Miulla taisi olla harsoteltan sisällä kahtena yönä pakkasvahti. Jos saa syksyllä otetun varkaan talvehtimaan tulee siitä otettuihin pistokkaisiin nuput melkein heti.
Tomaatit voivat hyvin. Istutin aika pintaan keväisin kylmän maapohjan takia. lisäksi olen kastellut niukemmin. Ehkä pari viikkoa sitten viimeksi. Mitä suotta kastelemaan jos kerran tomaatit kasvaa. Pohjavesi tällä hetkellä vajaan metrin syvyydessä. Näen tämän vieressä olevasta kaivosta.
Koska on ollut vaikeuksia muutamana viime vuonna niin ehkä onkin johtunut liiasta vedestä. Mietin sitäkin että tekisin jonkinlaisen kokeen että jättäisi jonkun alueen kokonaan kastelematta, jos ei päällepäin näytä että vettä tarvitsisi. Tosin ei olisi verrannollinen tuleviin vuosiin koska tulos riippuu sateiden määristä.
Ensmäinen salaatti omista tomaateista
Tässä mun ”kasvihuone” eli terassitomaatit. Kaikki raakileet on menneet harakoiden suihin, eli eipä saada tomaatteja tänä vuonna!
Romello, nyt on tää tomaattiketju siirtynyt tänne
Onko olemassa mitään tomaattia, joka viihtyy paahtavalla parvekkeella?
En muista milloin viimeksi olen tomaatteja yrittänyt kasvattaa.
Pepino, en usko että mikään tomaatti pärjää ääriolosuhteissa. Elossa varmasti pysyy kun kastelee ahkerasti mutta sadon saanti on vähän siinä ja siinä.
Tosin eihän sunkaan parveke aina ole paahteinen, joten ehkä kannattaa kokeilla. Istutat tomaatin isoon astiaan, huolehdit varjostuksesta hyvin, kastelet ja lannoitat - jos onnistuu niin itse kasvatettu tomaatti kyllä sitten palkitsee
Tönönvahdin kuvakokeiluviestin siirsin tänne tomskuketjuun viestinsiirtokokeiluna.
Kokeilua tää uuden pentin alku meille kaikille

216 viestiä yhdistettiin ketjuun: Tomaatti, Solanum lycopersicum, Osa 6 (alkaen 10.8.2024 ->)
Tämä ketju on SULJETTU. Älkää laittako tähän enää viestejä. Jatko: Osa 6