Taimivaihto: Kaakonkulman taimitapaaminen 18.6.25 klo 16 /Renum,Porvoo

Henni, otan sullekin.

1 tykkäys

Ylvalii, otan sulle sitä.

1 tykkäys

Nuu, saat munkkineilikkaa. Kiinnostava tuo vaihtari, mutta mulle ei mahdu mitään muuta kuin nuo, mille olen jo suunnitellut paikat (eli kuunliljat ja toivottavasti jostain löydän särkynyttäsydäntä).

1 tykkäys

Anita, minulta on tulossa sulle särkynyttä sydäntä!

1 tykkäys

Miten toimitan osoitteen ja tulo-ohjeet osallistujille? Privaattiviestillä?

1 tykkäys

Kyllä.

1 tykkäys

Hei, tässä vielä yhteenvetoa siitä, mitä kasveja tulee kenellekin. Olen aiemmissa viesteissä maininnut, mitä kaikkea on saatavilla. Lisätkää tähän ketjuun, jos olen unohtanut jotain!

• Nuulle: isot kirjoukonhattupuskat, tulikellukkaa, loustosalviaa

• Kurpalle: harjaneilikkaa

• Ylvaliille: ukonhattua, tähtiputkea, sammalleimua, verikurjenpolvea, tuoksukurjenpolvea, harjaneilikkaa

• Hankalimmalle: keijunmekkoa

• Ritva L:lle: verikurjenpolvea

• Anitalle: särkynyttä sydäntä, sinikuunliljaa

• Emolle: särkynyttä sydäntä

2 tykkäystä

Nuu, miten paljon haluat isotähtiputkea? Sitä oli joku sulle tuomassa, mutta mullakin on, leviää kiitettävästi, ihan perus haalea pinkki lajike.

Sitten vielä sellainen pyyntö, että onko OK, että äitini tulee mukaan? Hän on kauhean kiinnostunut tästä foorumista ja voisin yrittää opettaa hänet käyttämään tätä, niin että hän saisi oman nimimerkin tänne. Hänellä olisi ylimääräisiä taimia ja hän haluaa tavata tätä porukkaa, kun olen niin paljon tästä puhunut hänelle. Ollut hengessä mukana pitkään, siis!

3 tykkäystä

Henni, olet ihana :heart_eyes:

1 tykkäys

Hienoahan se vaan on, jos äitisikin tulee mukaan :blush:

3 tykkäystä

Käytiin muuten tyttöjen kanssa (kaikki ent.penttiläisiä, mm. Alix ja Tuomihlaja) eilen Annemamman pihalla, kun oli Loviisan Avoimet puutarhat. Annemamman piha on upea, kuten aina! Jos joku pääsee sinne tänään tai valtakunnallisten Avointen puutarhojen aikaan, suosittelen lämpimästi!

2 tykkäystä

Mun tämänhetkinen listani näyttää tältä. Sanokaa, jos olen unohtanut merkitä jonkun tai mitä haluatte lisää.

Henni: esikko, persikkainen tuoksuorvokki. Otatko myös pientä hostaa?

Hankalin: kelpaako jouluruusu ja pieni hosta?

Nuu: munkkineilikka

Kurppa: nyppykurjenpolvi

Emo: persikkainen tuoksuorvokki

Ylvalii: munkkineilikka

LeHVä, mua kiinnostaisi saskatoon, jos vielä on. Mitä löytyisi vaihtariksi?

Kaikille tiedoksi. Mun pihani on pieni, mutta lajikkeita on PALJON, ja koska monet niistä tykkää levitä ja valloittaa maailman enkä mä raaski kitkeä niitä kompostiin, mun on päästävä niistä eroon. Tarvitsen siis apua.
Nuu, sanoit, että olet tekemässä uutta penkkiä. Löytyisikö multa siihen täytettä?

Nyt lähden pihalle kitkemään loman aikana muodostunutta viidakkoa ja katsomaan, mitä muuta ylimääräistä tuolta löytyisi.

1 tykkäys

Kiitos Anita jo etukäteen, en tarvitse pientä hostaa, tila loppuu jo täälläkin! :squinting_face_with_tongue:

Henni tottakai on ok et äitisi on mukana, lämpimästi tervetuloa porukoihin :sunflower:

2 tykkäystä

Henni, voisin ottaa isotähtiputkesta sellasen pienehkön lohkaisun, olis sille paikka jossa vois levittää itteään mielellään. Mulla jo itelläni oleva isotähtiputki on se sama joka sulla, mut se jää sinne vuohenputkien takia käytöstä poistettavaan. Olin jo miettinyt et jos kummiskin kaivaisin sen sieltä pois mut jos saan sitä nyt sultakin niin sit mun ei tartte ottaa riskiä :+1:

1 tykkäys

Anita, mulla on tollanen n. 5 x 3 m penkki tossa pihassa oleskelupaikan vieressä viimeistelyä vailla eli loput mullat ja sit ne kasvit. Etelänsiniherneen siementaimet menee mulla siihen, tulikellukka myös. Puuliljan yritän saada sinne syksyllä myös kaivettua. Nää on varmat. Haluun värejä ja tuoksuja. Mitään minttua en siihen erehdy laittamaan :grinning_face_with_smiling_eyes:.

Jos sulla on kotia etsimässä jotain ehdokkaita niin laita mulle nimet, katon olisko niille olemassa pakottava tarve josta en vaan oo vielä tietonen :heart_eyes:

Kuva unohtui kyydistä

1 tykkäys

Jes, ihanaa, Henni, äiti mukaan! :heart: Anita, kyllä kelpaavat! :blush:

2 tykkäystä

Mun lista on tällainen:
Nuulle palloarovuokko ja saat sen salviankin kun ei muita halukkaita ole ilmestynyt.Ritvalle matalaa pienikukkaista päivänkakkaraa.
Hankalin ja Ylvalii jouluruusut.

Mulle kurpalta preeria-angervot ja valkoista kaihonkukkaa, Hankalimmalta keltavuokkoa, Henniltä särkynytsydän, Nuulta koreakärsämö, Anitalta tuoksuorvokki.

Miten on, jätänkö tuomatta nuo punakonnanmarjat ja heucherat, jos niitä ei kukaan tahdo?

Mun tiistain paluulento peruttiin, mut uudelleenreititettiin tiistaille edelleen, eli pääsen osllistumaan näillä näkymin!

2 tykkäystä