Ja minä olen pihalla kuin lumiukko - sskk.fi sanoo että kaikkien pitää uudelleen rekisteröityä ja kun menen rekisteröitymään tulee ilmoitus että rekisteröityminen on väliaikaisesta pois käytöstä ja kerholehteni ei tiedä mitään kuukaudenkirjasta joka koskettaa puutarhanhoitoa vaan se väittää että kuukaudenkirja on Torey Haydenin koskettava uutuus ja peruutuspäivä on 18.3.2008!
(aika pitkä lause vai mitä?)
Temskukka vilkaisepa tuonne puutarhakirjapalstalle.
No nyt on selailtu tuo uusi kirja: Suomalainen puutarhakirja jonka on kirjoittanut Paula Ritanen-Närhi ja valokuvista huolehti Jarmo Wright.
Jännää, jollen paremmin sano. Varsinkin kun näkee tuttujenkin puutarhoja! Tykkäsin kovasti Paulan kirjoituksista, elävää ja myönteistä, ja tekstissä on tietoa mahtavat määrät . Puiseva koulumaisuus on tästä kirjasta kaukana.
Koitetaan nyt hillitä liikainnostusta vaikka tekisi mieli kaikille hirmuisesti esitellä kirjaa ja höpöttää.
Pitikö sen kirjan olla nyt kuukauden kirjana sskk:ssa? Minulla oli ihan joku muu kirja. : /
Ensi kuulla on meille “maaseutusuomalaisille” tämä kirja kuukaudenkirjana, kuulin ma : )
Kuukaudenkirjana on minullakin … taisin siitä jo aikapäiviä sitten mainitakin.
No hyvä, ettei meitä kokonaan ole jätetty unholaan. : )
Minäkin olisin kaivannut enemmän yleiskuvia tuohon kirjaan, etenkin sieltä kärhöpuutarhasta. Nyt oli suurin osa kuvista vain yksittäisiä kukkia, muttei mitään missä ja miten kiipeilevät.
Oih, mun äiti oli tilannut kirjan mulle kirjakerhosta… Mikä ihana ylläri rakkaalta äidiltä.
Temskukka, ihan mielettömiä noi punaiset lubiinit! Saakohan niitä siemeniä ostaa mistään kaupasta?
Olen aikoinani ne tilannut jostain siemenmyymälästä, ja esikasvatuksen jälkeen ne kukkivat jo ensimmäisenä kesänä vähän. Viime kesänä ne vasta oikein pääsivät vauhtiin.
Tuossa vasemmalla alimmaisena on Siemenvesan kauppa-namikka, siitä klikkaamalla pääset hakuun ja "lupiini" sanalla löysin My Castle-kirjolupiinia, joka kukkii punaisen eri sävyissä.
Omat lupiininsiemeneni pääsivät jo loppumaan, olisin muuten laittanut tulemaan : )
Katson Siemenvesalta niitä siemeniä. Kerrassaan upea väritys. Teitkö lubiineille jotain ihmeellistä penkkiä? Eli panostitko penkin tekoon?
Teillä on todella kaunis ja idyllinen piha&talo. Onko talo 1900 luvun alusta? Me asutaan 100 vuotta vanhassa talossa.
tuossa sanotaan että esikasvatus, mutta voinko viskoa ne vaan ulos penkkiin?
varmaan voi suoraankin kylvää mutta ensimmäisen vuoden kukinta jää väliin.
Joo, meidän talo on siirretty tontille 1918, alkuperäistä ikää en ole saanut selvitettyä.
Eilen tulimme jokirantalenkiltä koirien kanssa ja huomasin miten ilta-auringossa jännästi oli punainen väri vallalla...
Mutta eikö se siitä vielä kesää kohti viherry!
Ompas hauska nähdä Temskulan pihasta myös tällainen välikausikuva jossa ei ole joka paikka kukkaa piukassa. Ihan kuin ruska hehkuisi puissa - jos ei tietäisi että on kuvattu huhtikuussa!
Talo on pimeänä, mutta kasvari valaistu viimesen päälle, hyvät kuvausjärjestelyt!
Viime vuonna narsissit aloittivat meidän pihalla 25.4. joten kevät on myöhässä nyt sitten neljä päivää
Laitoin nämä juniorin kukkapenkkiin hänelle yllätykseksi mutta yllätyin itsekkin: Nämähän on nättejä nämä kevätkurjenmiekat. Siroja.
Nämä valkoiset krookukset ovat niin kauniita että yritän katsella niitä kauan, sillä kukinta ei kauaa kestä.
Sinivuokkomättäät leviävät hitaasti mutta varmasti