Kurkutkin pärjää, mutta kannattaa varoa ylimääräistä märkyyttä yhdistettynä kylmään.
Mikä viiniköynnöslajike?
Zilga.
Syksyllä käärin kaiken varoiksi pakkaspeiton ympärille. En tiedä tarvitsisiko,mutta toisaalta kevätauringossa ko peitto suojaa myös paahteelta,ettei liian aikaisin ala silmuja aukaisemaan. Ihan omasta päästä keksin ajatuksen.
Mitä oot kylvänny taimien juurelle kun alut näkyy?
Basilikaa. Vaan taitaa siellä on ihan siivottavaa rikkaa nousemassa pintaan.
Tomaatit on nyt istutettu. Ruukut menee ulos myöhemmin. Muutama taimi jäi ylimääräiseksi ja niille tulee hakija huomenna.
Funnyplums Rosy Pink F1 teki ekat kypsät. Maku ei ollut mun mielestä mitenkään hääppönen. En ole vielä löytänyt todella hyvää mikrotomaattilajiketta.
No huhhahheijaa! Sulla on siinä tomaatti poikineen. ![]()
Poistetaanko siitä varkaat? Kuvassa näkyy ainakin yksi varas.
Ei poisteta varkaita.
Minullakin samaisessa tomskussa pari raakiletta. Se onkin aikainen ollu mulla aina.
Viime kesänä ensimmäiset raakileet oli tällaisessa vasta heinäkuussa, vaikka samaan aikaan kylvin siemenet tänä vuonna ![]()
On kyllä aikaista jos nyt on jo raakileita! ![]()
Annanpa teille päivän naurut. Sanoin golfkentälle lähtöä tekevälle miehelleni äsken et tän päivän aikana istutan loput tomaatit (paljon) laastipaljuihin ja joudun jättämään kaikki ne paljut niille sijoilleen oottamaan paikoilleen kantamista koska niiden tulevilla paikoilla on kaikenlaista muuta painavaa ensin poissiirreltävää. Osa jo istutetuista paljuista on tungettu kasvariin josta niitä täytyy myös kannella ulos omille paikoilleen. Siirtelyihin ja kantamisiin tarvitaan kaks ihmistä. Kerroin hälle et sellanen homma sit täällä kotona on oottamassa häntä kun kotiin palaa.
Koska oon fyysistä hommaa nyt muutaman päivän peräkkäin paiskinut pihalla ja kasvimaalla ihan urakalla ja hän on vähän huolissaankin ehkä mun jaksamisesta, niin hän siinä ovella golfkentälle lähtiessään sanoi että “on varmaan ihan hyväkin et tänään otat löysästi” .
. Menin ihan sanattomaksi, kerrankin.
Uskomatonta, hänellä ei selvästikään oo minkäänlaista hajua millasta habaa vaatii tomskujen istutus paljuihin ja ruukkuihin multasäkkien nosteluineen. Mut hei, mä tästä lähen pihalle ja otan tän päivän löysästi ![]()
No sinut tuntien et kyllä ota löysästi! ![]()
Ei miehet tosiaan tiiä mitä on taimien istuttelu,varsinki isojen taimien.Mussukka aina apuna ku laitetaan säkkeihin,ei onnistuis yksin ku ovat yleensä niin pitkiä että pitää toisen piettää latvasta ettei katkiais.
Mulla näyttää hyvältä tomaattien tilanne.Pahin peleko oli että loputki taimet menee pilalle ku laittaa kasvusäkkeihin.
Viime kesänähän oli se sykeröitymis ongelma vasta kasvarissa.Nyt kaikissa hyvät uuet lehet ja ongelma poistunu.
On vaan mahoton raivaaminen ku oon antannu tulla terveitä varkaita että saapi jotaki kuiteski.
Ja miten raskii poistaa varkaan jos siinon isot nuput ![]()
Kysyn vaan,miten teillä,raskittako?
En poista isoja varkaita, sillä kasvatan runkotomaatit vähintään kolmehaaraisina.
En raaski, isot haarat jää aina jos niitä on. Ja mulla on aina niitä ylläreinä. Saan satoa enemmän ![]()
En poista kaikkia varkaita. Nyt on tomaatteja vain neljä. Lehdet meni kippuraan alaspäin heti kun pääsivät kasvariin, muuten pirteän oloisia ovat. Uskon että kasvavat silti ja olen olen itseni kanssa sopinut etten harmittele vaikka epäonnistuisikin kokonaan.



