(Huonekasvit )
Temppelipuu (Temppelikukka , Plumeria) , Plumeria
(Huonekasvit )
Temppelipuu (Temppelikukka , Plumeria) , Plumeria
Nyt on kuvia kerrakseen, en tiedä jäikö joku pois, mutta jaksaako kaikkia edes katsella. Kauniita ovat mokomat!
Tässä kuva omasta plumeriastani (fruit candy)
Kylvetty 8.3.2008 ja iti 2-3 vkossa ja kasvuvauhti ollut hirmuinen. Taimi n. 10cm korkea.
Tämä kuva otettu 24.4.-08.
Kylläpä on terhakkaan näköinen taimi!
http://www.vaggivagg.se/files/Steg%204.jpg
Laitoitkos noin kasvamaan, minä laitoin makaamaan. Itääköhän ollenkaan, kun ihan väärin tein?
Mä laitoin myös lappeelleen ja piiloon mullan alle ja iti
No hyvä, toiveita on siis itämisestä. Löysin tuon linkin sattumalta.
Mulla on tuolla pussissa vielä toistakin siementä, mutta en ole ainakaan vielä laittanut multaan.
Siinä siemenessä on vähän "nenää" niin kuin vaahteran siemenessä, kuiva paperimainen osa
Viljelykasvien nimistö antaa yhdelle Plumerialle, Plumeria rubralle suomenkieliseksi nimeksi temppeliPUU, eikä kukka. Ja näkyyhän tuo olevan kutsumanimi englanniksikin, Templetree.
Tässä mun plumeria ''Frangipani''. Tuli laitettua vähään liika siemeniä multaan ja nyt niitä olisi ainakin pari kolme ylimääräistä
Ihanko siis pois joutavia? Jos näin, niin olisiko minun mahdollista saada yksi, kun tuo omani ei itänyt.
On. Laita osoite niin Kusti tuopi ensiviikolla.
Laitan. Kiitos
Hoyabellalle vastattu. Nyt on ylimääräiset saanut uuden kotin.
No, olikos sulla tarleena Plumerian siemeniä?
Omat pikku- Plumeria rubrat. Siemenet kylvin joskus helmikuun alkupuolella. Itivät nopeasti. Muistaakseni oli viisi siementä joista 3 iti. Eivät pistäneet pahakseen koulimistakaan, vaan kasvavat melko pirteästi. Viihtyykös nämä kesällä ulkosalla?
Yksi siemen näyttää ainakin itäneen minulla ja reilu viikko kun laitoin multaan. Mutta odotellaan tulisko lisää, toiveita on ainakin, sen verran useampia siemeniä laitoin.
Olen sataprosenttisen varma että tarleenan taimi on Israelin salkoruusu.
Nyt taimia nousee kohisten.
Olisi ylimääräisiä siemeniä, kuka haluaa? Muutamalle ensimmäisiksi ilmoittautuneille riittää.
Tarleena laitahan lisäkuvia, onko kasvanut jo että voi tunnistaa?