Kiitos paljon
Saatoin hieman innostua koristeluiden kanssa ;D
Voi Paapelo, herttinen aika kun jaksat ja osaat - mää en ala.
Ja päivänsankari häikästyy ja pyörtyy onnesta, eikä uskalla koskeekkaa,on todella taideteos, liian kaunis kakuksi.OOt Paapelo mestari.
Juu oli kuulema sankari ollut mielettömän iloinen kakustaan ja samalla taasen perheen täysi-ikäinen neiti poti pientä katkeruutta kuulema, kun ei hänelle vaan tuommoisia oltu koskaan teetetty. Sydäntä kyllä aina lämmittää kovasti, että uurastus kannatti ja ne omat visiot osuu kohdilleen.
paapelo, peukkupeukkupeukkupeukku… Herranjestas kuinka upea !
Kirjottelin just tuonne musiikkiohjelmat-ketjuun ettei X-Factorissa tänä vuonna ole ketään jonka esitystä kuunnellessa uppoutuu niin että lähes unohtaa hengittää. Seuraavaksi sitten avasin tämän ketjun ja katsoin kuvaa tekemästäsi kakusta - ja henki melkein salpautui tuosta taideteoksesta!!!
Olet mestari
Voi Nuu, paljon paljon kiitosta!!
Vau Paapelo! Hienoja kakkuja, mutta miten tuollaista lumiprinsessa kakku malttaa syödä?
Tuosta pandakakun pursotuksista reunoilla, niin mitä olet käyttänyt? Onko mukana jotain. Minä en saa kermavaahdolla ikinä noin tarkkoja, aina ne jotenkin lässähtävät Ja ovat vähän liian kellertävätkin…vispi creme on valkoisempaa mutta sillä ei saa ainakaan noin skarppia pursotusta, jää löysäksi vaikka kuinka vatkaisi
Kiitos Pisaralehdellä sinullekkin.
Käytän pääsääntöisesti Floravispiä tai kuohua ja riippuen vähän miten tömäkkää tahdon vaahdosta, lisään vaniljacreemijauhetta suunilleen 1-1,5rkl/2,5dl kermaa. Floran vispikerma on valkoisempaa kuin tavallinen kuohukerma.
Väreinä käytän aina pastaväriä, koska se ei löystytä vaahtoa ja on riittoisaa tavaraa.
Ja yksi juttu mikä kannattaa muistaa, että pursotettava kerma on pidettävä kylmänä.
Pursottaessa kermavaahto lämpenee pursotuspussissa nopeasti käsien lämmön kautta, joten välillä kannattaa keskeyttää isomman kakun pursotus ja iskeä sekä kerma että kakku jääkaappiin kylmenemään, silloin kerma pysyy kuosissa, eikä lässähtele.
Creemijauhe kyllä auttaa tässäkin ongelmassa jonkun verran, kesällä pelastaa loistavasti kermakakkujen “sulamiset” jos pukkaa hellettä ja kosteaa samaan hetkeen
Rahka myös jämäköittää kermavaahtoa. Laktoositon vispikermavaahto on myös jämäkämpää kuin tavallisesta kuohukermasta tehty vaahto, eikä vetelöidy lämpimässä niin nopeasti. Minä laitan yleensä 1 prk rahkaa ja 4 dl laktoositonta vispikermaa.
Totta Emo.
Minä käytän rahkaa enää niin harvoin, lähinnä vain täytteissä, koska lapset ei oikein arvosta pientä hapanta sivumakua, joka rahkasta jää suuhun makeutuksesta huolimatta, joten oikeastaan se on sellainen spesiaali juttu ihan niissä minun OMISSA herkuissani En ymmärrä miten eivät pidä, vaikka pienempänä kyllä tykkäsivät kovasti ihan pelkästä maitorahkasta ilman mitään, marjojen kanssa meinasivat syödä syöttävän kädenkin
Kiitokset vinkeitä Paapelo ja Emo. Creemijauhe onkin uusi tuttavuus minulle, täytyneepä hankkia sitä “varastoon” ja kokeilla. Saako sitä ihan hyvin varustelluista ruokakaupoista leivontatarvikehyllystä (jostakin marsipaanien ja liivatteiden välimaastosta :D)?
Rahkaa olen kuullut käytettävän välissä kermiksen kanssa välissä, mutta kuorrutuksiin… uusi juttu sekin :). Kermavaahdon mausta pidän, mutta en ole jaksanut/muistanut ottaa selvää sen ryhdittämisestä! Sen sijaan konditorioiden valmistamien kermakakkujen kermavaahdon mausta en pidä - en tiedä mitä laittavat siihen mukaan (ryhtikkyys kyllä säilyy), mutta maistuu “jo-valmiiksi-eltaantuneelta” ts. eiliseltä
Toiseksi viimeinen kakku tälle vuodelle.
Sisko täytti kuun alussa 18 vuotta ja pyysi My little pony kakkua kun tulee takaisin Helsinkiin.
Piti tehdä oikopolkuja pitkin, koska aika ei oikein riittänyt alkuperäiseen suunitelmaan.
Äitini teki tänään siskon pojun synttäreille angry birds kakun
Paapelo, saako tuota creemijauhetta ihan tavis kaupoista, vitsi kun menin lupaamaan että teen jonkunmoisen täytekakun , ja enhän mie onneton hallitse niitä hommia ollenkaan, mutta kai täytyy yrittää jotain keksiä, onhan täss vielä pari viikkoo aikaa panikoida.
Pienempiä pusseja olen nähnyt joitain ihan marketeissa, mutta noita isoja purkkeja olen itse tilannut. Yhden kerran muistaakseni pistin merkille, että tarjoustalo myi kreemijauhetta siellä samassa paikassa, jossa myivät isoja maustepurkkejakin.
Meillä pääsiäisenä vietettiin 9v-synttäreitä ja juhlija sai itse päällystää kakkunsa. Muori kyllä kaulitsi tuon marsipaanilevyn
Kiitos Paapelo tiedosta, täytyypä katella sillä silmällä.
Ihana possu
Raya, meillä ainakin on ihan Cittarissa ja Prismassa myynniissä Sallisen vaniljakreemijauhetta semmoisessa 500g muovipurkeissa. Ne on joko maustehyllyssä tai siellä, missä on leivontatarvikkeita (kuten sokerikuorrutteita, kakunkoristeita ym.)
Voi että miten ihana possu!!
Pitääkin muuten katsoa Prismasta seuraavaksi kun töihin menen ja haen sieltä evästä, ei ole tullut kauheasti leivonta osastolla käytyä työpäivinä, olisi kyllä paljon kätevämpää, jos noita isoja olisi siellä myynnissä.