Taimivaihto: Kaakonkulman taimitapaaminen 18.6.25 klo 16 /Renum,Porvoo

Täällähän on vaikka mitä ihanuuksia tarjolla. Kaikkea tekisi mieli, mutta kun ei mahdu, niin ei mahdu.

David, ikävä kuulla äidistäsi. Katsele tilannetta vaikka lähemmin, ja tule ihmeessä, jos pääset!

Taimet ei ole pääasia, vaan se, että tavataan. Tyhjin käsinkin saa tulla! :smiling_face:

Anita, millaista kuunliljaa haluat?

Älä luovuta. Tuon uudet.

1 tykkäys

Kurppa, mä huolisin mielellään sen tähtiputken. Mulla on tähtiputki kyllä itellänikin mut se on siinä penkissä joka on aivan vuohenjuuren valtaama ja jonka mä todennäköisesti vaan peitän kokonaan pois olemasta.

Kurppa, valkea kaihonkukka ja preeria-angervo kiinnostaa. Vaihtari?

Tulette saamaan, ei vaihtaria :blush:

1 tykkäys

Tällä silmät pyörii päässä kun lukee Kurpan listaa. Jos kuunliljoista sais palan? Valk kevätkaihonkukka kiinnostais myös, sitäkin on yritetty aiemminkin, mutta missään ei näy.
Mullehan siis ei oikeesti mahdu tänne mitään. :roll_eyes:

Saat kyllä.
Luuletko, että miulle sitten mahtuu :grin:

1 tykkäys

Pienet kuunliljat on ihania :heart:

Otatko siekin :blush:

1 tykkäys

Mulla on jonkin verran ylimääräisiä Italiankaalin pikkutaimia, ruukutin tänään omiin potteihinsa. Ne ehtii kasvamaan tapaamiseen mennessä istutuskokoisiksi ellei jostain syystä kaikki mee pieleen. Itelleni istutin jo tänään kasvimaalle joitain samankokoisia ja oon siinä uskossa että lähtevät kunnon kasvuun pienuudestaan huolimatta. Runsas mausteinen lehtisato ja parsakaalimainen kukintosato on luvassa jos lajikkeen kuvausta on uskominen. Haluisko joku, muutamalle riittää.

Sit mulla on taimina pikkupoteissa talvehtineita akileijan siementaimia. On kasvatettu Emolta viime vuoden taimitapaamisessa saaduista siemenistä “Akileija, punainen” ja “Akileija, puna-valkoinen”. Molemmista väreistä on taimia, varmaan kaikille riittää jos mielenkiintoa on. En oo vielä nähnyt kukintaa, enkä tiiä kuinka korkeat lajikkeet on kyseessä.

Onko kellään tarpeettomina tyhjiä multasäkkejä, värillä ei ole väliä. Päällystäisin niillä mansikkamaan käytäviä.

Hitsi kun olisit aiemmin sanonut. Viime viikolla kävi roska-auto.

Kaipasiko joku särkynyttä sydäntä? Mulla on valtava juurakko, voin kaivaa alun siitä.

1 tykkäys

Henni. Mun vaaleanpunainen särkynytsydän on kuollut. Voisin ottaa alun. Mitä toivot vaihtariksi?

En mitään! :slightly_smiling_face:

LeHVä, eilen vein taas ison kasan tyhjentyneitä multasäkkejä muovikeräykseen. Mulla on kummiskin täällä vielä mullan lisäys menossa joten säkkejä tulee tässä ihan lähiaikoina tyhjentymään jonkin verran.Tuon ne sulle.

Eikö kellekään kelpaa koreanonnenpensaan taivukastaimet?

Jos kellään muulle ei kelpaa, minä voisin huolia.

1 tykkäys

Kiitos, Kurppa, arvaa vaan :heart_eyes:. Mun pitää vielä varmuuden vuoksi käydä kuvan kanssa tarkistamassa, ettei ole samoja kuin mulla jo olevat :grin: