Temskukan pihalta

Sääkukka on mainio kaveri terassinpäydällä

Voi kehveli, että osaa ollakin kauniin värinen tuo salkoruusu!!!

Herukkaa tulee taas yli oman tarpeen (syömme vain puskista) ja pitäisi saada sukulaisia ja ystäviä taas niitä keräämään itselleen ilmaiseksi. Jos kukaan viitsii.

Purjepenkki (ex optimistijollapenkki) oli tänään tälläinen

Miksi tämän nätin kukan nimi on ruostekukka? Vanhempi poika keksi, että sille sopisi enemmän nimeksi Fenixkukka. Se näyttää kuin siihen olisi lehahtanut liekinvärisiä lintuja lauma.

Olipa taas mielenkiintoista katsoa kauniita pihakuvia (kukkia) en saa päähäni mikä on tuo viimeisen kuvan vaaleanpunainen kaunotar.

Keltaiset liljat tuolta kurkkivat kuin miniauringot. Jostain syystä vältän keltaisia kukkia vaikka kuitenkin ne ovat pirteitä...

Potager tänään.

Itsekylväytyneitä unikoita. Tykkään kovasti tuosta vaaleasta.

Kosmoskukat aloittelevat

Siitä on monta vuotta kun ostin ruusupavun siemeniä ja sen jälkeen olen kasvattanut "omista siemenistä". Ruusupavuissa on pysytty

Ja tähänkin saatiin nimi täällä tunnistuspalstalla kun kanat heittelivät nimilaput pitkin.
Siperiankärsämö Love Parade

Kanoista puheenollen, villiviinin alla haudotaan tosissaan. Perkaamista ei kannata ajatellakkaan, sillä tuo rouva närkästyy pahasti.

Tuoksuherneiden kukinta on alkanut

Tämän verenpisaras talvettaisin mielelläni. Se sopii ruosteiseen rautapataan jokseenkin hyvin.

Inka- eli prinsessaliljoista tykkään eniten tästä punaisesta. Kunpa saisin sitä kermanvalkoistakin.
Nämä ovat paljon helpompia talvetettavia kuin daaliat, pelargonit tai gladiolukset ja kukkivat koko ajan kun vaan on juurilla tilaa.

Kyllä on kauniinta kukkasi Temskukka kukkanen. Minä katselen valmiita pihoja kateellisena, kun itselläni ei juurikaan näy vihreätä missään surullinen. Tänään laitettu kuvasi (21.7. klo 18.00) näyttää ihanan avaruuden, joka pihaasi ympäröi. Kyllä nämä kaupunkitontit ovat sitten pieniä...

Ee, meillä on ajettava nurmenleikkuri ja isäntä on leikannut nurmikot jo toista kesää peräkkäin. Mutta arvatkaa kuka leikkasi nurmikot vuosikausia lykättävällä moottorileikkurilla ennenkuin se ajettava (ensimmäinen versio) hommattiin? Lykättävällä kolme tuntia jos juoksulla veti. Tuolla ajettavalla menee vajaassa tunnissa koko hoito. Minä olin niin iloinen siitä ensimmäisesta puutarhatraktorista että rallasin sillä pitkin nurmikkoa hanat kaakossa ja kurvissa putosin kyydistä ja lieruin kuin lihapulla marjapuskien alle - kuten vanhat penttiläiset urotekoni varmasti muistaa...

Temskukan pihapiiri on aina yhtä ihastuttava! Ja kasvihuoneen seutu potagereineen on myös aivan upea!

Tuohon "pelargoniakatoksen" eteen sopisi mielestäni tuoli ja pikkupöytä jotka olisivat myös maalista halkeilleet. Aivan ihana kuva.