Emo, tehdään niin . Otan haasteen vastaan ja teen gluteenittoman raparperipiirakan. Koskaan en oo mitään gluteenitonta tehnyt. Mulla on tosi hyvänmakusen raparperipiirakan ohje, ja nyt taidan vaan kääntyä itse keittiömestarin puoleen ja kysyä hältä että miten se muokattais gluteenittomaksi.
Siis Kurppa, oon suhun reseptiyhteyksissä tässä piakkoin
Emon lisäksi joku muu myös vois vielä ottaa suolasen tarjottavan tehtäväkseen. Niinku Henni sanoi niin suolasta menee varmaan eniten. Kuka ottaa kopin ?
Ja näistä siis tarve päästä eroon, eli saa ilman vaihtariakin. Mut otan mukaan vain ne, joihin joku osoittaa kiinnostusta. Muutakin voi kysellä, vielä ehdin ruukutella.
Voin tuoda lohisalaatin, jos sellaselle löytyy syöjiä. Mul on ns. autojääkaappi.
Hankalin, onko sulla punakellukkaa ja/tai verihanhikkia ? Ja jos on niin pystyykö lohkasemaan pikku palan ? Hennilta saan pikku palan tulikellukkaa, mutta etsinnässä on noi muutkin. Kaipaan uuteen perennapenkkiini vahvoja värejä.
Ja lohisalaatti nyyttärituomisena kuulostaa upeelta !
Anita, retiisisalaattihan olis ihana . Mulla ainakaan ei mitään smetana-ongelmaa.
Mulla kasvaa kuunliljaa jonka lehdet on vihreä-valkoraidalliset eikö kovin suuret. Se on varmaan hirmu yleinen. Kasvaa mulla kukkapenkissä yhtenä osana, saan siitä pienen alun todennäköisesti sulle otettua. Jos sulla on jo olemassa kuunliljaa niin todennäköisesti tätä ainakin sulla on jo.
Anita, voin tuoda sulle ruohosipulia ja varmaan pariakin kuunliljaa. Nuu, mulla on valitettavasti vain tulikellukkaa. Meksikonrakuuna kuulostaa hyvältä. Ritva, mun mielestä mulla piti olla Trillium erectum, mutta se on ehkä vainaa, kun en löytänyt. Ja Emo, jouluruusu kiinnostaa, mutta oon tappanut niin kaupan taimet kuin nekin, mitä sain sulta. Pitäiskö jo luovuttaa.
Henni, sopii loistavasti! Mitä isompi lehti, sitä parempi. Tarvitsen niitä täyttämään tilaa ja suojaamaan rajaa rikkiksiltä. Keksitään sulle joku vaihtari. Haluatko esim. pientä kelta-vihreälehtistä hostaa vaihdossa?
Hankalin, jess, ihanaa! Jos mäkin toisin sulle jouluruusun taimen, niin olisi taas uusi, jonka voit yrittää tappaa? Ja sama tarjous kuin Hennille, pieni kelta-vihreälehtinen hosta.
VMulla olisi vaa, Kotkansiipee, Japanin ruttojuurta, Hevoskastanjaa, Lehmuksii,Japanin jalopähkinää, Koripajun pätkiä, Varjoliljaa, En vaa tiedä onko mahiksia tulla. Äippä meinas heittää hengen 2viikkoo sitten ”Aivoverenvuoto”
Otanko näistä mitään mukaan vapaaseen jakoon.
Doorianvillakko, valkea kaihonkukka, vaalea tähtiputki, kolmea sorttia kuunliljaa(matalia), tarhavarjonhiippa, preeria-angervoa, vihreälehtistä rotkolemmikkiä.