Tässä onkin kaiketi lehtokielo vaikka tarhakalliokielo keskestelussa ollaan. Kukinto varmastikin metrinen.
Eikös tuo ole kauhean myrkyllinen? Tekee marjoja?
Edit. Korjaan itse: Myrkytystietokeskuksen mukaan pienen määrän syöminen aiheuttaa harvoin oireita…
Kalliokielo kukassa vasta 29.6. viime kesänä, kun meillä oli niitä yöpakkasia alkupuolella kuuta...
Tämäkin kukki ,mutta ei ole kuin yhdellä varrella,mistä lie johtuu ,kun vain kasvatti tuon yhden sekin noin pienen
Pari uuttaa piuhaa tulee vuosittain.
Kirjavalehtiset ovat vielä pieniä.
Polygonatum verticillatum Kiehkurakielo?
Kurppa. onkos tuo Vakasta?
On, ei mikään katseen vangitsija, mutta ostin juuri siksi.
Tertturotkokielo
Kauniit marjatkin tuossa edellisessä.
Tutkailin ja katselin kuvia tertturotkokielosta ruotsinkielisiltä sivuilta. Yhdellä sivulla kirjoitettiin että tämän latinakielinen nimi Smilacina racemosa, joka on täälläkin kasvikortistossa, on muutettu Maianthemum racemosa*ksi. ???????
Minä ostin vakka-taimesta pari vuotta sitten tähtirotkokielon, se oli nimetty smilacina stellataksi.
Se on kasvanut ja levinnyt todella hyvin, tykkään siitä kovasti.
Me voitaiskin vaikka vaihtaa hoyabella jossain vaiheessa noita lajeja, jos haluat???
Nyt en kyllä kerkee mitään, kauheat muuttokiireet päällä.
Suokukka. Hyvin voin vaihtaa, mutta en tiedä mikä tuo omani on, varmaan Smilana racemosa. Minulla on toisessakin paikassa yksi pienempi yksilö. Pitää katsoa, voiko noista ottaa reunalta palasen.
Joo, minulla menee kyllä ensi viikon alkuun, ennen kuin saan alun.
Se on siirretty tyttären luokse evakkoon ja en ehdi sinne ennen.
Löysin yhden sopivan palan, laitan tulemaan. Muistathan että nämä ovat myrkyllisiä kasveja, niin kuin kaíkki kielot.
Kiitos Hoyabella, taimi perillä.
En ole ehtinyt etsiä vielä mistä yksityisviestit nyt löytyy.
Lähetän sinulle tähtirotkokieloa ensi viikon alussa, se on puolet matalampi kuin tuo lähettämäsi ja leviää hyvin juurakkoa pitkin.
Kiitos, odottelen. Tuoksuiko koko lootan sisältö. Tertturotkokielolla on mahtava tuoksu.
Avasin laatikon ulkona, niin en huomannut, pitääkin mennä tuoksuttelemaan.