Mulla rehottaa aivan valtavina pehkoina monessakin paikkaa. En oo suojannu mitenkään. Onnistuin saamaan yhden siementaimen valkoisesta, toivonpas että talvehtii. Nyt iski oikein paniikki jos se pienokainen ei talvehdikkaan, kaivanko kellariin ainokaisen?
Onpa se kauniin sininen ,aivan silmiin ottaa kun sitä katsoo
Tässä kuva minun "sinisistä" tarhajuoruosta. Tilasin oikeasti niitä perinteisiä sinisiä, mutta yllätyksekseni tulikin tällaisia. En ehtinyt laittaa kuvaa viime kesänä.
Terve olen uusi tällä palstalla. Yksi kysymys, miltä tarhajuorun siemenet näyttävät. Osaan sitten etsiä pistokkaista joita sain tutulta. En ole vielä ehtinyt leikata kukinnot pois.
Kiitos Tarleena täyttyy kurkistaa löytyykö sellaisia.
Tradescantioita toivoisin lisää kohopenkkiini kun ovat minullle mieluisia. Kukapa kiinnostuisi pistokasmateriaalia laittamaan kesällä - - olisin todella kiitollinen!! Minulle itsellä toivottavasti talvehtimassa: T. andersoniana ''Bilberry Ice'' ja Tradescantia Caerulea Plena sekä tämä tunnistamaton vaalean liila kaunotar:
Ostin viime kesänä punakukkaisen, toivottavasti menee talven yli. Siitä kai sais pistokkaita sit?
Ja minulla on se violetti, ‘Red Baron’ kenties, ei siis mitään erikoisempaa antaa Sininen ja valkoinen pistokkaina itsekin selviytymässä ensimmäisestä talvestaan.
Kiitos, kiitos jo etukäteen, laitan kalenteriin kesälle, että kyselen teiltä pistokkaita silloin! Olisi kiva saada pieni kokoelma erilaisia Suomessa talvehtivia lajikeita kerättyä kasaan. Ei taida olla monenkaan suosikki tämä ''juoru'', mutta minusta tosi kiitollinen ja eksoottinen kukkija puolivarjon penkissä.
Tuo on tyylikkään värinen, tuo. Minä myös yllätyin sitkeästä kukinnasta, kasvoi vaan sellaiseksi pitkäksi horttanaksi, minä kun kuvittelin reunuskasviksi
Eetenineeva, tällanen se minun
Taitaa olla sama se minun.
Hitsi kun harmittaa, viime kesänä nuita oli kukkisessa 1 eurolla kappale
Wow, Myskimalvan kuva on mahtava - en tiennytkään, että niitä on noin punaisia. Saanhan, kiltti, kesällä pistokkaan.... (=^.^=) (japanilainen hymiö: kissa)
Tottakai saat. Siis toivoen että on hengissä keväällä…
Näitäpäs ei nyt penkeissä näy enää
Ei mullakaan
Ei niin
Teillä on siis kokemuksia tarhajuorun pistokaslisäyksestä? Tehdäänkö se kuten
huonejuorujenkin kanssa?