En poista ollenkaan varkaita tietoisesti. Poistan vaan jos joku on tiellä tai ei mahdu.
Mie poistan kaikki mitä huomaan.
Oli ikävän kuuma päivä pihahommiin, meinas voimat muutaman kerran loppua. Mut nyt on kaikki tomaatit muutamia ruukkulajikkeita lukuunottamatta istutettu ja paikoillaan.
Etelän suunnan takaterassi on mun tomskuille paras paikka. Sen täytin tänään.
Siinä on myös pikkukasvari (ei toi muovihuppuinen joka on kuvassa, se on taimikasvatustarkotuksessa lähinnä. Tosin siihenkin tulee tomskuja kuhan muovihuppu ekaks poistetaan) johon aina muutamat tomskut saan mahtumaan paprikoiden ja chilien lisäksi.
Ja etelän suuntaan on paikka myös kolmelle laastipaljulle = kuudelle runkotomaatille jotka saa alkukesästä sääsuojaa keinukehikon yli viritetystä kasvihuonemuovista.
Grillikatoksessa on lisäksi joitakin, ja isommassa kasvarissa myös.
Mulla jäi tänä kesänä muutamia laastipaljuja käyttämätt. Oon siis oikeesti vähentänyt määrää niinkuin yritin
. Taatusti riittää nääkin.
Mahtava viritys tuo keinukehikko! Loistava idea. ![]()
Ite pyrin poistamaan suurimman osan varkaista,mutta yleensä kaks tai kolome latvaa kaikissa.
On mahoton viidakko jos ei poista varkaita,en ala siihen pöheikköön.
Jotaki jää aina huomaamatta ja jääpi josson teheny nuput ![]()
Kaikki varkaat pyrin poistamaan mutta joskus silmä ei huomaa niin kasvaa toinen haara. Vasta tällä viikolla saan taimet kasvihuoneeseen. Olen ostanut yhden valmiin taimen jossa raakileita niin ei haittaa vaikka vähän myöhästyvät.
Minulla on kolme ostotainta. Omat ovat surkian pieniä (5-15 cm).
Mahtava kokoelma eri lajikkeita! ![]()
Jep, satoa odotellessa! Onneksi mieskin auttaa kasteluissa. Mun lempihommaa on mennä heti aamusta aamutakki/yöpaita päällä kasvimaalle haistelemaan raikasta kesäilmaa, ravistelemaan tomaatteja ja siveltimellä pölyttämään kesäkurpitsoita!
Kasvattaako joku Shimmeriä?
Mulla kaikki kukat Shimmeristä jaa pölyttymättä,ei yhen yhtä raakiletta vaikka kukkia ollu jo pari viikkoa ![]()
![]()
![]()
![]()
Mullon shimmeriä 2 kpl, mut oon sua jäljessä ajallisesti. Ekoja nuppuja vasta molemmissa. Ei oo hirveen korkee kasvi, alle metriset taimet tässä vaiheessa. Kasvaa ulkona, olleet max pari viikkoa siellä.
Mulla kasvarissa ja minun kokosia ja yli,160 cm oon.
Tämmösiä kukkia tuottaa rikkaruohomyrkyistä kärsineet tomaatit.
Yks Sungold ja Black Ball joka otti pahimmin siipeensä,vieläki tekee epämuotosia lehtiä ja epäilen ettei tuu saamaan satoa koko kesänä.
Taijjan nostaa pois jossain vaiheessa.
Kajsa Sweet kans tehenny yhen varkaan jonka latvat vahingoittuneet.
Kannattaisi reklamoida kanankakan valmistajalle. Ei ne opi testamaan tuotteitaan, jos asiakkaat ei valita.
Laitoin Biolanille palautetta lannoitteesta.
Joo,ihan niinku arvelin,syytetään enimmäkseen kasvuolosuhteita ja pikkuriikkisen arveltiin että voipi olla syynä myös rikkaruohomyrkyn jäämät.
Erityisesti mollattiin kasvatus kasvusäkeissä ja astioissa joissa multatila on pieni.
Ja tietenki osa tomaateista on erityisen herkkiä jäämille.
Heillä painotetaan lannantuottajille että pitää olla erityisen puhas materiaali,heillä kyllä tehään kaikkensa ettei olis jäämiä ![]()
Jotenka,älä akka tyhyjää narise.







