Tohvelikukka, amppelissa kasvava. Meillä on äidillä ollut vuosi kymmeniä tällainen joka vuosi kasvamassa. Samoin minulla jo vuosia. Vaikka olen kuinka kysellyt, löytyykö muilta samaa, kukaan ei ole vastannut, syksyllä laitoin johonkin poistuvaan ketjuun kuvan ja siellä oli kiinnostuneita pistokkaista, mutta se ketju on kai poistunut.
voi tohvelikukat on sitten niin ihania, mutta ei säily hengissä mulla kauaa:(
Tämä on vanhaa lajia, joka keväisin uudistaan pistokkaista ja kukkii koko kesän ja syksyn ahkerasti. nytkin vielä joulukuussa oli kukkia!
Oho, ja mulle kun puutarhakoulussa opetettiin että se automaattisesti heittää henkensä kukinnan jälkeen.
En nämä uudet jalostetut taida olla muita kuin kertakäyttökukkia, kerran olen sellaisen ostanut.Se meni kompostiin kukittuaan,kun kuoli. Muttei tämä meidän vanhanaikainen kuole, vaan jatkaa kasvua. On ainakin 35-40 vuoden vanhaa, joskus jo melkein loppunut, kun äiti väsyi ja kyllästyi siihen! Minulla silloin oli kasvamassa, joten saatiin se taas uudelleen kukoistamaan. Nyt olemme päättäneet että jokainen meistä yrittää hoitaa sen talven yli kevääseen, ettei kokonaan häviä! Siksi olen kaupannut muillekin pistokkaita, on mielestäni hieno näyttävä kukka!
Tohvelikukat ovat minustakin ihan mukavia. Ne ruukkukukkana myytävät ovat käsittääkseni yksivuotisia, mutta kivikkotohvelikukka on perenna. Mahtaako tuo Pirjon kukka olla isotohvelikukka? Pari muutakin tohvelikukkaa on olemassa.
Ei ole isotohvelikukka ainakaan kuvien perusteella, kun on amppelikukka, tuo isotohvelikukka kasvaa erilaisena. saattaahan olla joku alkumuoto tuohon, kun on niin vanhaa saman tapaista tämä meidän.
Siksi ehdotin isotohvelikukkaa, kun se on huonekasvi. Kaikki muut ovat yksivuotisia.Siis muut, jotka on suomeksi nimetty.
Tohvelikukassa ensimmäiset kukat!!
Minun tohvelikukka ei vielä kuki. Vaihdatettiin viime syksynä uudet hyvät ikkunat taloon, mutta kukat eivät oikein saa valoa niinkuin ennen, tohvelikukkakin samassa paikassa kasvattaa pitempää vartta eikä ole läheskään niin vihreät lehdet kuin ennen:( Ennen piti siirtää ikkunalta sivummalle auringosta, nyt pitäisi kai laittaa aivan keskelle, mutta ei mahdu! Kaikenlaisia pulmia remontti teettää!
Harmi. On minusta ihan näyttävä kukka. Ehkäpä se sopeutuu.
Jihaa, mun amppelitohvelissa on monta nuppua
Upea kukka tuo tohvelikukka! En ole koskaan tuollaista nähnytkään. Jos joku leikkaa omaansa, niin tänne saa tarjota pitokkaita. Tuo kukka olisi ihana saada.
Sama täällä mullekkin kelpais pistokas,mullakin on ollut aina se käsitys et ovat vain kesäkukkia pihalla,tää on ihan uusi juttu mulle olis kiva kokeilla menestyisikö minulla anppeli kukille olis vielä jonkunverran tilakin.
Tohveli
No, johan on tohveli! Hieno on!
Jadeliila, olen mummuh:n luona, ja iloisina luimme että olet onnistunut kasvattamaan ne pistokkaat;), minulla ei vaan vieläkään kuki, vein sen lasitetulle verannalla eilen, kun ei sisällä taida saada tarpeeksi valoa, kun vahdettiin lasit uusiin! Nyt saa valoa!
Tässä minun tohveli
Oi kuinka ihania nuo toffelit on
Ihanan paljon tohveleita…