Kurppa, mä huolisin mielellään sen tähtiputken. Mulla on tähtiputki kyllä itellänikin mut se on siinä penkissä joka on aivan vuohenjuuren valtaama ja jonka mä todennäköisesti vaan peitän kokonaan pois olemasta.
Tällä silmät pyörii päässä kun lukee Kurpan listaa. Jos kuunliljoista sais palan? Valk kevätkaihonkukka kiinnostais myös, sitäkin on yritetty aiemminkin, mutta missään ei näy.
Mullehan siis ei oikeesti mahdu tänne mitään.
Mulla on jonkin verran ylimääräisiä Italiankaalin pikkutaimia, ruukutin tänään omiin potteihinsa. Ne ehtii kasvamaan tapaamiseen mennessä istutuskokoisiksi ellei jostain syystä kaikki mee pieleen. Itelleni istutin jo tänään kasvimaalle joitain samankokoisia ja oon siinä uskossa että lähtevät kunnon kasvuun pienuudestaan huolimatta. Runsas mausteinen lehtisato ja parsakaalimainen kukintosato on luvassa jos lajikkeen kuvausta on uskominen. Haluisko joku, muutamalle riittää.
Sit mulla on taimina pikkupoteissa talvehtineita akileijan siementaimia. On kasvatettu Emolta viime vuoden taimitapaamisessa saaduista siemenistä “Akileija, punainen” ja “Akileija, puna-valkoinen”. Molemmista väreistä on taimia, varmaan kaikille riittää jos mielenkiintoa on. En oo vielä nähnyt kukintaa, enkä tiiä kuinka korkeat lajikkeet on kyseessä.
LeHVä, eilen vein taas ison kasan tyhjentyneitä multasäkkejä muovikeräykseen. Mulla on kummiskin täällä vielä mullan lisäys menossa joten säkkejä tulee tässä ihan lähiaikoina tyhjentymään jonkin verran.Tuon ne sulle.