Tässä nauhukset aloittelevat kukintaa.
Tämän nauhuspenkin jatkoin syksyllä ja istutin eteen ritarinkannuksia.
Nämä villakot olen joskus ostanut.On melkoinen sekametelisoppa tämä penkki, mutta syksyllä tätäkin penkkiä siirtojuoksutin.
Nämä syreenithän oli myös sellaisia jotka täällä menestyvät. Joskus 70-80 luvun vaihteessa istutin tuohon kolme. Ensin vain yksi lähti kasvamaan ja myöhemmin istutin toisen.
Humala oli ensin talon seinustalla, mutta myöhemmin siirsin nykyiselle paikalle.
Vielä yksi kuva nauhuksista. Nuo pensashanhikit piti jo syksyllä siirtää jonnekkin metsänreunaan, mutta ovat vielä tuossa. Silloin kun nuo ostin ei ollut vielä "Tervolaa" muun värisenä.
Menee jo melkein samojen toistoksi. Seuraavaksi näitä vuoden-kahden takaisia kasveja, joita ei ole kuin vasta muutamia. Valkoalpin kukka
Valkoalpia
Onko tämä vuohenkello vai joku muu? Sain tämän "kaupanpäällisenä" tuodessani etelästä kukkia.
Laitan tähän vielä kuvan koko kasvista
Laitetaanpa yksi ennen ja jälkeen kuva. Tässä oli niin hankala ojanreuna ruohonleikkurilla ajattavaksi. Istutin nuo havut ja peittopajun.
Tämä Iiris on ollut kauan, mutta ei ole joka kesä kukkinut, kun on liian kuivassa paikassa.
Hopeamaruna
Verihanhikki on sellainen "rötkö", mutta kukinnan jälkeen leikkaan nuo kukkavarret, niin lehdet pysyy kauniina.
Nyt on yhteys pelannut niin hyvin (kuinka kauan), että on tullut ladattua noita kuvia ilman sensuuria. Eivät ole minkään ammattikuvaajan ottamia, pienellä pokkarilla otettuja.
Myskimalva, joitakin alkujahan minulla on varmaan ollut jo 70-luvun lopulla, joista olen alkanut kasvattelemaan lisää. Pikkuhiljaa aina kasvateltu ja naapurien kanssa vaihdeltu ja joskus aina jonkun olen ostanut. Siemenistä en ole ehtinyt silloin kasvattaa, kun kesähän on ollut aina kiireintä työaikaa.
Kukkia on juoksutettu paikasta toiseen sitä mukaan kun ovat kasvaneet. Kukkapenkit ovat sennäköisiä, että niitä ei ole paljon suunniteltu, laitettu siihen mihin ovat käsistä pudonneet.
Nyt kun aktiivityö on takana, on enemmän aikaa kukille. Kun olen nyt hurahtanut siemenkylvöihin,niin eihän ne taida sen paremmassa järjestyksessä olla. Jos jostakin koloa löytyy niin sinnehän ne on laitettava.
Jouluruusu,kyllä noista pikkusydämistä osa "repsahtaa", mutta katkon niitä pois.
Kuten näette, minulla on näitä perinteisiä kasveja, ei ollenkaan erikoisia, niin kuin Teillä toisilla on.
Tiikerinlilja
Kaikki ylimääräinenkin tulee tänne nähtäväksi, kuten tuo letku tuolta räystäskourusta laitettu letku (sadevedet talteen kastelua varten).
Väriminttu ja takana tarha-alpi, molemmat -10 saatuja ja istutettu mistä koloa löytynyt.
Mahtavan isoja ja reheviä istutusalueita! Ihania massaistutuksia ja kaikki niin hyvinvoivaa…wau
On vuohenkello
Lilja
Joku meinas, että vois olla varsankello, mene ja tiedä…
Kuten näette keltaista on paljon, jos ne otettais pois, mitä jäis jäljelle?
Noita keltaisia olisi kylla jakaakin, niin sais uusille tilaa.
Vaikka valkoisille, kuten näille syysleimuille. Minulla on nuo lattarit opettelematta, puhun vain suomalaisista nimistä.