Avataan Tomaatille uuden pentin kunniaksi uusi ketju, Osa 6.
Vanhan suljen kunhan se teknisistä syistä onnistuu, mutta tämä on nyt käytössä. Siirrän tähän viestit alkaen 10.8.2024.
Oijoi Karvari, nakuiksi riisutut ja paljon satoa. Upeeta !
Kyllä mullakin, nyt ekat runsaahkot maistit keräilty jo ja pääsato oottaa kypsymistään. Aika ihanaa
Kyllä meilläkin on ihan syömällä syöty ja lisää tulee päivittäin. Uuni pellillisen kuivatin tänäänkin ja perästä syötiin.
Kyllä minun parveke on etelä suunnalla ja paahtava kesäisin.
Poistan lehet että kypsyvät ja ei tuu hometta niin herkästi näin loppukesästä ku on kostiampaa.
Muuten viimeviikolla möin reilun kilon tomaatteja ja tilaus vielä ainaski yhelle kerralle
Jaa, nyt ei tomaatista kirjoita kukaan
Piccolosta ei ole kokemusta, mutta yleensä sitä kypsymistä tulee odoteltua ja aika tuntuu niin pitkältä.
Meillä kirsikkatomaatteja on kypsynyt hiljalleen juhannuksesta asti, mutta isot antaa odottaa itseään. Nyt on vihdoinkin Pink Gift lajike alkanut kypsyä. Eka poimittu pääsee tänään hampurilaisen väliin.
Minä tilasin netistä Neko kalilannoitetta. Liekö ollut rahantuhlausta, mutta kaliumilla yritän saada tomaatin lykopeenituotantoa käyntiin ja siten tomaateille punaista (tai keltaista tahi mustaa) väriä. Musta tomaatti Helsing junction blue on kyllä jo ruvennut tummumaan muutenkin.
Onpa isoja tomaatteja! Mikä lajike tuo on? Minulla on melkein kaikki kirsikkatomaatteja, vain Yantarnyi ja Tigerella (erinomainen lajike) tekevät keskikokoista tomaattia.
Tuo iso on Pink Gift, jonka siemenet sain vaihdossa USA:sta. Ensimmäinen kypsä painoi 365 grammaa. Maku on aika mieto ja maistui miltei enemmän vesimelonilta kuin tomaatilta.
Kirsikkatomaatteja minullakin on suurin osa kasvihuoneessa kasvavista.
Minä olen jo heinäkuussa alkanut sekoittamaan kasteluveteen vesiliukoista PK eli syylannoitetta muun kastelulannoiteen kanssa. Nyt taidan lopettaa typpilannoituksen kokonaan ja käyttää vain sitä PK lannoitetta.
Korkeat kasvustot näkyy olevan sinullakin. Onko tuo kuvassa oleva luumutomaatti Vespolino? Minulla on Vespolinoa, ja se on satoisa, maukas ja nätti! Se kasvaa isotessaan köynnösmäisen kaarevasti, niin ei kattokaan pysäytä kasvua.
Pitkulainen on japanilainen Aiko. Pyöreinä kirsikoina tänävuonna minulla kasvaa Premium Ruby, Umamini ja oranssin värinen Figiel, mikä oli pettymys maultaan.
Varret noilla taitaa olla jo kolme metriä korkeita ja monihaaraisia. Osan varkaista poistin, mutta kaikki varkaat joihin en ole ylettynyt on poistamatta.
Kasvihuoneen poikki menee kahden metrin korkeudella putket joiden yli kasvaessaan tomaatit alkaa kaartumaan putkien yläpuolelle ja loppukaudesta tarvitsen porrasjakkaran sadonkorjuuseen.
Täytyy kokeilla uudestaan kasvattaa tomaatteja kuumalla parvekkeella. Viimeeksi kukat ei tehnyt satoa, kun tomaatit ei tykkää kuumasta.
Sitruunakurkkujakin yritin kasvattaa, mutta kukkia ei näkynyt.
Olen yrittänyt kaikenlaisia hyötykasveja kasvattaa, mutta ei vain onnistu.
Lasit pidän aina raollaan, jotta ilma vaihtuu.
Tomaatteja tulee taas ihan mahoton,siementen keruu on alotettu.
HYväHyvä