Hankalin, huolitko sen punaisen esikon vaihtariksi meksikonrakuuna-yrtin taimen (yksivuotinen Suomessa)? Tai tykkäisitkö ehkä karhunjuuren taimesta ? Se on kyllä vielä toooosi pieni. Oli hankikylvönä talven yli, ja vähän aikaa sitten koulin ne omiin ruukkuihinsa. Ihan pieni taimi. Mut se on monivuotinen ihanuus, ja vaikka alkuun on hidaskasvuinen niin kyl se sitten palkitsee jossain vaiheessa. Jotain mun pitäis sulle vaihtariksi keksiä, eikä ihan oo helppo tehtävä ![]()
Henni, verikurjenpolvi olisi kiva, jos löytyis vaihtaria Siulle?
Nuu. Saisinko meksikonrakuunan, vaikka mitään vaihtaria ei ole.
Hankalimmalle tulossa keijunmekkoa.
RitvaL:lle tulossa verikurjenpolvea, ja vaihtariksi voisin ottaa tummakurjenpolvea!
Hei, olin kiinnostunut ukonhatusta. Kuten kiinnostaa myös isotähtiputki, sammalleimu/ jotain maanpeittokurjenpolvea. Harjaneilikkaakin olisi kiva saada.
LeHVä, riittää sulle myös ![]()
Laitan sulle Ylvalii näitä valmiiksi purkkeihin!
Sammalleimut saat pistokkaina, nehän juurtuu helposti.
Sotkeeko vaihtojen suunnittelua jos jo tässä vaiheessa jutellaan myös nyyttärituomisista ? Niinku aina, niin emäntä ei huolehdi mistään suuhunpantavista vaan muut tuo ne tullessaan.
Voisin tehdä suolaisen tai makean piirakan. Yleensä oon tehnyt suolasen mut voishan sitä pakkaa vähän sekottaa ja tekisinkin makeen tänä vuonna
. Jos teen suolasen niin sen pääraaka-aine olis jauheliha. Jos taas makeen niin raparperi. Laktoosittomia tietty. Gluteenittomista mulla ei oo kokemusta eli sellasta en lupaa.
Millasia rajoitteita porukoilla on ? Jos joukossa on esim. monta gluteenitonta niin pitäskö sit olla niin että kaikki piirakat on gluteenittomia ? Siinä tapauksessa sit katson mitä muuta voisin tehdä.
Mie voin leipoa pullaa. Ei tarvi miun takia gluteenitonta leipoa, voin jonkun käntyn ottaa evääksi.
Teen laktoosittomia.
Voitaisiin omat astiat ottaa, ekoillaan?
Minä en uskalla luvata tällä kertaa leipoa, minulla on paluulento 17.6. ”Finnair lentää 17. ja 19.6. yhteensä yli 600 lentoa, ja työtaistelun toteutuessa valtaosa lennoista joudutaan todennäköisesti perumaan. Vaikutuksia voi olla myös lakkopäiviä ympäröivien päivien lentoihin”, lentoyhtiö kertoo. Voin jotain ostaa
onko toiveita?
Mie tuon kahvipaketin ja jtn mässyy.
Ylvalii, miten olis juomat?
Minä hoidan kyllä jotain juomia ja astiat! Älkää te niistä huolehtiko. Toki lisäjuomia saa tuoda, mutta minä hoidan tuon astiapuolen.
Jos meillä on ruokarajoitteisia, niin olisiko hyvä, että joku tekisi gluteenitonta? Itsellä ei ruokarajoitteita ole.
Jos olen ainoa gluteeniton, niin älkää siitä välittäkö. Hankalaa jos ei ole tottunut niistä jauhoista tekemään.
Eikös raparperipiirakka ole tosi helppo tehdä gluteenittomana?
On se. Voi tehdä perunajauhostakin.
Minä voisin tuoda “vissyjä ja limppareita”
Mulla on valtavasti raparperia. Voisin tehdä pellillisen gluteenitonta piirakkaa ja vaikka jätskiä sen kanssa.
Luulen, että suolaista tarjottavaa menee enemmän?
Älä sie Henni mitään tee. Vieraat tuovat
tarjottavat ![]()
Minusta olis kyllä reilua, että tehtäis leivonnaiset niin, että kurppakin voi niitä syödä, kun hänkin on aina tuonut niin hyviä herkkuja.
jos Nuu tuo makean piirakan, voin tehdä suolaisen. En minäkään ole ennen tehnyt gluteenitonta, mutta kerta se on ensimmäinenkin.