Temskukan pihalta

Mulla on syöpynyt mieleen tuo perunakellarin tasanne Aivan ihana paikka! Mustang heppaa on tullut myös siliteltyä naurua Harmi kun ei silloin vielä tiedetty toistemme puutarhahulluudesta. Silloin oli enemmän ehkä mielessä noi automaatit silmän isku

Upeeta ansiomerkki. Tosi autuasta katsoa kuvia, joissa näkee kevään etenemisen. Monta henkeäsalpaavaa yhdistelmää. Kanttaus on minusta tuhat kertaa parempi kuin raskailla kivityksillä reunustaminen, samalla kun rapsuttaa reunat siistiksi voi rauhassa silmaillä kasveja ja ajatella syvällisiä.

Niin tuttua maisemaa ! Olen Temskun pihalla pasteerannut ja nauttinut sekä isäntäväen vieraanvaraisuudesta että kauniista pohjalaismaisemasta. Haastetta riittää tuulisuuden kanssa, mutta se on ns. olosuhde. Sen kanssa eletään. Pihapiiri on kaunis ja levollinen. Tai no... haastetta asettaa myös miesväen intohimoinen asenne moottorivehkeisiin.

Odotan sitä hetkeä että Temskun väki käy vastavierailulla naurua!!!! Ehkä jo TÄNÄ kesänä!!!

Temskukalla on tyylikkäitä omenapuunoksien painoja. Haluaisin samanlaisia. Onko kenelläkään tietoa mistä niitä täältä pääkaupunkiseudulta löytäisi?

On Temskukalla taitava juniori! Sietää äidin olla ylpeä!

Kyl nii pal hianoo o temskukal ja nii siistii..
Olen myös tykästynyt tuohon punaiseen lupiiniin, se ja valkoinen on tosi kaunis yhdistelmä ja sopii kuin nappi silmään talonne värityksen kanssa. Ja vesiaihe on myös vallan hieno ja hienost toteutettu veden tulo. Kaikissa näissä silmä lepää.

Myrtille, kyselit niistä lasipalloista. Olemme ostaneet niitä pikkuhiljaa markkinamyyjiltä ja halpakaupoista. Vanhimmat ovat olleet ulkona jo vuosikausia, narut vain kauniisti patinoituvat.
Olen pyytänyt sukulaisiakin niitä ostamaan jos näkevät jossain.

Minä täällä haaveilen kieli pitkällä kieli ulkoa että ensi viikolla ehtisimme joku ilta pyörähtää Temskulassa!!

Nuo kanat on kuulkaas kivoja. Viime kesänä käydessämme olimme iltahämärissä kotiin lähdössä kun alettiin katsella, että mitä ne nyt oikein tekee?? No, nehän kämpivät nukkumaanmenoajan koittaessa ihan itsekseen ja oma-aloitteisesti tuohon sivun 8 viimeisessä kuvassa näkyvään suureen havupuuhun!! hymy

Upea on pihanne kaikkine eläimineen päivineen,niin "eläväistä"! Hyvin hoidettua ja kaunista!

Minua kuitenkin pysäytti nuo tilannekuvat ja varjotunnelma kuva. Siinä pitäisi saada istua yksin omissa mietteissään jonkin aikaa ja ahmia kesää talvenvaralle:)

Kylläpä oli ilo katsella ankealla sadesäällä sinun pihakuviasi. Ihastuin kovasti sinun hyötypuutarhaasi.Minä taidan napata idean sieltä itselleni.Mulla on paljon kohopenkkejä, ja nyt sen keksin,että rajaan noilla nurmikonreunuspuupalikoilla ne.

Siis niin levollinen piha sulla,voi jestas!Senkin tajusin omasta pihastani,(joka on aivan alkutekijöissään)että käytän liian vähän värejä.En uskalla yhdistellä.Täytyisi varmaan perustaa omastanikin galleria,mutta aluksi omalle koneelle.
Nyt on kiva mennä nukkumaan pää ideoita täynnä

Löysin vahingossa tämän viestiketjun Temskukan pihalta. Sanonpa nyt vaan että taitaa Temskukka tietää mistä puhuu sen hevosenkakkalannoituksen suhteen, joten enpä enää epäröi vaan tartun tuumasta toimeen niinkuin tänään kompostointiketjun puolella on jo puhuttukin.

Olen ennen ostanut aiempaan pikkupihaani kiertävältä myyjältä kompostoitua hevoskakkia, ja hyvin se on toiminut perennapenkeissä. Siinä vaan on ollut kikkarekakkareita mukana, toisin kuin siinä tänään kertomassani tallilöydössä. Siksi olin niin epävarma onko se ollenkaan oikeaa tavaraa.

MUkavan oloinen piha sulla on temskukka. Vuosien työ, mutta siellä sitten on nautinto käyskennellä.

Minäkin tulen käsi ojossa jonon jatkoksi pyytämään niitä lupiinin siemeniä. Punaisia ja valkoisia molempia jos vaan sais...

Pistetäänpäs taas tilannekatsaus meidän pihasta. Aloitetaanpas paraatipenkin reunalla, jossa kerrankin värit onnistuivat sopimaan yhteen.

Tämän huushollin seniorisakkia vahtimassa touhujani. Ovat jo oppineet että keskipihassa riittää kun kuono ja katsekontaksi on minuun päin. Nuorikoira vielä seuraa joka askeleen ja vähän enemmänkin.

Mustangheppa sanoi hö-hö-hö-höö ja sai kauraa tilkan.

Pelargoni- ja petuniakokoelmaa. (Sovitaanko niin että huonot maalit on tässä tapauksessa vaan taiteellisen rustiikia). Paikka on hyvä kun on katos ja aurinkoa - pelargonit tykkää. Olisi pitänyt laittaa ne tuohon heti alkukesästä niin kukkisivat paremmin. Päätin laittaa kaikki pelargonit tähän jahka uusimmat hiukan suurenevat.

Tämän kesän ruusuliisani. Kun nyt oppisin sen talvettamisen salat.

Kurpitsallekkin on valjennyt minne pitää yrittää. Vastamäkeen maisemoimaan perunakellarinkattoa tietenkin.

Terassin reunan ruukuista pukkaa kukkaa

Salkoruusut kukkivat, vaikka niissä on luultavasti joku tauti. Salkoruusuruoste, epäilen, vaikken kuvia vielä löynnytkään netistä. Onneksi laitoin nämä ruukkuun etteivät tartuta muihin pihan salkoruusuihin tuota tautia. Ostin nämä markkinoilta.