Harmi että menee hyviä pölyttäjiä. Kannattaa seurata jo kesän alussa pesänrakentajia ja hävittää pesänalut niin menevät
muualle. Jos on pesä korkealla niin antaisin olla mutta en pitäisi kovaa meteliä. Oppivat tuntemaan talon väen niin eivät häiritse. Kuistin kattolautojen välissä ollut monta kertaa mutta heti kun nykyään huomaan niiden alkavan pesän rakentamista niin hätyytän ne pois. Vesi suihku on hyvä, lähtevät muualle.
Tervanhajusta eivät myöskään tykkää.
Ohhoh mikä määrä!
Mun Tompat, punanen ja keltanen, on tositosi runsaat ja kukkia ihan älytön määrä. Kummiskin vaan vähän raakileita kypsymässä ja punasesta oon saanut vissiin 3 maistia tähän mennessä. Keltasesta en yhtään. Luulen ettei kukat oo pölyttyneet huolimatta siitä että ravistelen niitä kyllä mennen tullen. Liian kylmää ja märkää aluksi ja sen jälkeen heti liian kuumaa ollut täällä ja liian pitkään. Sama juttu toistuu kaikissa tomskuissa. Tällanen vuosi tällä kertaa,
Ei mullakaan punasiin tuu samaa määrää,mutta ovat isompia.
Ostin kaksi kasvusäkkiä osto taimille että saisin aikaisemmin tomaatteja. Omissa on raakileita vasta nyt. Ne kasvusäkit joudun purkamaan kun sinne tekivät pesät pikku muurahaiset. Ihmettelin miksi taimien lehdet kellastuvat niin siellähän näitä pikkupirulaisia sitten oli. Kerkesin kuitenkin saada hyvin satoa näistä.