Ja jännitys tiivistyy: Koska tämä aukee?
Rantakukat parhaimmillaan
Kuunlilja lopettelee ja leimukukat aloittelevat.
Prinsessaliljat ne jaksavat yhä vaan enemmän pökätä kukkaa
Tulin siihen tulokseen että tälläinen yksinkertainen salkoruusu on paljon kauniinpi
Kuin nämä kerrotut Barbara Cartlandit. Ja se ei ole virallinen nimi
Mustialanhortensian kukinnot on aika herkän nättejä.
Nimetön lidlikärhö oli päässyt salaa näinkin kovasti kukkaan
Runkosyreenin toisiokukinto
Jos minä en koskaan olisi löytänyt puutarhanettiä en olisi koskaan päässyt vierailemaan esim. Temskukan puutarhassa. Joskus (on pakko myöntää) olen tosiaan kateellinen teille etelän ihmisille kun teillä on niiiiiiin rehevät puutarhat. Toki reheviä puutarhoja on täällä Lapissakin mutta minun mielestä etelän pihat ja puutarhat ovat erilaisia. En osaa pukea ajatuksiani sanoiksi. . . .
Voi kun joskus pääsis katsastelemaan paikanpäälle jonkun teidän puutarhaanne. Vaikka tuota Temskukan pihapiiriä. Voih...
Vielä on kesää jäljellä.
On Temskun piha hiano, on. Aiemminkin olen sitä ihaillut ja nyt seuraan melkein livenä uusien kuvien ilmaantumista.
Hillasuolle on pakko kommentoida: kyllä nämä etelän pihat on tietysti aivan mahtavia, kun pitkään on kesää ja kasvivalikoima on runsas, mutta et usko, mikä tunne minut valtaa aina Rovaniemen lentokentältä kaupunkiin päin ajettaessa. Ne vihreät tienpenkkaheinätuppaat, mitälie, kaikki rakkaat vaarat ja varvut ja joet. Jos mahdollisesti Rollesta olet tai muutoin tiedät, mitä tarkoitan, sanon, että täällä ei ole jokia. Täällä on ojia.
Lämpimät terveiset sekä Temskulle Pohojammaalle että Hillasuolle sieluni maisemaan. Herra Mieheni Lappia rakastan, vaikka olenkin Pohjois-Pohjanmaalta (siksi siis suopursu mun profiilikuvana). No, myös kyllä merenrantaa. Ja näitä ihania puutarhoja...
Kaunis on se simppeli salkoruusu, mustalle olisi oiva peri väritykseltään...
Nuo Barbara Cartlandit ovat aivan nimensä näköisiä : vaaleanpunarimpsuröyhelöisiä unelmia
Pakko oli kuukkeloida ja katsoa kenestä Barbarasta tässä puhutaan. Pieni epäilys oli, että kysessä olisi se hömppäkirjailija ameriikasta ja juuri sehän se oli! Tuo kerrattu salkoruusun kukka on kyllä juuri kuin esikuvansa
Kyllä puutarhasta vielä kaikkea kummaa löytyy. Kiertelin kameran kanssa ennen pimeän tuloa ja näpsin taas kaikenlaisia kuvia että saa talvella ihmetellä. Tämä kukkapenkki on laajennettu keväällä joten siinä on vielä tyhjiä paikkoja joissa puolen kanan kokoiset tivut voivat pehertää
Tämä tuore polunjatkekin alkaa sulautua maisemaan.
Korallikanukka jo tuo ruskanvärejä
Kasvihuoneenplassilla yhä vaan sinnitellään.
Unikoitakin kukkii vielä sinnikkäänä