Temskukan pihalta

Laittelin tänään ostamani kukkasipulit tähän penkkiin, jota myös laajensin keväällä.

Auringonkukka, iltaruskonsävyä.

Ruostekukka (lempikukkani) ilahduttaa vieläkin hassuilla siemenpaleroillaan

Terassinreunalla kukkivat ruusut, kurjenpolvet ja isomaksaruoho. Kelloköynnökset ovat muuttuneet kauniin viininpunaisiksi.

sama lähempää

Ruusunätkelmän kasvuvoima ylitti kaikki odotukset ja kasvoi vielä vähän senkin jälkeen...

Tänä vuonna leimukukat ovat korkeampia kuin salkoruusut, tämän löysin aivan yllätyksenä leimukukkien takaa.

Villiviinissäkin ruska alkaa jo näkyä

Ja kierros päättyy

Minä se jaksan aina vaan hätkähtää ja ilahtua kun näen tuollaisen punaisen tuvan valkoisilla ikkunapielillä ( tai muillakin väriyhdistelmillä) Siis nimenomaan tuollaisen hyvinhoidetun niinkuin Temskukalla. Se on kuin "äitikoriste" siinä muiden kukkaskoristeiden keskellä

Kiitos kauniista kierroksesta

Tekikös se ruusunätkelmä siemeniä?
Kovasti vielä Temskun pihassa kukkii...

Kaunis piha sinulla on, Temskukka! Ja jaksan aina vain ihailla näitä perinteisiä punavalkoisia taloja. Minusta niissä on sitä jotain.kukkanen

Kiitos pihakierroksesta Temsku - teillä on aina vaan yhtä kaunista

Voi kun olisi vielä paljon parannettavaa. Se ulkovalotyömaa on kesken, kaivannot auki mutta eilen kuulin että lamput on jo tilattu, huh. Onhan se toivottavaa että saa ne kuntoon ennen talvea. Nautin jo etukäteen siitä että sen pimeän kulmauksen saa valaistua, varsinkin kun minulla on tosi huono hämärännäkö...ja paaluihin tulee lämmityspistokkeetkin! (Vaikkakin huomattiin ettei minun "uudessa" autossani vielä olekkaan lohkolämmitintä).

Ja tietenkin tuumaan koko ajan että mitä istutan uuteen, muheaan multaan joka on kaivausten jäljiltä möyheänä odottamassa...tekisi mieli tuijia ja jotain havua vaihteen vuoksi ja kun paikkakin tulee olemaan kevätahavalta suojassa.

On nätin näköistä, on!

Auringonkukka oli erityisen upean ja erikoisen värinen.

Niin on vielä kesäisen näköistä, vaikka syksy pukkaa jo päälle. Kannatta nauttia näistä viimeisistä päivistä, tuskin voi enää puhua viikoista, ainakaan täällä.

Temsku, mikä on se vaalea pienen pensaan oloinen talon seinustalla, kotkansiipien välissä? Nättiä on. Minulla ruusunätkelmä ei vielä jaksanut kasvaa ja kukkia, tosin se jäi yhden kärhön alle pimentoon. Ehkä ensi kesänä.

Se vaalea on oma kultani kirjovuohenputki, joka on terve ja hyvänmallinen sekä -värinen kasvi varjosta valoon. Kasvaa terhakkaan pätevänä mihin vaan jos vain juuret sattuvat hiukan maata kohti. Kotkansiipisaniaisen kanssa melko tasaväkinen pari.

Älä, kirjovuohenputki! Arvelin sitä joksikin kirjavalehtiseksi tai kukkivaksi pensaaksi. Minäkin tykkään kirjovuohenputkesta, se on niin raikas ja kaunis. Istuttelen sitä sinnekin, mistä tavallista kitken työllä ja tuskalla pois

Kyllä temskukan pihalla on kaunista. On mukava päästä näin virtuaalimatkalle kun muuten ei pääse muilta työkiireiltä.