Tänään olen onnellinen / onnittelen (alkaen 19.1.2018 ->)

Kyllä meillä väki sitä kovin arvostaakin, jopa meidän keikkatyöntekijät, eli  opiskelijat saavat lahjakortin, se on mielestäni tosi kiva juttu. :slight_smile:

Osa lupasi ostaa itselleen jotain kivaa, jos muuten kaikki rahat menee aina lapsille jne. myllyssähän valinnanvaraa on, eli ei oo pakko ruokaa ostaa…
Aikoinaan tuo oli kinkkurahan niminen lihakaupan lahjakortti, mutta meillä on paljon kasvisyöjiä ja vegaaneja ym, niin vaihdettiin yleislahjakorttiin.

Meillä on myös  torstaina jouluruoka lounasravintolassa.
Viime perjantaina olis ollut teatterilla pikkujoulut, siellä en ollut.
En jaksa kukkua yömyöhään, kun herään yleensä aina klo 4 maissa.

Oikein hyvää, tervettä, onnellista ja sato-rikasta vuotta 2022 kaikille!

Kuuntelen just radiosta puhlareita ja siellä soi “oon tänään yksinkertaisesti onnellinen mies”. Tuli mieleen et olis kiva kuulla mikä asia on teidät tänään tehnyt onnelliseksi. Sellanen pikagallup, uskon että jokaisella on joku tällekin päivälle, pieni tai iso onnen  hetki- ei sen väliä.

On mullakin varmasti tällekin päivälle joku, pitää vähän miettiä ja kaivella. Joskus niitä hetkiä on vähän etsittävä.

Olen onnellinen siitä kun lapseni perhettä kävi moikkaamassa, tänäänkin. Ja siitä
 että onnistuin pätkän pihaa hiekoittamaan pystyssä pysyen. Oli tosi liukasta. 

Minä olen onnellinen kun selkä ei satu. :stuck_out_tongue:

Ja kivaa kun oli vapaapäivä ja olen saanut olla koirien kanssa lähes koko päivän.

Pikku pakkanen, siedettävästi tyytynyt tuuli, pilvetön tähtitaivas, miltei täysikuu, revontulet ja nastakengät. Kaunista. Iltalenkki pitkän ja valottomimman kaavan mukaan. Uusitut katuvalot kylätien varressa hieman häiritsi nautintoa.

Minoon onnellinen että mulla on hyvä liikuntaharrastus,se on tuonu mulle valtavasti terveyttä,hyviä treenikavereita ja hyvää mieltä.
Mussukasta oon kans onnellinen ja että Topi on meillä ” kylässä”

Saattaapi uusi kasvihuone toteutua tulevana kesänä! Kyselin kaupungin rakennusvalvonnasta lupien tarvetta ja etäisyyksiä rajoista yms. Kun ei tarvitsekaan minkään luvan kanssa ruveta ähräämään sain miehenkin innostettua projektiin uudestaan. Tänään mittailtiin kalliolla paikkaa ja saatan siirtää sellaisen muurillisen 13 neliön Julianan härpäkkeineen lähiaikoina ostoskoriin. Täytyy vielä soittaa Kivikankaalle ja kysyä, miten itse saa toimitusta säädettyä, kun ei haluta sitä nyt ihan lähiaikoina vielä tontille.

Aha, kappas kun en huomannutkaan, kiitos!

Rapunzel, onnittelen  !!
Tilasin itse myös aikoinaan sieltä kasvarin (neliömäärä kuullostaa aika samalta, muistelen että oli 12,jotain) joskus kevättalvella, ja se tulikin sitten paljon ennenkuin pystyttämistä pystyi aloittamaan. Pystyttäessä huomattiin että sieltä puuttui muutamia palasia. Laitoin sinne viestiä ja puuttuvat palat tuli hyvin nopeesti pihaan asti toimitettuna. Ei mitään ongelmia eikä lisämaksuja, olin hyvin tyytyväinen palveluun.

Ostettiin tuo Juliana vaikka se sitten pölähtääkin tänne helmikuun loppupuolella. Alennus oli kuitenkin ihan kohtuullinen ja Kivikankaalta sanottiin, että hinnat tulevat nousemaan uudessa mallistossa n 30%. Muutenkin voisi käydä samoin kuin viime vuonna, jolloin alkukesästä katsottiin kasvareita ja niiden toimitusaika oli silloin jonnekin lokakuulle. Ihmiset ovat kasvihuoneistakin innostuneet tässä korona-aikana ja ehkä tuotannoilla on ollut vaikea pysyä kysynnän perässä.

12 neliön kasvari  on sopivan kokoinen. Mahtuu reippaasti tomaatteja ja kurkkuja kasvamaan, jos niitä haluaa kasvattaa. Saa vuoden tomaatit ja kurkut, jos haluaa. Ei myöskään ole välttämättä tungosta sisällä, kuten eräillä.
12 neliötä on lopultakin aika paljon. 

LL, samaa mieltä. Kyllä tila mulle riittää ja mahtuu vielä joukkoon hääräämään. Nykyinen on 6m2 ja sinne ei mahdu sekaan, eikä tomaatteja ole siinä pätsissä oikein saanut kasvamaan. Ajateltiin että otetaan sellainen ettei tarvitse myöhemmin haikailla isompaa. Vai onkohan mikään kasvari tarpeeksi suuri omistajansa mielestä :grin:

Miun vanha ja aika rötiskä on n.9neliötä. Riittää hyvin yhden ihmisen tarpeisiin eikä kuumene liikaa.

Rapu,ei oo koskaan riittävästi tilaa,se täyttyy lopulta.Sanoo kahen kasvarin omistaja(n. 12 neliötä käytössä :roll_eyes:)

Joo, Karvari on oikeessa. Onnella ei  oo määrää :smiley:  Mulla oli sillon ensin se 12 neliöinen mun mielestä iso ihanuus. Sit se kävi aika nopeesti pieneksi ja sain lisäksi 7.5 neliöisen.  Molemmat aivan tuppasen täynnä. Niiden lisäksi todella iso kasvimaa-alue.  Voi onnen määrää :slight_smile:

Meistä tuli viime sunnuntaina ensimmäistä kertaa isovanhempia kun pieni pojanpaapelo syntyi ja teki meistä superonnelliset Ukin ja Mumman :heart:

Lumen kolaamiseen tuli yllättävä helpotus, kun naapuri traktorin ja lumilingon kanssa veti lumet autotallin edestä. Tämän hän teki pyytämättä.  Siksi ehdin käydä kaupassa ja apteekissa sekä viedä keräyspaperit. 

Eilen meillä ei tullut vettä myöhään iltapäivällä. Ei auttanut vanha konsti eli on käyty napauttamassa yhtä osaa, jolloin pumppu on lähtenyt käyntiin. Poika tarkisti ensin, kulkeeko virta, sitten kaivoi kaivon päältä ison kinoksen, löysi kaivosta vian ja korjasi sen. Yhdeksän jälkeen saatiin taas vettä. 
Onnea on osaava poika.

Kuuntelin taas lentokoneen ylilentoa ja iloitsen siitä ettei se ollut pommikone. Voin ihan rauhassa jatkaa syömistä, ainakin tänään. Huomisella on omat uudet ilot tai murheet.