teen raparperipiirakan ja -juoman plus kahvi/tee/yrttihaudukkeet. Kyl me noilla pärjätään ihan hyvin. Jos joku jotain lisäksi haluu tehdä niin saa vapaasti tuoda ![]()
On kyllä ollut tapana, että vieraat tuovat tarjoilut, ei emännän hommia![]()
Mie tuon kahvi paketin ja keksejä tai karkkia.
Mä tuon juomia kuten limpparia, vissyä ym. kylmälaukussa. Voisin tehdä myös suolaista piirakkaa! Sekin on helppo tehdä gluteenittomana. Miltä kuulostaa?
