En poista ollenkaan varkaita tietoisesti. Poistan vaan jos joku on tiellä tai ei mahdu.
Mie poistan kaikki mitä huomaan.
Oli ikävän kuuma päivä pihahommiin, meinas voimat muutaman kerran loppua. Mut nyt on kaikki tomaatit muutamia ruukkulajikkeita lukuunottamatta istutettu ja paikoillaan.
Etelän suunnan takaterassi on mun tomskuille paras paikka. Sen täytin tänään.
Siinä on myös pikkukasvari (ei toi muovihuppuinen joka on kuvassa, se on taimikasvatustarkotuksessa lähinnä. Tosin siihenkin tulee tomskuja kuhan muovihuppu ekaks poistetaan) johon aina muutamat tomskut saan mahtumaan paprikoiden ja chilien lisäksi.
Ja etelän suuntaan on paikka myös kolmelle laastipaljulle = kuudelle runkotomaatille jotka saa alkukesästä sääsuojaa keinukehikon yli viritetystä kasvihuonemuovista.
Grillikatoksessa on lisäksi joitakin, ja isommassa kasvarissa myös.
Mulla jäi tänä kesänä muutamia laastipaljuja käyttämätt. Oon siis oikeesti vähentänyt määrää niinkuin yritin
. Taatusti riittää nääkin.
Mahtava viritys tuo keinukehikko! Loistava idea. ![]()
Ite pyrin poistamaan suurimman osan varkaista,mutta yleensä kaks tai kolome latvaa kaikissa.
On mahoton viidakko jos ei poista varkaita,en ala siihen pöheikköön.
Jotaki jää aina huomaamatta ja jääpi josson teheny nuput ![]()
Kaikki varkaat pyrin poistamaan mutta joskus silmä ei huomaa niin kasvaa toinen haara. Vasta tällä viikolla saan taimet kasvihuoneeseen. Olen ostanut yhden valmiin taimen jossa raakileita niin ei haittaa vaikka vähän myöhästyvät.
Minulla on kolme ostotainta. Omat ovat surkian pieniä (5-15 cm).
Mahtava kokoelma eri lajikkeita! ![]()
Jep, satoa odotellessa! Onneksi mieskin auttaa kasteluissa. Mun lempihommaa on mennä heti aamusta aamutakki/yöpaita päällä kasvimaalle haistelemaan raikasta kesäilmaa, ravistelemaan tomaatteja ja siveltimellä pölyttämään kesäkurpitsoita!






