Tänään olen surullinen (alkaen 19.1.2018 ->)

Pahassa paikassa on Suomi. Pahin naapuri mitä voi kuvitella. Jos olisin nuorempi muuttaisin muualle.

Minne muuttaisit?
Laps Suomen

Putte meni ennustajalle

P: Näetkö mikä minua odottaa?

E: Kyllä. Näen, että ajat limusiinilla. Ihmiset ovat iloisia ja nauravat.

P: Vilkutanko minä heille?

E: Et, arkun kansi on kiinni.

ja millä eläisit siellä? Euroopan työllisyysaste on alle 70 %. Miten käy eläkkeiden? Mitä omaisuutta saat mukaasi (jos et lähde nyt)

Täällä on syrjäkylällä tyhjä koulu, minkä omistajat ovat ilmoittaneet pakolaisten hätämajoitukseen. Talkoilla sitä on rempattu ja muutettu asumiskäyttöön, ei vielä ole ihan valmis. Surulliseksi tekee, kun keskustelupalstalla ihmiset kommentoivat ilkeästi vihjaillen omistajan yrittävän hyötyä. Luulevat, ettei sinne kukaan tule vaan omistajat käyttävät sitä maksaville vieraille ja saavat remointin tyhmiltä ihmisiltä ilmaiseksi.
Toinen huono asia on, että viedään likaista ja huonoa tavaraa, jotta päästään niistä eroon. On kyllä asiallisiakin ihmisiä, jotka vievät tarpeellista ja siistiä vaatetta , kalusteita yms.
Jotkut arvelevat, etteivät naapurit tykkää tuollaisesta toiminnasta.

Mitä aiemmin nähnyt mainintoja turvapaikanhausta ja hakijoista, niin on esim. ollut uutisointia, että joku kunta ottaa pakolaisia ja joku toinen ei.
Nyt sitten jos joku järjestelee ohi tämän systeemin hätämajoitusta, niin on käsittääkseni velvollinen hoitamaan kaikki kulut omasta pussista, Voin toki olla väärässä, ja kuntaan voisi tuosta vaan, kuka tahansa, tuoda lisää elätettäviä kuntalaisten yhteiseen piikkiin.

Tämä “auttaminen” on muutenkin selvästi ylikierrokisilla ja ajattelematonta. Ukrainalaisten pitää lähinnä saada lisää aseita. Siinä olisi hyvä auttamisen kohde.

Ominpäin jos lähtee jeesaan niin voipi joutuu omistaan antamaan joten vapaaehtoisetkin miettikää miten parhaiten autatte jottei mene vikaan koko touhu, ei maamme viisaatkaan osanneet 2015. Älkää siis esim. paketoiko vanhoja ryysyjä sanoi eräskin punaisen ristin työntekijä. 

Tähän ei todellakaan voi sanoa mitään

Minä osaisin sanoa jotain tuohon mutta se ei olisi julkaisukelpoista niin jätän sanomatta. 

Käteisen nostoa meinasin udella verkkopankin kautta et pitääkö tilata summa etukäteen kun automaateilla ei ole enää rahaa ? Asiakaspalvelussa ruuhkaa ja ympyrä vain pyöri ja pyöri… täytynee mennä konttuurille sitten tilaan ??

Tätä en tiennyt
Yksi imagoriskin paikka on toukokuussa Venäjällä vietettävä, maailmansodan päättymistä ja asevoimien mahtia juhlistava Voiton päivä.

Jo muutaman vuoden ajan Suomessakin on marssittu päivän kunniaksi, joskin monet ”Kuolemattomien marssin” osallistujista ja järjestäjistä ovat olleet Venäjältä tätä varten tulleita tai tuotuja turisteja.

Koronapandemian takia marssia ei ole pariin vuoteen nähty, mutta tänä keväänä siihen voi olla tilaisuus. Todennäköisesti ainakaan Suomeen nyt tulleet Ukrainan pakolaiset tai Venäjän sotarikoksia kauhistelevat ihmiset eivät katsoisi hyvällä Kremlin-mielisten paraatia.

Näin Liettuassa

Vuorossa Latvia

täydellistä aivopesua

Yksinkertaistettuna se tarkoittaa sitä, että myös uskonto on valjastettu Putinin propagandalle.

“Opetukseen kuuluu myös, että tämän ”venäläisen maailman” vastassa seisoo rappeutunut länsi, jota johtavat Yhdysvallat ja Länsi-Euroopan valtiot. Nämä tahot ovat antautuneet ”liberalismille”, ”globalisaatiolle”, ”kristianofobialle”, pride-kulkuein ajettaville ”homoseksuaalien oikeuksille” sekä ”militantille maallistumiselle”. Näiden tahojen yläpuolella ja niitä vastaan, mukaan lukien ne ortodoksit, jotka ovat ajautuneet skismaan ja harhaan (kuten ekumeeninen patriarkka Bartolomeos ja muut häntä kannattavat paikalliset ortodoksikirkot), seisoo Moskovan patriarkaatti Vladimir Putinin rinnalla ortodoksisen opetuksen aitona puolustajana, mikä tulee ilmi perinteisten moraaliarvojen, tiukan ja joustamattoman traditiokäsityksen ja pyhän Venäjän kunnioittamisen kautta.”

“Presidentti Vladimir Putinin ja Moskovan patriarkka Kirillin (Gundjajev) puheet ovat toistuvasti vedonneet ja kehitelleet venäläisen maailman ideologiaa viimeisten 20 vuoden ajan. Venäjän liitettyä Krimin itseensä ja aloitettua sijaissodan Ukrainassa Donbassin alueella vuonna 2014 ovat Putin ja patriarkka Kirill aina täysimittaisen sodan alkamiseen asti ja sen jälkeenkin käyttäneet venäläisen maailman ideologiaa pääasiallisena oikeutuksen lähteenään valloitussodalle. Tämä ideologia opettaa, että on olemassa ylikansallinen venäläinen kulttuuripiiri tai sivilisaatio, jota kutsutaan pyhäksi Venäjäksi tai pyhäksi Rusiksi, ja tähän piiriin kuuluvat Venäjä, Ukraina ja Valko-Venäjä (joskus myös Moldova ja Kazakstan). Lisäksi se käsittää myös etniset venäläiset ja venäjänkieliset kaikkialla maailmassa.”

Tämä sukupolvia kestänyt aivopesu on tehnyt venäjästä kiinan ja korean kaltaisen diktatuurin, jossa kaikki demokraattiset oikeudet on hävitetty. 

Ehkä tuo nuorempi polvi venäjällä jo alkaa ymmärtää totuuden. Ei niitä voida niin tarkkaan vartioida tiedolta kuin entiseen aikaan.

ihan hyvä artikkeli: “Venäjä ja länsi eivät koskaan ymmärrä toisiaan”, sanoo maailmankuulu venäläiskirjailija Ylen haastattelussa

Tekoälyn avulla luodut deepfake-videot ovat osa Venäjän propagandaa.

Jokainen aamu herään toivossa et puttepossu olisi käristetty vaan ei …

Ei varmaan enää montaa päivää ole uhkailemassa. Omat koirat purevat?

Toivotaan että niin käy. Ne oligarkit ei sitä tee mutta toki löytyy joku järkevä…