Anopin sukua on lähtöisin karjalasta.
Niinpä he olivat taas joka vuotisella karjalaturneella.
Saimme tuliaisksi viipurista aivan ihanat pellavapussilakanat ja tyynyliinat.
Tosi hyvän ja laadukkaan oloiset olivat, on kuulemma ostettu jo aiemmilta matkoilta tutulta hyvin suomea puhuvalta rouvalta.
Kiittelin kovasti, oli hyvin mieluisa tuliainen. ![]()
Pesin ne nyt kahteen kertaan ja jälkimmäisen pesun jälkeen kuivasin puolikuivaksi rummussa, vaikka ei pellavaa pitäisikään rumpukuivata.
Rummussa saa vaan hyvin pois pellavan luontaisen alkupölyn, mies on allergikko, niin en uskalla ilman käyttää.
Nyt ovat loppukuivumassa pihalla.
Kurppa, huhuuu…
Oletko vielä tyytyväinen Artesaaniin?
Oletko tehnyt jauhelihataikinaa sillä?
Tuo sinun koneesi, mikä ”tuotekoodi” siinä on?
Syysale on alkanut
ja ajattelin nyt hankkia tuollaisen koneen.
Chali, olen vielä töissä.
On hyvä kone. Tosin olen vasta pullataikinan ja ruisleipätaikinan alustanut. Hiljainen ja yksinkertainen.
Mitä koodia tarkoitat.
Kurppa, jonkinlainen ”mallinumero”. Katsoin netistä ja Artesaneja on eri kokoisia ja eri hintaisia.
Ajattelin sen takia kysyä sinulta kun olet varmasti omaa konettasi jo käyttänyt ja kokemusta saanut.
Miun oma on 4.8
Maksoin 429€ kyttäsin tarjouksia jonkin aikaa.
Kiitos Kurppa. Pitää ylipuhua mieheni mukaan kaupoille ![]()
Hieno päivä, sain kipsin pois kädestäni ja eräs minulle tärkeä nuori sai opiskelupaikan sinne mikä on hänen haaveensa ollut.
Saimme kuukausi sitten kuulla, että ainokaisemme on päässyt ulkomaille opiskelemaan, onnellinen vieläkin tästä😊.
Vietin kesäpäivää äitini kanssa tänään. Kävimme Osmo Rauhalan näyttelyssä, Tyrvään Pyhän Olavin kirkossa, syömässä, Tyrvään vanhassa pappilassa, ystävän luona kylässä, kauppa-asioilla ja vielä pari muuta asiaa hoitamassa. Mukavaa oli.
Pioni galleriaa kun selasi niin ihan tuli hyvä mieli…niin kauniita ja niin komeita kaikki…
Tänään alakaa kesäloma,just nyt!!!
Ihanaa,kaks viikkoa pois sorvin äärestä ![]()
Huomena lähetään ajelemaan kohti Helsinkiä,sunnuntaina nokka kohti Tallinnaa.Sieltä sitten nelijäksi päiväksi Toilaan jossa hoijjatetaan reporankoja
Kyllä tuleeki tarpeeseen.
Kesäloma alkoi tänään minullakin ![]()
Se ois kuulkaa loma ny!
Eilen Kissanpiiskaajankujalla äitini ja setäni lesken kanssa. Markkinat olivat sopivan kokoiset.
Onko tosiaan kaksi viikkoa siitä kun tänne on kirjoitettu viimeksi. Minä oon ollut onnellinen viimeiset kaksi viikkoa, joka ikinen päivä. Isostikin. Kirjoitellut toisiin ketjuihin siitä. Mutta nyt kirjotan tänne kun on oikeasti iso asia.
Tulin just sisälle, kello 23 ja rapiat, silleen pysyvästi tälle päivälle. Mulle on aina ollut valtavan tärkeää että voin olla ulkona niin paljon päivästä kuin mahdollista. Pari viime vuotta on ollut sellaista että on pitänyt pysytellä sisällä. Nyt tänne uuteen paikkaan muuton jälkeen oon taas pystynyt olemaan ulkona . Toki mun vähän täytyy säätää olemista muiden mukaan mutta pääasiassa pystyn nauttimaan ulkonaolosta ilman isompia häiriöitä. Vapaus olla ja nauttia luonnosta kaikilla aisteilla, se on jotain se
Tänäkin kesänä olen ajatellut monta kertaa, että ukko oli viisas, kun valitsi talolle paikkaa. Naapureita ei ole lähellä, lähimpään metsän läpi kävellen vajaa kilometri, lähimpään tietä pitkin melkein puolitoista.
Etenkin tänä kesänä parasta on lampi alle kahdensadan metrin päässä. Ei tarvitse kahlata vaan uimaan pääsee suoraan laiturilta. Eilen otin vesijuoksuvyön ja tein kierroksen.
Sellaista paikkaa yritin etsiä melkein parin vuotta mutta kun ei vaan löytynyt niin oli pakko tehdä kompromissi.
Eihän noita tuollaisia ole markkinoilla kun ei niistä kukaan tietenkään luovu kuin ihan pakon edessä.
Hienoa että pääset tuollaisesta nauttimaan !
Meitsi on super onnellinen. Inksu maksettiin tänhän ![]()
En ois vuosi sitte uskonu,että se heppa jota menin hoitamaan, on vielä joskus oma
<a onclick=“return InstantASPRichTextBox.prototype.initDropDownOrDialog(event, ‘ctl00_ctlContentPlaceHolder_ctl00_ctl00_ctlTopic_ctl00_ctlQuickPost_ctl00_ctlPanelBar_txtPost’, this,‘InsertImage’, true, true);” href=“Puutarha.net Keskustelut” unselectable=“on” class=“i-rtb-btn i-tooltip i-dialog-toggle” title=“” data-dialog-width=“90%” data-tooltip-title=“Lisää kuva”>
Onnea, tarvitsetko jotain varusteita, loimia tms?Meidän neiti kesäheinän tavaroita on paljon myymättä.
On kaunis!
Onnea Jade hepasta.
Jiiihaa!
Mullapa on kuutio täydellistä omatekoista mustaa multaa! Itse omin hellin käsin valmistettua, hellästi kerran keväällä käännettyä ja uutteria matosiakin laumoittain. Syksyn lehdet, perennan versot ja leikattuja oksia silppurin ja ruohonleikkurin kautta pureskeltuja+ 1 säkillinen tuoretta hevonpaksia (7€) Hyviä mikrobeja, elinvoimaa ja humusta. Vaikka nousisi siementaimia jaksan ne kitkeä. Lämpöeristetty 1x1x1 m vanerikompostorini on jo 23 v, neito somimmillaan, kannen uusin vuosi sitten. Suosittelen! Laitan huomenna kuvan, mullasta!