Onhan minulla muutakin kuin keltaista, palavarakkaus. Tämä on niitä ensimmäisiä joita olen aikaisemmin kasvattanut siemenistä.
Tähtiputki, nämä ovat näitä parin vuoden sisällä kasvatettuja.
Laitan nuo nimet sillä, että jos joku aloittelija näitä katselee, niin näkee nimet.
Itselle on niin paljon uusia kasveja Teillä, ja kun kaikissa mielenkiintoisissa ei ole nimeä niin jäävät tunnistamatta.
Oikeastihan pitäisi nimet ilmeisesti laittaa latinankielisinä, mutta kun en montaakaan muista.
En pane päätäni pantiksi tuon kellokukan suhteen. Äidillä kasvaa tuota samanlaista kuin sinulla pihallaan ja varsankellosta en ole aiemmin kuullutkaan. Täältä kyllä löytyy asiantuntevampia henkilöitä selvittämään.
Vuohenkelloksi sanoisin. Tätä olen pitänyt varsankellona, siinä on aika lailla nokkosen näköinen lehti.
Rohtosuopayrtti, tämähän on vanhoja perinneperennoja ja mullakin oli joskus, mutta hävisi jonakin talvena. Tämä on ollut kaksi kesää.
Eihän tuo minun ole ollenkaan tuon Kurpan linkin kasvin näköinen. Minulle on tullut sitä vuohenkelloa joskus aikaisemmin jonkun saamani kukan mukana. On monissa hengissä yritetty tutkia ja verrata vuohenkelloon tuota kasvia, mutta ei olla aivan varmoja, että onko sama.
Ilmeisesti salaa toivonut, etten olisi tuonut sieltä etelästä tuliaisina tuota, vaan olisi joku muu kello.
Tässähän tätä oli taas yhdeksi päiväksi.
Kiitos Teille, jotka olette jaksaneet näitä katsella.
Kellojan on niin mahdottoman paljon.
Löysin tämän kuvan noista pajusermeistä, joista tuolla aikaisemmin oli puhetta.
Laitan tähän, ettei tarvi mennä käsitöistä levaamaan ( murresana). Kudoin nämä pojalleni, 6kpl noin 2,60 pitkiä. Lopusta loimesta jäi tuo pätkä, joka tuolla itsellä oli. Kudottu aivan luonnonpajusta.
Minulla oli aikaisemmin itsellä tuossa myös pidenpi, mutta aurinko poltti loimilangat poikki. Odottaa tuolla käyttöä vaikka vesitynnyrin suojaksi.
Tässä näkyy tuo aikaisenpi.
Tämä seinän vierusta on ollut sellainen ongelmapaikka. Pääasiassa olen kasvattanut yksivuotisia, mutta tahtovat kaatua tuossa aina. Pitäisi olla jotain matalampaa. Syksyllä päätin kuitenkin, että ensikesänä laitan siihen kivet ja ehkä jotakin muuta.
Nämä unikot oli -10. Tuo siperianunikko nousee tuosta aina, vaikka kuinka olen sitäkin yrittänyt hävittää.
Näitä silkkikukkia oli viimekesänä tuossa penkissä.
Tuo klo 12.19 kuva sisäänkäynnistä on aivan ihana! Risupatsas ja tummat unikot, joiden kanssa sopii keltaiset ja oranssit ruukkukukat hienosti yhteen…
Aivan upeita silkkikukkia. Itse olen yrittänyt kasvattaa sitä parina viime vuotena enkä ole taimea pitemmälle päässyt. Hyvää (ja kaunista) kannattaa aina yrittää, eli uusi yritys ensi kesänä.
Huitukka, nyt kyllä höpötät. Jos minä saan silkkikukat siemenestä kasvatettua niin, että net jopa kukkii niin sillon siihen pystyy kuka vaan
No sit mä en ole “kuka vaan” kun aina saan kuoletettua silkkikukkataimeni jo kolmen sentin ikäisenä
Minä kylvin nuo silkkikukat tuohon seinän viereen 8.5 ja minusta ne oli helppoja, huolehdin vain rikkaruohot, etteivät valtaa tilaa. Tarkkaan kukinnan alkamista en muista, mutta nuo on kuvattu 21.8 ja kukkivat kyllä pitkään syksyllä.
Tämä on ilmeisesti oikealta nimeltään apinankukka. Täällä meilläpäin tämä kulkuu evakko-nimellä.
Keltakaunokin "mökerö"
"Suomut" jo vähän auenneet
Tupsu jo pilkottaa
kokonaan auenneena
Koskaan aikaisemmin minulla ei ole ollut kelloköynnöstä. Istutin nämä isoon ruukkuun ja tuon liiterin kaaren siihen. Vaikka minulla oli tuo kaari seinään otettu kiinni, silti koko helahoito oli kyljellään pari kertaa syysmyrskyissä, joten jouduin siirtämään tuohon katoksen alle suojaan.
Syksyllä en ollut tietoinen, että vois yrittää talvettaa, joten leikkasin sen kompostiin.
Talven aikana olen lukenut siitä täältä, että jollakin on jopa kukkinut vielä nyt talvella…
Harmittaa kompostiin laitto, mutta onneksi täältä saa aina uutta oppia, kun vain muistaa roikkua täällä pentissä.
Tästä en ole varma, että onko tämä ahdekaunokki, tunnistaako joku?
Sain ranskantulikukkaa sen kylkiäisenä tämä tuli.