Taimivaihto: Kaakonkulman taimitapaaminen 12.6.2026 klo. 13 / Iitti, Kausala

Tarkoitatko mättäällä ämpärin kokoista paakkua? :grinning_face:

1 tykkäys

Pienempikin riittää :slight_smile:

Heissan! Nyt on palapelin osaset kohdillaan ja pääsen myös tulemaan :blush: Voisin tehdä pastasalaatin, käykö Kurpalle kauramakaroni?

Mulla ei oikeastaan ole muuta tuotavaa, mutta talvehtineista verenpisaroista voin napsia pistokkaita, jos joku haluaa. Deep Purple, Happy Wedding Day ja Holly’s Beauty kestää leikkelemistä jo, kuvia pisaroiden omasta ketjusta.

3 tykkäystä

Mulla ei olla muuta tuomista kuin Hennille idänunikkoa…

Marjuska, mahtavaa jos pääset mukaan! :grinning_face:

Ja Ylvalii, ei tarvitse muuta! :slightly_smiling_face:

Marjuska, laitoin sulle yksityisviestiä…

Oliko laventelia minulle?

Tulossa on myös kaventelia! Sorry, se unohtui tuosta! :+1:

1 tykkäys

Onko jouluruusua jäljellä?

Marjuska, tosi kiva kun pääset tulemaan! Mukava tavata livenä :heart_eyes:

Samoin, kaikki te :blush:

1 tykkäys

Käy kauramakaroni.

1 tykkäys

On, otan jokusen taimen mukaan.

1 tykkäys

Mulla on tarjolla myös karhunjuuren taimia. Jokaiselle pitäis riittää. Otin ne esille tohon muiden viereen ettei unohdu.

Ja joko mainitsin et piparjuuren taimia on myös riittävä määrä. Nekin tossa esille otettuna.

Marjuska, oot parveketarhuri jos oikein oon ymmärtänyt? Tykkäätkö chilistä? Jos, googlaa Fire and Ice. Sellanen oottaa sua täällä jos haluut? Entä tykkäätkö basilikasta? Laitanko sun nimen myös kreikkalaiseen basilikaan eli pallobasilikaan?

Kiitos Nuu, kyllä otan mielelläni molemmat! Meidän huushollissa tuo ukkokulta on enempi tulisen ystävä, mutta googlehan tiesi kertoa, ettei tuo Fire and Ice ole tulisimmsta päästä. Mulla on täällä jo Raw’it ja Basket of Fire, tunkemalla mahtuu vielä yksi chilien ja tomujen seuraan :blush: Basilika on molempien herkkua, joten suuret kiitokset jo etukäteen!

Napsaisenko sinulle noita pisaroita vaihdokiksi?

1 tykkäys

Älä napsaise mitään. Mulla ei oo mahiksia kasvattaa, tulis vaan hirvee stressi :wink:

En tarvi mitään vaihtaria :sun:

Kysyn vielä viime hetkellä, tarvitseeko joku tyhjiä kuorikatesäkkejä? Niitä löytyy noin 15 kpl.

Äidillä olisi yksi ylimääräinen kasvihuonekurkku, jo aika iso. Kiinnostaako ketään?

Mulla on kasvihuoneessa avomaakurkku F1 eli partenokarppinen. Ei vissiin sovellu samaan tilaan joten joudun harmiksi sanomaan ei vaikka mun kurkun taimet on todella pieniä vielä tässä vaiheessa. Mut eiköhän ne satoa kerkiä nekin antamaan.

Miksi ei kävisi?

Tervetuloa siis huomenna tänne mun tiluksille. Voi ette arvaakaan kuin innoissaan teitä odotan :smiling_face_with_three_hearts: .

Näyttäis siltä että huomenna ei ees sada. Ehkä pikkusen tippoja heittää muttei haitaksi ollenkaan. Upeeta. Seuraava päivä näyttää jo vähän märemmältä, valittiin oikein :+1:

Nähdään :smiley:

1 tykkäys

Joku ajatus mulla ettei tavallisesti pölyttyvät ja partenokarppiset pärjäis samassa paikassa, et jommankumman sato kärsii. Saattaa olla ihan vääräkin ajatus ? En mistään lähtenyt sitä tarkistamaan.