Eikö tohon mahtuis muutama keijunkukka ja konnanmarja?
Emo, millasta heucheraa sinulla on ? Aurinkoonko?
Emo, mulla on viime talven hankikylvöjen perua tähkäkeijunkukkaa ja tarhakeijunkukkaa molempia rasia ihan mattona pikkutaimia ![]()
Olisko ne Ritva sun etsimiä, ihan miellään lohkasen rasiasta palaset koulittavaa sulle ![]()
Heuchera Hans. Auringossa mulla on.
Nuu ja Emo, kyllä kiitos.
Ritvalle koulittavaa tulossa ![]()
Hienoa, rakastan koulimista!
Nuu, tuohon sopisi hyvin väreiltään päivänlilja ja kurjenpolvi (voi olla mikä tahansa, mutta luultavimmin Johnson’s Blue (sitä on muuten enemmänkin). Rusopäivänlilja sopisi kanssa kivasti. Rudbeckia hiukan syksymmälle.
Kevätkukkijaksi ja matalaksi reunusperennaksi etelänkevätesikkoa ja persikkaista tuoksuorvokkia.
Jos haluat vielä jotain kunnolla korkeaa, sopisi preeria-angervo hyvin taakse tai keskelle, riippuen siitä, mistä sitä katsotaan.
Ritva, kuhan meen kohta kotiin niin tsekkaan sen kolmannen “mattorasian” nimen, kysyn sit sulta siitäkin ![]()
Muoks, lamopeikonkello lukee rasiassa. Otatko lusikallisen koulittavaa ( pikku kylvörasia, lusikalliseen mahtuu paljon pikku taimia).
Tarhakeijunkukka Hans on kyllä paras, kukkii kauan jos poistaa kukkineet.
Hennille: pionivauvoja, myrkkyliljoja ja keltakurjenmiekkaa, esikoita, purppuraorvokkia.
Ylvalille: Myrkyliljaa
Hankalimmalle: Pelargonit, kuunliljat ja valkeaa kevätkaihonkukkaa.
Ritvalle: Doorianvillakkoa
Nuulle, Lapinnauhusta, päivänliljaa stella de oro, valkeaa reunusasteria, tähtiputkea.
Emolle: Preeria-angervoa, valkeaa kevätkaihonkukkaa.
Anitalle: pari kuunliljaa.
Eltsulle: kuunliljoja
Sanokaa jos jotain unohdin.
Nyyttärituominen: laktoositonta pullaa.
Mulla on viimevuotisessa lähelle tehdyssä penkissä reunuksena esikkoa, mut toi sun mainitsema tuoksuorvokki olis kyllä kiva ja väri poikkeis mun muista.
Päivänliljaa siihen tulee, ostin juurakon keväällä ( en muista nimeä) ja saan kurpalta keltaista stella d’oroa myös. Toisessa viimevuotisessa lähelle tehdyssä penkissä on aika paljon myös päivänliljaa jo.
Lisään listaan hopeatäpläpeipin ja pikkutalvion siinä toivossa, että joku muistaa tarvitsevansa maanpeitettä. Sopii hyvin myös raja-alueille estämään rikkisten leviämisen omalle pihalle. Penkkeihin maanpeitteeksi löytyy kaukasiantädykettä, joka leviää, mutta on helppo pitää kurissa eikä tukahduta muita kasveja.
Muutaman iriksen voin tuolta kaivaa myös, vaikkei nyt olekaan hyvä aika, kun kukkivat, mutta myöhemmin niitä ei enää erota. Kuva tulee kohta, kun valo ei enää vääristä värejä.
Lehtoängelmää löytyy myös.
Okei, eli tuon siis vain tuoksuorvokkia lisäksi.
Nuu, kyllä kiitos.
Tässä mun listaus, kommentoikaa jos jotain puuttuu:
Henni: Annan esikoita ja meksikonrakuunaa. Saan kirjoukonhattua, loistosalviaa, tulikellukkaa ja isotähtiputkea.
Kurppa: Annan meksikonrakuunaa. Saan päivänlilja Stella de Oro, lapinnauhus, valkea reunusasteri, vaalea tähtiputki
Emo: Annan koreakärsämöä. Saan palloarovuokko, loistosalvia
Anita: Saan persikkainen tuoksuorvokki , munkkineilikka
LeHVä: Annan meksikonrakuuna, tyhjiä multasäkkejä
Hankalin: Annan meksikonrakuuna. Saan punaista esikkoa.
RitvaL: Annan koreakärsämöä, tähkäkeijunkukan & tarhakeijunkukan & lamopeikonkellon pikkutaimia koulittavaksi. Saan yli 80 v ikäistä saksan- ja siperiankurjenmiekkaa.
Ylvalii: Annan koreakärsämö, helminukkajäkkärä.
Nyyttärituomiset: Gluteeniton raparperipiirakka.
Hei kaikki, laittakaa Hennille yksityisviesti jossa pyydätte osoitetiedot. Silleen hänen on helppo vaan vastaamalla viestiin toimittaa kullekin tiedot. Säästää kummasti aikaa häneltä ![]()
Mulla on nyt mukaan lähdössä:
Anitalle 2 hostaa ja ruohosipuli
Emolle kerrottu keltavuokko
Hennille isotöyhtöangervo ja esikoita
Kurpalle kallionauhuksen siementaimet
Nuulle punainen esikko
Ritvalle mirrinminttu, sinivarjoja, Geranium x magnificum
Ylvaliille mirrinminttu, peittokurjenpolvi ja pisamakello
Sanokaa ihmeessä jos jotain puuttuu, sen verran on klappia aivossa.
Joku höpö on kylväny keväällä koko pussillisen kuriiliensoraunikkoa. Voin lusikoida sitä haluaville. Leviää ilmeisesti aikalailla. ![]()
Henni, oisko mun listassa äidille jotain?
Hankalin, mikä on kuriiliensoraunikko ? Ei löytynyt googlettamalla ainakaan heti.
Enpä tiiä
talvella joltain harrastajalta tilasin. Vissiin tykkäsin kuvasta.