Temskukan pihalta

Ihanan näköistä.
Sulta saamani harmaamalvikin taimet paljastuivat valkoiseksi myskimalvaksi. Olen ihan tyytyväinen silmän isku

Liisukka - kuvittele että osasin jollain ihme vaistolla kaivaa laatikosta tosi paljon niitä myskimalvoja, ja itselleni jäi ne harmaamalvikit! Siinä samassa laatikossa oli kumpiakin! Pikkuisen ottaa päähän.

Ensi keväänä saa takuutaimet (kunhan muistuttaa) ja kaivan ne penkistä jossa ei ole myskimalvan palaakaan.

Ihana huvimaja ja silta joka johtaa ajatuksetkin kohti lepoa . Riippukeinu kieli ulkoa on toivelistallani. Vaikka itse asun uudessa talossa ja rakennan kaupunkipihaa, niin tälläiset tilavat ja rehevät pihat kuten Temskukka sinullakin on saavat sydämeni tykyttämään sydän. Iiiihaaanaaa!!

On kyllä mukavan näköinen puutarha Temskukalla. Se kellarikin oli niin lutusen näköinen. Se ovi oli niin houkuttelevasti auki, että ihan jo kävin katsomassa siellä sisälläkin. Siellä näytti ihan kellarilta. oho

Ilta hämärtyy....Voi Temskukka kuinka kaunista voi ollanaurua!

Temskukan piha on kyllä yliveto! Mikä lie salaisuus tuohon kauneuteen,viherpeukalo tietty. Kellarin ovensuu on todella mykistävä,taiteellisuus on päässyt valloileen. Kaunista on,kyllä kelpaa näyttää:)

Tienpään väritys pämähti tähän malliin elokuuksi

Ja löytyy sitä keltaista muualtakin

Kesäkuun alussa olette näemmä jutelleet kanttauksesta. Miten on, Temskukka, kun sinä kanttaat penkkejä, laajenevatko ne minkä verran? Meillä keskustellaan kovasti aiheesta: minä vain kanttaan, muiden mielestä äiti se taas laajentaa penkkiä. Minkä minä sille mahdan, että tilaa penkeissä on aina liian vähän ja sitä pitää pikkaisen kerrallaan lisätä.silmän isku Ja reunoja oikaista...

Tavoitteena onkin että nurmikko vähenee  Eikun oikeasti - haluan kantata niin että kanttaus näkyy koska se kehystää istutusalueen hienosti. Mutta nyt kun kaikki kaatuu ja siemenet tuleentuvat en niinkään piittaa kanttauksista - tuen pahimpia melko tarmottomasti ja haahuilen pitkin.

Kaivelimme keväällä poikien kanssa anopin ja appivaarin joskus istuttamat vatut ja istutimme ne uudelleen, samalla katettiin ja tuettiin vanhoilla heinäseipäillä ja paksulla narulla. Yllättäen tulee satoa jo tänä vuonna, ja minä ajattelin että hyvä jos ensi vuonna.

Yksi yrttilaatikoista pursuaa jo yli

Minähän päivänä titaanit kohtaavat? Krassit ja kurpitsat ovat tänä vuonna päässeet isosti vauhtiin.

Ja krassiportaat ovat liiankin kovasti krasseissa. Huomenna menen ja leikkaan tai ohjailen askelmilta nuo kyllä jonnekkin...

IIk. Arvasin, että tää on niitä silmät kiinni katsottavia.

Lurps lurps noille vatuille. Meidänkin pihassa kasvaa yksi villivattu jota käyn säännöllisesti verottamassa omiin suihini. Ja kukkapenkkiinkin näkyy ilmestyneen yksi taimi.

Mutta on kyllä rehevä kellarin päällys. Eräät ne saa krassin pidettyä ihan vihreälehtisenä. Hevonpeen ansiotako?

Toi keltainen kukka on kiehtonut kovasti. Millähän sen saisi meilläkin kasvamaan. Eikö sulla temskukka ole vielä millään navetanseinustalla karhunvatukkaa kasvamassa?

Temskukan piha saa aina huokailemaan. sydän

Ohrapellot on tuvanympäriltä puitu, ja potager saa enemmän ilmaa ja valoa taas.

...ja kaikki on niin ihanasti rempallaan...